Gå til innhold

Dere som bor i Oslo med barn i barneskolealder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et spm: Hvor i byen hadde dere aller helst bodd med barna? Tenk at penger ikke er noen hindring.

Anonymkode: 91a46...4f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange steder. På østsiden av byen, for å være nærmest familie. Et sted med greie kollektivmuligheter, nærhet til natur, skog og sjø. Så Østensjø eller Nordstrand bydel. Hvor er ikke så viktig, så lenge det ikke er trafikkstøy. Alle skolene er «gode». 

Anonymkode: f257d...e47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på Frogner og vil jo helst bo her😀

Anonymkode: 8293d...b00

AnonymBruker
Skrevet

Røa

Anonymkode: bfee5...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Ville bodd på Grefsen, Kjelsås eller Tonsenhagen. Disen også, om grei nok avstand til rv 4.

Anonymkode: a74dd...675

• Liker 1
Gjest DislayName
Skrevet

Holmlia. Hallagerbakken 

Skrevet

Skøyen, Smestad, Tåsen, Ullevål. 

Skrevet

Trives her vi bor (innenfor Ring 3), men om jeg måtte flyttet internt i Oslo ut av bydelen min så hadde jeg gått for:

1. Tåsen, Grefsen eller Disen og oppover

2. Tonsenhagen, Røa

Kunne anbefalt andre:

Hele Bydel Østensjø, Holmlia, Holmen osv? 

Om jeg skulle bodd litt mer sentralt hadde jeg gått for type Lille Tøyen Hageby, Bjølsen, Sagene, Torshov eller noe sånt. 
Orker ikke mer sentralt enn det med barn, har forsøkt 😅

Skrevet
2 minutter siden, DundreMilfin said:

Trives her vi bor (innenfor Ring 3), men om jeg måtte flyttet internt i Oslo ut av bydelen min så hadde jeg gått for:

1. Tåsen, Grefsen eller Disen og oppover

2. Tonsenhagen, Røa

Kunne anbefalt andre:

Hele Bydel Østensjø, Holmlia, Holmen osv? 

Om jeg skulle bodd litt mer sentralt hadde jeg gått for type Lille Tøyen Hageby, Bjølsen, Sagene, Torshov eller noe sånt. 
Orker ikke mer sentralt enn det med barn, har forsøkt 😅

Mye bra her. Kan legge til Kampen, Vålerenga, Kværnerbyen og oppover Ekebergåsen til Nordstrand.

Hele bydel Østensjø hadde jeg imidlertid ikke sagt. Skullerud, Bogerud og delvis Bøler hadde jeg ikke selv trivdes i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på Nordberg og syns det er et perfekt sted for barna å vokse opp. Vi er begge fra Oslo og godt kjent de fleste steder. Ville prøvd å unngå «verste østkant» og «verste vestkant», ellers er de fleste steder i Oslo bra å vokse opp tenker jeg. 

Anonymkode: 49faf...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Trives på Manglerud. Kunne bodd i hele Østensjø, Teisen/Fjellhus, Etterstad/Vålerenga, Årvoll/Tonsenhagen, Hellerud og Ekeberg også.

Anonymkode: d22ab...1d3

• Liker 1
Skrevet
Tomas77 skrev (55 minutter siden):

Mye bra her. Kan legge til Kampen, Vålerenga, Kværnerbyen og oppover Ekebergåsen til Nordstrand.

Hele bydel Østensjø hadde jeg imidlertid ikke sagt. Skullerud, Bogerud og delvis Bøler hadde jeg ikke selv trivdes i. 

Lettere å si hva jeg hadde frarådet 😅 Økernkrysset, inntil Sinsenlokket og så videre :P 

Vet ikke hva det er med Kværnerbyen, men jeg får litt gufsete følelse opp den veien - uten at jeg skjønner hvorfor 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Ljan i Nordstrand bydel er en skjult perle. Nærhet til sjøen, toget inn til sentrum på 8 minutter, trygg liten barneskole❤️

Anonymkode: 88fb7...66e

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, DundreMilfin said:

Lettere å si hva jeg hadde frarådet 😅 Økernkrysset, inntil Sinsenlokket og så videre :P 

Vet ikke hva det er med Kværnerbyen, men jeg får litt gufsete følelse opp den veien - uten at jeg skjønner hvorfor 🤷‍♀️

Kværnerbyen har et veldig fint bomiljø med Svartdalsparken på dørstokken. og er i kretsen til Vålerenga Skole som er en flott skole med enorme uteområder. Det som er problemet i Kværnerbyen er at du må over 5 etasje og unngå borettslagene i midten hvis du vil ha bra med lys i leiligheten. I tillegg er Svartdalsenden av Kværnerbyen mye mer barnevennlig enn enden mot Schweigaardsgate. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge fra Oslo og jeg er selv oppvokst på Oslo vest, så jeg er ikke like redd for bydelene som mange innflyttere er. 

Det viktigste for min del er at det er nært nok sentrum til at jeg både kan komme meg lett til jobb, og at vi kan benytte oss av kulturtilbud uten å sette oss i bilen hele tiden. 

Det ultimate hadde nok vært et hus på Fagerborg med hageflekk. Ellers Berg, deler av Ullern eller Bygdøy.

Ullevål Hageby er også hyggelig, men jeg jobber med mange mennesker i området, og hadde fått litt nok av den politisk korrekte gjengen på "fulltid" i nabolaget.

Anonymkode: fe001...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er skolen og det umiddelbare nærmiljøet. Fint med skoler med dugnadsånd der alle engasjerer seg i at barna skal ha det bra. 

Jeg ville holdt meg til visse perler innenfor Ring 3. Så lenge jeg bor i Oslo, vil jeg kunne gå til fots overalt. 

Anonymkode: 64aea...bf9

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 timer siden):

Vi bor i Kværnerbyen og stortrives! Det er et lite tettsted rett ved sentrum. Så kort vei til sentrum, men allikevel stille og rolig. Godt miljø også. Vi bor i øverste etg, så har masse sol også. Området rett utenfor ved Lodalen/togene er fælt da. Men inni selve Kværnerbyen er topp! 

Anonymkode: 5be37...47a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Et spm: Hvor i byen hadde dere aller helst bodd med barna? Tenk at penger ikke er noen hindring.

Anonymkode: 91a46...4f8

Manglerud :)

Anonymkode: dbadf...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...