Gå til innhold

Bestilt reise til Tyrkia - med kun id kort. Nå viser det seg at det ikke er godkjent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen gikk utenriksministeren ut å informerte om at alle nordmenn kunne reise inn til Tyrkia med kun id kort ut 2022. Jeg bestilte idag reise til Tyrkia for hele familien hvor alle unntatt en har kun id-kort. Nå står det på vg at det visst ikke var godkjent enda, utenriksministeren hadde kommet ut med feil informasjon. what to do?? Reiser 4 august og håper det er i orden til da, rekker jo ikke å få pass før den tid:( 

Anonymkode: d90a7...a8a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ughhh naive nordmenn. ID-kort med reiserett gjelder kun i schengen området per nå. Utenriksministeren var klar på at avtalen var kun signert fra en side, Tyrkia har ikke godkjent dette, det tar tid å få sånne avtaler gjennom. 

Til 4. august så har du god tid til å finne ut av det. Tror ikke det blir noe problem, men prøv å få tak i pass.  

Anonymkode: d0114...b34

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg skal dit, og jeg har pass.

Men husker jo de sa, og at det stod, at det kunne ta tid før avtalene ble godkjent. Man leser da ikke bare overskriftene. Og jeg hadde uansett aldri bestilt i disse dager uten å sjekke myndighetenes egne sider med bestemmelser for reise. 

Anonymkode: 10723...8f3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette feilinformasjon da?

295386B1-CE0B-474B-9B00-B5EDF7683BCF.png

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri reist til Tyrkia med kun id kort nå som verden ser ut som den gjør. Russland truer Norge med å åpne grensen for varer, og andre land for p gå med i eu eller Sverige og Finland for å gå med i nato.  Erdogan er bestevenn med Putin og «han» har nå blokkert Sverige og Finland fra å gå med i nato. Jeg hadde kansellert reisen og reist til et mer sikkert land som ikke driver å lage kvalme for Vest-Europa. 

Anonymkode: eb8a9...694

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

For godt til å være sant at norske myndigheter skulle få noe på plass så raskt, gjenstår å se om de rekker det før nyttår, da avtalen ikke gjelder lenger :) 

Anonymkode: f6b8e...992

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri reist til Tyrkia med kun id kort nå som verden ser ut som den gjør. Russland truer Norge med å åpne grensen for varer, og andre land for p gå med i eu eller Sverige og Finland for å gå med i nato.  Erdogan er bestevenn med Putin og «han» har nå blokkert Sverige og Finland fra å gå med i nato. Jeg hadde kansellert reisen og reist til et mer sikkert land som ikke driver å lage kvalme for Vest-Europa. 

Spurte ikke om dine politiske råd angående landet 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder i det hele tatt å reise rundt i verden i disse dager. Jeg er enig, ville ikke reist uten pass til Sverige en gang. 

• Liker 4
Gjest ATLAS6
Skrevet

Er ikke dette feilinformasjon da?

295386B1-CE0B-474B-9B00-B5EDF7683BCF.png

Klart at folk leser dette og reiser. Folk sittet å ventet på passene sine, og et par dager før planlagt reise går mediene ut med slik info og folk kaster seg på sine planlagte tur. Endelig er ferien reddet! Man skulle gjerne ha lest mer, men når det står "for resten av året" så tolkes det som gjeldene per dags dato.

AnonymBruker
Skrevet
ATLAS6 skrev (3 minutter siden):

Klart at folk leser dette og reiser. Folk sittet å ventet på passene sine, og et par dager før planlagt reise går mediene ut med slik info og folk kaster seg på sine planlagte tur. Endelig er ferien reddet! Man skulle gjerne ha lest mer, men når det står "for resten av året" så tolkes det som gjeldene per dags dato.

Ja ikke sant! Derfor bestilte jeg i god tro på at det var i orden😥 jaja, satser på at det blir i orden før 4 august da. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ikke sant! Derfor bestilte jeg i god tro på at det var i orden😥 jaja, satser på at det blir i orden før 4 august da. 

Du gjorde noe basert på en eneste twittermelding, fra en politiker...?

DA er det ganske mye idiotisk man kan rote seg bort i. For derfra kommer det mye rart og upresist. 

Du hadde mulig blitt med på å storme parlamentet også, om du bodde i USA?

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du gjorde noe basert på en eneste twittermelding, fra en politiker...?

DA er det ganske mye idiotisk man kan rote seg bort i. For derfra kommer det mye rart og upresist. 

Du hadde mulig blitt med på å storme parlamentet også, om du bodde i USA?

Så man skal regne med at politikerne lyver?? Å den siste kommentaren der var morsom😂😂

• Liker 1
Gjest Lucius
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjelder i det hele tatt å reise rundt i verden i disse dager. Jeg er enig, ville ikke reist uten pass til Sverige en gang. 

Det er ikke jeg. Kan ikke stoppe og reise bare fordi noe skjer et annet sted i verden.  Kan hende man aldri kan reise igjen.

AnonymBruker
Skrevet
Lucius skrev (18 minutter siden):

Det er ikke jeg. Kan ikke stoppe og reise bare fordi noe skjer et annet sted i verden.  Kan hende man aldri kan reise igjen.

Det satt/sitter mange i Ukraina og skulle ønske de hadde pass.

Pass er frihet. Og et veldig viktig dokument, og billig forsikring. Særlig et norskt pass. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes synd på de som lot seg lure av Huitfeldt.

Huitfeldt er kun ute etter å få positiv omtale av seg selv.  Tweeten var direkte misvisende.

Garantert at hun ikke kommer til å kommentere at hun løy om avtalen.

Den dårligste utenriksministeren Norge noen gang har hatt. Fikk jobben kun pga vennskapet med støre og  slektforbindelsene sine.

Anonymkode: f2f24...bf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Enig!! en verden med krig og uroligheter, skjer det noe mens man er på reise så vil det idkortet bare fungere som pynt. 

Anonymkode: 0e7e1...e43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei men du spurte hva gjøre. Det var mitt råd. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Lucius said:

Men det er jo lurt å ha passet med seg 😅Det er jo det tråden handler om. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer man midt oppi i korona å ikke sjekke sidene til UD før man bestiller reiser til andre land? Skjønner om du hadde bestilt fly til Danmark eller Sverige uten å sjekke, men resten av Europa og land utenfor EU? Hvor naiv går det an å bli egentlig?

Du får se om du kan få passtime da.

Anonymkode: 5b612...b1e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket UD sine sider, og der står det at avtalen ikke er i boks og du må ha pass. Hvor vanskelig var dette?

Man er selv ansvarlig for å sjekke. Tafatte nordmenn.

Anonymkode: ab3f6...242

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...