Gå til innhold

Hjelp, jeg går opp i vekt!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent og spist sunt, jeg har prøvd å gå tur hver dag, og variert mellom styrketrening og gå lang tur. Jeg går ikke ned i vekt. Jeg veier mer nå enn før.

Før veide jeg 55.5, og før det 54.5, jeg går opp 1 kg i året, hva er det som skjer!?? Jeg er 22 nå og jeg må gjøre noe, jeg spiste alltid for lite før og da veide jeg 52, så begynte jeg å jobbe og ble da 53-54 etter det gikk jeg opp til 57 når jeg sluttet å jobbe og begynte å trene. Etter det har jeg vært på 55-56, nå igjen er jeg på 56,5 men kan ikke gå ned uten å sulte meg selv. HJELP!!

Jeg er 160 så jeg er normalvekt, men vil bare ha tips!!

Anonymkode: 2f051...68e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig lav og lett, da har man lite kalorier å gå på i hverdagen. For å gå opp en kilo i året må du i teorien bare spise 20 kcal mer enn du bruker - hver dag.

Drikker du feks mye alkohol kan dette være en fin ting å kutte ned på. 

Anonymkode: 1dc48...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er veldig lav og lett, da har man lite kalorier å gå på i hverdagen. For å gå opp en kilo i året må du i teorien bare spise 20 kcal mer enn du bruker - hver dag.

Drikker du feks mye alkohol kan dette være en fin ting å kutte ned på. 

Anonymkode: 1dc48...285

Drikker ikke alkohol, spiser ikke mye chips eller godteri heller.. er litt villt egentlig hvor lite skal til for å gå opp i vekt selv om det er en sakte økning. Hjelper ikke med fasting heller, går ned 1 kilo men det kommer rett tilbake når jeg spiser normalt, men går heller ikke over etter å ha gått ned i vekt. Om jeg er 56 og går ned til 55, så stopper det opp på 56. Føler jeg må sulte meg selv for å gå ned i vekt og det var det jeg skulle prøve å endre denne gangen når jeg begynner å trene. Å få ett sunt forhold til mat og trening, å bli sterk og ikke for å bli tynn. Virker håpløst!!

Anonymkode: 2f051...68e

AnonymBruker
Skrevet

Du sier du veide 52 når du spiste for lite. Da må du nødvendigvis litt opp hvis du skal spise en sunn mengde.

Du gikk opp til 57 når du begynte å trene. Du har kanskje fått litt muskler, da? Kroppen endrer seg litt når vi er ferdig med tenårene, vi går fra barnekroppen til kvinnekroppen, det er naturlig. Jeg synes ikke det høres ut som noen krise å gå opp 5 kilo når du begynner å spise normalt og trene. BMIen din er kjempefin. Du skal selvfølgelig ikke sulte deg selv.

Anonymkode: 255d3...c8f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å unngå å gå opp en kilo i året er det veldig lite som skal til. Dette er ikke å sulte seg, herregud. Vei deg ca en gang i måneden. Se litt på kostholdet, er det noe åpenbart som du kan kutte ut? Feks fancy kaffe fra cafe, noe annet du drikker med kalorier? Redusere kveldsmat/snacks noe? Kun en posjon middag, og velge mer grønnsaker? Det er også ganske naturlig å gå opp et par kilo i starten av 20-årene. 

Anonymkode: 940d2...789

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke muskler du går opp pga da? Hvis du trener styrke så vil jo kroppen bygges. Og muskler veier. 

Du har en sunn og frisk kropp og livsstil, men dette opphenget i en eller to kilo, DET er usunt. 

Anonymkode: 58ead...330

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...