Gå til innhold

Venninne og barn som irriterer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som jeg har kjent i mange år. Vi har barn på samme alder som har hengt sammen i perioder, mest når de var mindre. 
venninnen min er hyggelig, morsom osv. men hun er ikke til å regne med. Han kan ofte seg når jeg stikker innom for å si hei, for at det ikke passer. Sier ofte når jeg møter henne at hun vil ta seg en tur bort til meg om 1 times tid. Hun kommer aldri og sier heller ikke fra. 
hun spør ofte om vi skal gå tur etter hun er ferdig på jobb, men hører aldri noe mer. Svarer ikke på mld eller på tlf. 
jeg har tatt med barna hennes på x antall skiturer, badeland og hytteturer, men yter sjelden tilbake. 
mitt eldste barn henger mye sammen med «Per» per er en populær og trivelig gutt.. så sier hun: Hæææ? Er HAN sammen med Per?? Hva gjør per med han? 
måten hun sier det på får meg til å føle at hun ser ned på min sønn.. hva gjør en populær gutt med min sønn liksom.. 

Hun er veldig opptatt av å være «inne» med de riktige folka, og strever etter å bli likt. Hun ønsker gjerne at jeg skal drite meg ut, og ikke vokse. 
Jeg hadde et problem med noen for et år siden, hun var en stor pådriver på at jeg skulle gå i avisa med det. Tyne meg ut. Hun hadde aldri gjort det selv, men jeg skulle liksom gjøre det. 
jeg gjorde ikke det! 
Hun deler andres hemmeligheter med meg, og ting jeg forteller henne forteller hun til andre. Dette vet jeg da jeg fikk en sms av moren hennes, som skrev noe om det jeg hadde fortalt venninnen min. 
Jeg føler meg kun bra nok når hun skal ha ei skulder å gråte på, ellers er jeg ikke en viktig del i livet hennes. 
I en alder av 40 år vet jeg ikke om jeg orker mere. Jeg bil føle meg viktig i et vennskap, venner som vil mitt beste og som er ekte. 
Må legge til at min venninne er ulike diagnoser. Hun har ganske sterk adhd, og er bipolar. Vet ikke om dette kan forklare hennes væremåte. 

Anonymkode: 76035...6ab

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du gidder engang

Anonymkode: b4349...f14

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor du gidder engang

Nei? Hvorfor orker jeg? Gammel vane? Altfor snill og romslig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble langt inn feil. 
veldig trivelig å være sammen når vi først er sammen, men alt det andre gjør at jeg ikke føler hun er ei jeg kan regne med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

adhd og det andre er redflag

Anonymkode: 8d2e4...c35

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke en venninne. Null tillit og vil deg jo ikke godt.

Anonymkode: af705...9e3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble langt inn feil. 
veldig trivelig å være sammen når vi først er sammen, men alt det andre gjør at jeg ikke føler hun er ei jeg kan regne med

Hun er ingen venninne. Venner vil deg godt, du kan stole på dem og de svarer deg. Hun bruker deg når HUN har bruk for deg. Bruk heller kaloriene til ordentlige venner

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har adhd og er ikke slik med folk. Hun lider av mangel på empati. Hva gjør DU med dette mennesket? Fæl er hun.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg har adhd og er ikke slik med folk. Hun lider av mangel på empati. Hva gjør DU med dette mennesket? Fæl er hun.

Takk ❤️ Kjenner mange med adhd. Men empati er ikke mangelvare der. Det er vel mest at de kan være distre og glemme avtaler, men det er heller ikke alle. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hun er ingen venninne. Venner vil deg godt, du kan stole på dem og de svarer deg. Hun bruker deg når HUN har bruk for deg. Bruk heller kaloriene til ordentlige venner

Dette! 

Endret av Sunnys
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke empati i den grad som folk ofte har. De gangene hun viser empati er det påtatt og kunstig 

Skrevet

Kanskje hun synes at du maser?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

men hun er ikke til å regne med.

Ikke regn med henne. 

jeg har tatt med barna hennes på x antall skiturer, badeland og hytteturer, men yter sjelden tilbake. 

Ikke ta med barna på turer hvis du forventer hun gjengjelder.  

mitt eldste barn henger mye sammen med «Per» per er en populær og trivelig gutt.. så sier hun: Hæææ? Er HAN sammen med Per?? Hva gjør per med han? 

Ikke utlever detaljer om ditt barn til den sladrekjerring, hva feiler du!? 

Hun deler andres hemmeligheter med meg, og ting jeg forteller henne forteller hun til andre.

Igjen, hold kjeft.

Jeg føler meg kun bra nok når hun skal ha ei skulder å gråte på, ellers er jeg ikke en viktig del i livet hennes. 

Ikke vær gråteskulder da. 

I en alder av 40 år vet jeg ikke om jeg orker mere. Jeg bil føle meg viktig i et vennskap, venner som vil mitt beste og som er ekte. 

Gjør noe ved saken. Slutt å være dørmåtte. 

