Gjest Turi Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Skal ha nytt teppe under spisestuen, nytt trekk på stolene og nye gardiner. Hva kjøper jeg først - dvs. hva bør være retningsgivende og hva er enklest å finne som matcher? Ser for meg at jeg bør starte med teppe, finne stoff til stoler som passer og ta gardiner til slutt, men er litt usikker i utvalg av møbelstoff til omtrekking og om det er grei skuring å finne noe. Dessuten er det jo enklere å ta med en stoffbit fra stolen når jeg skal shoppe teppe enn omvendt. Noen kloke hoder? Og hvor finner jeg best utvalg av møbelstoff og av tepper i Oslo/Akershus/Buskerud?
hilli Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Jeg ville nok ha kjøpt det dyreste først, om det blir teppe eller møblestoff kommer jo helt an på. Tenk på hva som blir mest kostbart å bytte ut neste gang.
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Jeg ville nok sett meg ut et møbelstoff først, og fått/kjøpt en prøvelapp som jeg tok med meg for å finne teppe. Før jeg kjøpte møbelstoffet vel å merke. Gardiner, duker og evt puter er det minste problemet, så det ville jeg tatt til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Ja, jeg ville også kjøpt det dyreste først, eller det som er mest tungvint å skifte ut. Dersom du tenker deg nøytrale farger (beige, grå o.l) på møblene er det kanskje ikke så nøye, men ellers ville nok jeg bestemt meg for møbeltrekk først. Så teppe, dersom du ikke har bestemte preferanser om et fargesterkt og/eller kostbart persisk teppe som evt kan krasje med møblene. Gardinene ville jeg tatt sist - jeg er i hvert fall sånn som heller kjøper rimelige gardiner og skifter hvis jeg finner nye...
Gjest Turi Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Møbelstoff og prøvelapp for teppekjøp var lurt. Da har jeg jo "angrefrist" om jeg ikke finner teppe som passer... Noen ideer til gode møbelstoffbutikker?
Gjest baby-E Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 jeg ville kjøpt møbelstoffet først jeg... det er liksom enklere å finne teppe og gardiner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå