AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Endret skattetrekket mitt i går pga økt grunnbeløp i uføretrygd. Satte da opp skatten til 23% og sendte inn også ny tenkt inntekt. Fikk nytt skattekort nå og da hadde satt ned til 15%. Hvorfor det? Prøvd å omgjøre igjen nå, så spent på hva de sier da. Anonymkode: 490ba...abe
Million Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Gå inn og dobbeltsjekk tallene dine igjen, og sjekk at du har fylt ut korrekte tall i alle feltene. Et sted feil blir feil skatt. Har du fylt ut riktig mtp hvor mye skatt du HAR BETALT hittil i år, for eksempel? (det er et eget felt, om jeg husker rett). Sjekk alle felter.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Million skrev (6 minutter siden): Gå inn og dobbeltsjekk tallene dine igjen, og sjekk at du har fylt ut korrekte tall i alle feltene. Et sted feil blir feil skatt. Har du fylt ut riktig mtp hvor mye skatt du HAR BETALT hittil i år, for eksempel? (det er et eget felt, om jeg husker rett). Sjekk alle felter. Med fare for å virke dum, er dette noe jeg også som ufør bør tenke på? Har sånn tabelltrekk. Anonymkode: fe588...af5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med fare for å virke dum, er dette noe jeg også som ufør bør tenke på? Har sånn tabelltrekk. Anonymkode: fe588...af5 Med tabelltrekk justeres skatten du betaler etter inntektens størrelse, så det trenger du ikke tenke på. Anonymkode: b363d...d23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Med tabelltrekk justeres skatten du betaler etter inntektens størrelse, så det trenger du ikke tenke på. Anonymkode: b363d...d23 Takk for svar 😊 Anonymkode: fe588...af5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Hvis du går til ditt nav - uføretrygd - profil kan du legge inn frivillig skattetrekk på uføretrygden. Kan være lettere enn å endre skattekort. Anonymkode: 4b26d...7db 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 17.09): Hvis du går til ditt nav - uføretrygd - profil kan du legge inn frivillig skattetrekk på uføretrygden. Kan være lettere enn å endre skattekort. Anonymkode: 4b26d...7db Ja, for meg er det enklere å legge inn hos arbeidsgiver et beløp som skal trekkes ekstra hver måned, enn å justere skattekortet. Anonymkode: 16de0...ed7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå