Gå til innhold

Bestilt reise til Tyrkia - med kun id kort. Nå viser det seg at det ikke er godkjent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk så dumme at de reiser til Tyrkia? 

Anonymkode: 5b759...b14

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så man skal regne med at politikerne lyver?? 

Anonymkode: d90a7...a8a

Litt fristet til å si ja, faktisk ... men ... nei, men man burde virkelig utøve informasjons- og kildekritikk.

Anonymkode: 16151...666

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her om dagen gikk utenriksministeren ut å informerte om at alle nordmenn kunne reise inn til Tyrkia med kun id kort ut 2022. Jeg bestilte idag reise til Tyrkia for hele familien hvor alle unntatt en har kun id-kort. Nå står det på vg at det visst ikke var godkjent enda, utenriksministeren hadde kommet ut med feil informasjon. what to do?? Reiser 4 august og håper det er i orden til da, rekker jo ikke å få pass før den tid:( 

Folk som står frem i vg med samme problem, jeg synes det er beundringsverdig at folk gidder å stå frem å fremstille seg selv som idioter. De som bestiller seg reiser uten pass,bør tenke litt selv....jeg bestiller ALDRI utenlandsreise med fly uten å ha pass iorden. Alle land kan innføre passplikt med øyeblikkelig virkning,så det er uansett et sjansespill.

Anonymkode: 2f53b...5a8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare karma for å reise på ferie til et drittland

Anonymkode: 04dcb...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det satt/sitter mange i Ukraina og skulle ønske de hadde pass.

Pass er frihet. Og et veldig viktig dokument, og billig forsikring. Særlig et norskt pass. 

Anonymkode: 10723...8f3

Så sitter det afrikanere på flyet til Norge og spiser passene sine før de søker asyl, fordi de er lykkejegere…

Anonymkode: e355b...e3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor Tyrkia ikke har signert avtalen (enda)? De har vel alt å vinne på at nordmenn som kun har id-kort reiser dit? 

Anonymkode: df429...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så sitter det afrikanere på flyet til Norge og spiser passene sine før de søker asyl, fordi de er lykkejegere…

Anonymkode: e355b...e3c

Du sammenligner et afrikansk pass med et norsk pass? 

Det ene betyr full stopp. Det andre betyr full åpning og frihet. Derfor jeg aldri reiser uten. 

Så urettferdig er verden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder i det hele tatt å reise rundt i verden i disse dager. Jeg er enig, ville ikke reist uten pass til Sverige en gang. 

Er stadig vekk i Sverige uten pass med hele familien🙈 🤣 Manger ganger uten id og, men skal prøve å huske det fremover. 

Forstår veldig godt misforståelsen med id kort og Tyrkia. Det var jo en stor sak at "hun" hadde fikset dette ut hele året. Men FRA når vet visst ingen 🤣 Må le av alt rotet. Ser ut som vi skal bli forhindret fra å reise selv om covid passet ikke ble så mye brukt. 

Anonymkode: dbcfe...738

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer litt på hvorfor Tyrkia ikke har signert avtalen (enda)? De har vel alt å vinne på at nordmenn som kun har id-kort reiser dit? 

Anonymkode: df429...57b

De er vel dritt lei av det Nato landet vi har blitt med vår Jens i spissen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn med Hellas også?

Anonymkode: 8b528...6c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Litt fristet til å si ja, faktisk ... men ... nei, men man burde virkelig utøve informasjons- og kildekritikk.

Anonymkode: 16151...666

Vel, så naive er vi nordmenn faktisk. Vi har vært bortskjemt i et lite korrupt kand over lengre tid. Så vi er ikke vant til å se ting på den måten. Men vi må bli det nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, så naive er vi nordmenn faktisk. Vi har vært bortskjemt i et lite korrupt kand over lengre tid. Så vi er ikke vant til å se ting på den måten. Men vi må bli det nå. 

Tror ikke du aner HVOR korrupt landet her er og hvor mye som drives av mafia. 

Anonymkode: 8b528...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Temmelig sikker på at det står i vilkår både for billetter og reiseforsikring at man plikter å sette seg inn i regler for inn- og utreise i de respektive land man reiser mellom. Twitter er ikke en godkjent kilde til slikt bruk. Egentlig skulle VG vært meldt til PFU for brudd pp vær varsom-plakaten når de lar folk stå fram med navn og bilde og drite seg loddrett ut. Skjønner de er fortvilet. Men det er journalistens, og først og fremst redaktørens ansvar, å skjerme disse menneskene fra å fremstille seg selv som idioter i full offentlighet. At det går an.

Anonymkode: 5528f...667

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om man absolutt skal ut og reise nå så bør man ta høyde for at ting ikke går som planlagt. Dette gjelder ikke bare pass, men med tanke på den kaotiske situasjonen på flyplass, flystreik og krig og potensiell ny covidbølge, økonomisk dårlige tider osv...

Hadde aldri funnet på å dra til Tyrkia uten pass uansett. Har du bestilt uten avbestillinsforsikring TS?

Jeg skal kose meg hjemme i sommer og kose meg med å lese om folk som får kansellert reisen, ikke kommer seg inn i Tyrkia, sitter fast i utlandet osv. 😇

Anonymkode: 49899...db2

• Liker 5
Skrevet

Spurte ikke om dine politiske råd angående landet 😊

Vel, det er jo lurt å ha flere tanker i hodet med tanke på landet du ønsker å besøke. 

• Liker 1
Gjest ATLAS6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Temmelig sikker på at det står i vilkår både for billetter og reiseforsikring at man plikter å sette seg inn i regler for inn- og utreise i de respektive land man reiser mellom. Twitter er ikke en godkjent kilde til slikt bruk. Egentlig skulle VG vært meldt til PFU for brudd pp vær varsom-plakaten når de lar folk stå fram med navn og bilde og drite seg loddrett ut. Skjønner de er fortvilet. Men det er journalistens, og først og fremst redaktørens ansvar, å skjerme disse menneskene fra å fremstille seg selv som idioter i full offentlighet. At det går an.

Anonymkode: 5528f...667

VG og NRK burde være meldt for å videreformidle feil info. Jeg er alt for at man må dobbeltsjekke info, men med passkrisen som er nå så må media og politikeren ta ansvar for at misforståelsen fører til kinkige situasjoner som HI beskriver.

Screenshot_20220620-172902_Chrome.jpg

Screenshot_20220620-172846_Chrome.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia har jo godtatt det, men det er ikke iverksatt enda. Det står jo klart og tydelig på utenriksdepartementet sine hjemmesider. Sånn går det når man ikke gidder lese. 

Anonymkode: a18fa...a2a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her om dagen gikk utenriksministeren ut å informerte om at alle nordmenn kunne reise inn til Tyrkia med kun id kort ut 2022. Jeg bestilte idag reise til Tyrkia for hele familien hvor alle unntatt en har kun id-kort. Nå står det på vg at det visst ikke var godkjent enda, utenriksministeren hadde kommet ut med feil informasjon. what to do?? Reiser 4 august og håper det er i orden til da, rekker jo ikke å få pass før den tid:( 

Sjekk kildene godt! Det kan jo ta måneder fra folk sier noe til det er godkjent.....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du bør faktisk høre med regjeringen, ikke pr-kåte Annikken Huitfeldt.

Endret av Mumia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...