Anonymkode: 41792...bb0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke regn med henne. 

Ikke ta med barna på turer hvis du forventer hun gjengjelder.  

Ikke utlever detaljer om ditt barn til den sladrekjerring, hva feiler du!? 

Igjen, hold kjeft.

Ikke vær gråteskulder da. 

Gjør noe ved saken. Slutt å være dørmåtte. 

Anonymkode: 41792...bb0

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Kanskje hun synes at du maser?

Vet ikke? Mulig? Kanskje? Kanskje ikke? 
men om hun føler det bør hun jo kanskje si fra? Ikke foreslå turer og besøk og hverken komme eller gi beskjed? 
kanskje har det noe med sykdommen hennes å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi adhd'en skylden hvertfall. Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen. Ja, litt vims kan man være, og kan glemme ting, men da pleier man å lage seg et system for å ikke glemme. Som legge alt inn i kalenderen på telefonen, med varsel. Man har masse empati, vi har generelt mye følelser, mannen sier jeg har mine følelser på utsiden av kroppen. 

Hun her har andre grunner til at hun er slik. Jeg hadde ikke giddet, eller orket, å forholde meg noe særlig til henne. Hva positivt tilfører hun livet ditt?

Anonymkode: 0fe3b...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Sier som de andre her, hvorfor i alle dager gidder du? Dette er jo ikke noe ordentlig vennine!? 

Anonymkode: 927e4...175

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ikke gi adhd'en skylden hvertfall. Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen. Ja, litt vims kan man være, og kan glemme ting, men da pleier man å lage seg et system for å ikke glemme. Som legge alt inn i kalenderen på telefonen, med varsel. Man har masse empati, vi har generelt mye følelser, mannen sier jeg har mine følelser på utsiden av kroppen. 

Hun her har andre grunner til at hun er slik. Jeg hadde ikke giddet, eller orket, å forholde meg noe særlig til henne. Hva positivt tilfører hun livet ditt?

Anonymkode: 0fe3b...d2f

De med adhd er empatisk. Tenker mer på den bipolare delen.. eller er det bare personligheten hennes. 
hun er morsom og ernergisk, og veldig tilstede når hun først er der. 
men jeg orker ikke være et sistevalg. En jeg aldri kan regne med. Kam gå 3 mnd før hun åpner ei mld. 
plutselig får hun for seg at hun skal male huset. Da sykmelder hun seg og holder på natt og dag. Står ute kl 4 på natta og maler. Da somer hun ut alt. 
hun kan male stua 4 ganger på et år. Det er all in hele tiden. Hun kan komme på et jobbintervju i malingsbukse fordi hun glemte intervjuet og de måtte ringe etter henne. 
hun er ekstrem. Jeg er også ernergisk og har mye i gjæret, men jeg blir bare en stille skygge av henne. For hun tar hele rommet 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor «og barn» er med i overskriften? Av HI fremgår det egentlig bare at det er venninnen din som er irriterende, og ikke barna.

Jeg ville holdt denne venninnen litt på avstand, og ikke fortalt henne særlig om personlige ting eller om barna mine.

Anonymkode: 88a47...910

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke ha kontakt med henne. Hun er en enegityv. 

Hadde et slikt søskenbarn, og jeg klarte endelig å kutte henne ut. 

Anonymkode: d8ca4...f98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 16.47):

Har ei venninne som jeg har kjent i mange år. Vi har barn på samme alder som har hengt sammen i perioder, mest når de var mindre. 
venninnen min er hyggelig, morsom osv. men hun er ikke til å regne med. Han kan ofte seg når jeg stikker innom for å si hei, for at det ikke passer. Sier ofte når jeg møter henne at hun vil ta seg en tur bort til meg om 1 times tid. Hun kommer aldri og sier heller ikke fra. 
hun spør ofte om vi skal gå tur etter hun er ferdig på jobb, men hører aldri noe mer. Svarer ikke på mld eller på tlf. 
måten hun sier det på får meg til å føle at hun ser ned på min sønn.. hva gjør en populær gutt med min sønn liksom.. 

Hun er veldig opptatt av å være «inne» med de riktige folka, og strever etter å bli likt. Hun ønsker gjerne at jeg skal drite meg ut, og ikke vokse. 
Jeg hadde et problem med noen for et år siden, hun var en stor pådriver på at jeg skulle gå i avisa med det. Tyne meg ut. Hun hadde aldri gjort det selv, men jeg skulle liksom gjøre det. 
jeg gjorde ikke det! 
Hun deler andres hemmeligheter med meg, og ting jeg forteller henne forteller hun til andre. Dette vet jeg da jeg fikk en sms av moren hennes, som skrev noe om det jeg hadde fortalt venninnen min. 
Må legge til at min venninne er ulike diagnoser. Hun har ganske sterk adhd, og er bipolar. Vet ikke om dette kan forklare hennes væremåte. 

Skjønte ikke innlegget en gang... rotete fremstilt og alt for langt.... 🙇‍♀️

Anonymkode: 4b4a6...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...