AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Ble spurt om jeg kunne komme på jobb om et par timer. Har nettopp startet ferie. Har stilt på alle fridagene mine ellers. Dette er første gang jeg sa nei, men nå føler jeg meg liksom lat. For jeg har ikke reist bort enda. Flere som har det sånn? Har jeg grunn til å føle meg lat? Anonymkode: 80fec...b2b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Du skal ikke føle deg lat. Du har ferie. Anonymkode: d70a7...f0d 7
Danseskjørt Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Ikke ha dårlig samvittighet. Du har ferie. Vi får ikke lov å jobbe i ferien vår.
lillsunshine Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Nei det skal du absolutt ikke ha. Dessuten er det ekstremt frekt av arbeidsgiver å spørre om du kan jobbe litt når du har gått ut i ferie. Det er bare noe man ikke gjør og arbeidsgiver skal skamme seg over å gi deg (ubevisst) dårlig samvittighet. Da får sjefen gå inn selv om det er krise, man ødelegger ikke en arbeidstakers ferie. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 Du er jo pålagt ved lov å ta ut ferie Anonymkode: eea6c...ba6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Det skal være en ekstraordinær bemanningskrise om du blir kallt in i ferien. Det er det strenge regler på. Forskjell på fridager og ferie der. Anonymkode: e3c7c...860
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 Takk for svar. Var en kollega som spurte da Anonymkode: 80fec...b2b
lillsunshine Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Var en kollega som spurte da Anonymkode: 80fec...b2b Aha, men da er hun nok uvitende om at det ikke er greitt å spørre kollegaer som er gått ut i ferie. Arbeidsgiver hadde nok neppe synest det var ok.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 lillsunshine skrev (1 time siden): Aha, men da er hun nok uvitende om at det ikke er greitt å spørre kollegaer som er gått ut i ferie. Arbeidsgiver hadde nok neppe synest det var ok. Skal innrømme at jeg ikke ser helt at dette skulle være et stort problem. For det første var det ikke snakk om noen beordring i ferien fra arbeidsgiver (Noe som skal mye til hvis arbeidsgiver gjør det, da er det snakk om helt prekære kriser som ikke kan løses på noen annen måte eller av andre). For det andre kom spørsmålet fra en kollega. Med mindre det er en kollega som hele tiden ber en ta vakter, så kan det være taktisk lurt å ta en for en kollega, da kan det bli litt lettere for en selv når en i fremtiden skulle trenge noen til å steppe inn for en selv. Gi og ta litt. Anonymkode: 7d940...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå