Gå til innhold

Ufattelige bruktpriser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en liten nødbil kjapt, mens bilen min venter på en del på verksted i 2 måneder.

Nå ser jeg at bruktprisene er helt bananas. En slik 2012 Leaf med 80 km rekkevidde maks - uavhengig av det som står i annonsen - var verdt 30000 for 1-2 år siden. Nå er den prisa til langt over det dobbelte:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262789034

Hvordan kan en slik glorifisert golfbil med superkort rekkevidde ligge ute til en slik pris?

Anonymkode: 1a2ad...a22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prisen på omtrent alle brukbiler har økt (og i noen tilfeller ganske drastisk). Kjøpte meg en bil til 40.000,- i februar, nå går tilsvarende biler for det dobbelte.

Anonymkode: 0ddc6...abc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Er selv på jakt etter en brukenes bil som ikke koster for mye, men samtidig er i ok stand til å ikke få store verkstedsutgifter i overskuelig fremtid. Må fort opp i 60-70000kr for å få en bil, der tilsvarende tidligere kanskje kostet 40000

Anonymkode: f05b7...9f1

• Liker 1
Skrevet

Billige elbiler har økt mye i pris nå da ukrainere støvsuger markedet for disse for eksport til Ukraina. De har stor mangel på bensin og diesel der nå pga. krigen, og elbiler er derfor særdeles ettertraktede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett det samme. Tenkte jeg skulle kjøpe en pent brukt elbil, så på Nissan leaf 2019 modeller, men de koster nøyaktig det samme som helt ny Nissan leaf. Og dette ser jeg med andre elbiler og, så regner med at jeg heller sparer litt til og kjøper ny bil.

Anonymkode: b59d0...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Artig at flere har observert det samme. For halvannet år siden skulle jeg til å kjøpe 2 Leaf til 25-30k kr hver, og bygge meg et solaranlegg med batteriene, selge delene slik at jeg går omtrent i null. Men elektrikerkameraten min ble syk og prosjektet falt igjennom. Disse Leafene fins jo ikke i dag. :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt som campingvognprisene altså. 

Solgte en campingvogn 2005-modell i 2014 til 150 000,-, og følte jeg fikk en god pris. For et par uker siden, altså i 2022, lå samme vogna ute til 165 000,-. 

Vi snakker om en vogn på 9 år i 2014 vs 17 år i 2022, og prisene har økt!!! I alle dager!

Man skulle tro skrapalderen begynte sånn smått å melde seg på en 17 år gammel vogn! 

Samme med en elbil som er 10 år! 

Anonymkode: 2c6df...e1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gått så kort og mistet 3 streker på batteriet, da har det batteriet blittvskikkelig herjet med og hurtiglader mye. Hadde aldri kjøpt den bilen, og prisen er helt hinsides.

Jeg harcen Leaf som er like gammel, gått mye lengere, men har fremdeles 12 av 12 streker på batteriet. Hurtiglader kanskje en gang i året, og det får jeg igjen for nå.

Anonymkode: f5c7a...dea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gått så kort og mistet 3 streker på batteriet, da har det batteriet blittvskikkelig herjet med og hurtiglader mye. Hadde aldri kjøpt den bilen, og prisen er helt hinsides.

Jeg harcen Leaf som er like gammel, gått mye lengere, men har fremdeles 12 av 12 streker på batteriet. Hurtiglader kanskje en gang i året, og det får jeg igjen for nå.

Anonymkode: f5c7a...dea

Jepp, den Leafen vi har, har ifølge Leafspy 5 hurtigladinger bak seg - siden 2012. Likevel bare ti streker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg trenger en liten nødbil kjapt, mens bilen min venter på en del på verksted i 2 måneder.

Nå ser jeg at bruktprisene er helt bananas. En slik 2012 Leaf med 80 km rekkevidde maks - uavhengig av det som står i annonsen - var verdt 30000 for 1-2 år siden. Nå er den prisa til langt over det dobbelte:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262789034

Hvordan kan en slik glorifisert golfbil med superkort rekkevidde ligge ute til en slik pris?

Har du ikke krav på dekning av leiebil gjennom forsikringen? 2 mnd på verksted høres ut som forsikringssak.

Anonymkode: 88c81...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du ikke krav på dekning av leiebil gjennom forsikringen? 2 mnd på verksted høres ut som forsikringssak.

Anonymkode: 88c81...521

Det må jeg sjekke. Delkasko hos If.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager for at jeg fortsetter på avsporingen her, men jeg har Nissan Leaf fra 2013. Kjørt ca 90 000 og hurtigladet kanskje 5-6 ganger til sammen. Når den er fulladet så har den 2 streker over max, da må jo det være kjempebra? Nå ble jeg glad hvert fall, for jeg har ikke råd til ny bil....

Anonymkode: c3eaf...d4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...