Gå til innhold

Barn og bruk av hijab

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sønnen min begynte på skolen i fjor og på skolen hans er det flere småjenter som bruker hijab. Jeg vet ikke hvor gamle de er, men vil anslå at de er rundt 8-9 år gamle. Når er det egentlig vanlig at småunger begynner med hijab? Jeg kan veldig lite om dette, men synes det er litt spesielt. Jeg har full forståelse for at de små jentene ser opp til mødre, søstre og eldre kvinner de omgås og at de ønsker å kle seg som dem. Det gjør min datter også, men hun får ikke bruke sminke eller sko med høye hæler allikevel. Noen her som bruker hijab som kan opplyse litt rundt dette? 

Anonymkode: 96c3d...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Grunnen til at småjenter bruker hijab er fordi at de ikke skal friste muslimske menn, det er ganske logisk med tanke på hvordan denne profeten som de tilber oppførte seg og at han er et forbilde i Islam. Hijab er også også et virkemiddel for å kunne utøve negativ sosial kontroll ovenfor jenter og kvinner.

Det burde vært forbudt å bruke religiøse plagg og symboler i skolen og andre offentlige institusjoner.

Anonymkode: eaa39...736

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg finner det merkelig når jenter og kvinner forteller at hijab er valgfritt og de velger å bruke det når noen har blitt lært til å bruke det fra de er 4-5 år gamle, har en 4 åring begrep om hva det vil si å bruke hijab? Eller ei jente på 7? 

Sannheten er at hår skal skjules, så ikke ei 6år gammel jente med langt hår frister menn i 40åra eller verre. 

Ansvaret om å beskytte seg blir lagt på kvinner. 

Anonymkode: df1ec...b40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er den Største, Gud er den Største, all lovprisning tilkommer Gud alene.

Jeg priser Han, søker Hans hjelp og Hans tilgivelse. Jeg søker tilflukt hos Gud fra ondskapen i våre sjeler og ondskapen i våre handlinger.

Den som Gud veileder, er det ingen som kan villede, og den som Gud villeder, er det ingen til å veilede.

Jeg bærer vitnesbyrd om at det er ingen som er verdig til tilbedelse bortsett fra Gud, alene, uten noen partnere. Jeg vitner til at det ikke finnes noen Gud en Gud.

Seksuell virkelighet er en lav en. Det er bokstavelig talt patetisk. Det er dyriske greier. Bare en seksuell tanke er for meg så skittent at jeg hadde utslettet den umiddelbart.

Muslimske kvinner er i en høyere og renere virkelighet. De Troendes virkelighet. Seksuelle tanker og instinkter rører ikke dem. Lysten til å vise kroppen dems til menn er liten og unødvendig. De har høyere ting å bry seg om, høyere ting å ha lyst til.

En Gud-Realisert er langt borte fra filth og dyriske søppel instinkter. 

Han er med Gud i total overgivelse.

Og hans mål er å returnere til hans Skaper etter hans fysiske død. Og han gjør alt han kan i dette livet for å oppnå det målet, som er ekte og sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Jeg bruker ikke hijab lenger, men er muslim. 

I islam er det obligatorisk med hijab når man når pubertetsalder (fordi Allah sier det og fordi vi skal komme nærmere Ham) . Likevel er det vanlig at noen jenter begynner med det såpass tidlig fordi det er kultur. 

Grunnen til at de begynner så tidlig kan være mange. Enten fordi de selv vil, fordi foreldrene vil det eller pga kulturen. 

Naboen her er fra Somalia. Jentene der er vel litt eldre enn 9 år nå, men de har vært av og på helt siden vi flyttet hit. 

Anonymkode: c77e1...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...