AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Jeg og mannen min skal prøve togreise i Norge i sommer. Drar fra Fauske stasjon i Nordland. Vi ankommer fauske med buss på formiddagen og toget vårt går sørover ved 22-tiden. Tips til hva vi kan slå ihjel tiden med? Er voksne og har ikke med barna i år da de er utflyttet. Ønsker ikke tips til svette aktiviteter om det ikke er offentlige dusj-muligheter i nærheten iom at vi skal være på toget i 15 timer uten dusj. Prøver å google og se på kommunens nettsider men finner lite… Vi reiser en vanlig ukedag. Er det noen som er kjent på fauske og har noen tips? Har kun kjørt forbi stedet i bil noen ganger uten å stoppe… Anonymkode: 0b887...f91
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Det er vel en grunn til at dere ikke har stoppet der. Sorry, har ikke noe konstruktivt å si om Fauske, men hvorfor ikke ta turen til Bodø når dere har så lang tid der? Anonymkode: 41fbb...769
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Dere kan løpe opp fauke fjellet. Er en tur som tar 6 timer hvis dere løper fort. Fin utsikt hvis det ikke er tåke. Anonymkode: da248...a1f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Hvorfor ikke en halvtimes busstur fra Fauske til Sulitjelma. Få med dere litt gruve- og industrihistorie. Der er museum og guidede turer (m/vogn) inn i gruvene. En gang Norges største gruvesamfunn med 2000 arbeidere. En gang størst i landet på utvinning av kobber, sink og svovelkis. Nils Gaup er forøvrig i gang med en stor filmproduksjon om gruveoppgjøret i Sulitjelma. Kommer på kino til julen. Anonymkode: b5abb...659 2
reiseglad Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 Ta bussen til Bodø og start togturen der i stede for. I Bodø er det flust med aktiviteter, på Fauske «ingenting». 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Ta heller turen til Bodø. Flymuseet, et nydelig havneområde og betraktelig mer å se på. Anonymkode: 395d8...973
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #8 Skrevet 20. juni 2022 Jdz skrev (37 minutter siden): Dere har min dypeste medfølelse… Var det jeg også ville si Satt stuck der i 4 timer pga. bilverksted, og det var kjedelig altså!! Jeg ville definitivt heller dratt til Bodø når dere har så lang tid. Shoppe på City nord, gå på kafèer e.l. Anonymkode: f319f...b87
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Skrevet 20. juni 2022 Fauske er et veikryss. Dra heller til Bodø. Anonymkode: 21893...9ef
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 Takk for alle svar 😊 Hadde ikke tenkt på at Bodø selvsagt er et mange ganger bedre alternativ 😅 Så nå er reisen endret slik at vi tar en natt i bodø før vi tar natt-toget nedover derfra i stedet. Blir nok litt hyggeligere enn å sitte stuck i fauske i 10 timer 🤣 Anonymkode: 0b887...f91 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 Kan jeg spørre hvor dere kommer med buss fra? 😅 Nord-Norgebussen fra Narvik/Harstad/Sortland er hvertfall lagt opp sånn at den skal passe til både dagtoget og nattoget ☺ Anonymkode: 1a538...2bb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hvor dere kommer med buss fra? 😅 Nord-Norgebussen fra Narvik/Harstad/Sortland er hvertfall lagt opp sånn at den skal passe til både dagtoget og nattoget ☺ Anonymkode: 1a538...2bb Kommer med buss fra et annet sted i nord-norge 😅 Vet de er lagt opp slik men ser at overgangstidene fra buss til tog ikke er all verden så med såpass lang reisevei med buss tør vi ikke blingse på så kort tid mellom, i tilfelle bussen er forsinket kan vi miste toget 😅 Og det går jo kun 2 (?) tog om dagen så… Reisen blir litt av opplevelsen i år så for vår del passer det fint med noen timer å vente. Anonymkode: 0b887...f91
reiseglad Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer med buss fra et annet sted i nord-norge 😅 Vet de er lagt opp slik men ser at overgangstidene fra buss til tog ikke er all verden så med såpass lang reisevei med buss tør vi ikke blingse på så kort tid mellom, i tilfelle bussen er forsinket kan vi miste toget 😅 Og det går jo kun 2 (?) tog om dagen så… Reisen blir litt av opplevelsen i år så for vår del passer det fint med noen timer å vente. Anonymkode: 0b887...f91 Bussen korresponderer med toget. Bussen er togets forlengede arm, og toget venter om de vet at det er togpassasjerer på bussen. «Ta toget dit toget ikke går, reis til Sortland/Harstad» var reklamen fra NSB for en del år siden. Men jeg skjønner jo at dere vil ha en beinstrekk om dere allerede har reist mange timer med bussen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå