Gå til innhold

UUUUUÆÆÆÆÆÆ!! Jeg stryker!


Majken

Anbefalte innlegg

IT var så avgjort ikke tingen for meg. Er i ferd med å stryke Java programming med glans. Henger ikke så veldig på greip det andre heller. Har allerede skiftet studieretning en gang før (studerte reiseliv ett år). Og så ombestemme seg igjen.... trur ikke Lånekassen blir så imponert over det akkurat. Hmmmm..... Hvis jeg avbryter IT studiet etter eksamen, må jeg betale tilbake hele summen med gang da tru???? Er nesten redd for å ringe dem og spørre for ho dama jeg fikk snakke med sist var så sur.

Nei, dette med målsetting og det å nå målene har jeg aldri hatt helt dreisen på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dr. ian

Åjoa, Majken!

Tror du når de målene du setter deg, jeg :blunke:

Men kanskje IT ikke er det riktige for deg, som du sier (hjelp, er det meg som sier dette?? :ler: )

Det ER tross alt ganske vanlig å skifte studium underveis i utdanningen, og det er jo ikke verdens ende om du skulle velge noe annet enn IT - det er jo uansett en god erfaring å ha.

Kanskje på tide å jobbe et år eller to?

dorian - rota fært og endte opp med: ittno' :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å velge en studieretning innen noe du vet du interesserer deg for og kanskje har litt greie på fra før?

Ellers så er jeg enig med www.rian.do i at det er da ikke noen krise og bytte studier en gang til? Eller prøve og jobbe litt først hvis du overhodet ikke har peiling på hva slags utdanning du vil ta. :P

Og hvis det er IT du virkelig vil kjøre på med, så finnes det utallige veier å gå innen det. Hvis programmering ikke er noe for deg, så er det da masse annet og finne på også. Jeg for eksempel elsker programmeringsstudiene mine, men hadde aldri greidd å fullføre noe web-design-kurs... :roll:

Lykke til, du får til det du vil, skal du se. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

for å svare på spørsmålet angående lånekassen .....

nei du må ikke betale tilbake allt på en gang og med en gang,det blir til måntlig betaling.....(med høye renter)

kansje du skal fullføre dette året og det etter finne en annen studirettning??

Eller bare jobbe et år og finne ut hva du vill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt hva du snakker om - jeg hoppet selv av Den Politekniske Høyskolen etter ett år - strøyk til eksamen i C++.

Faktisk så synes jeg ikke det skulle være nødvendig med så mye programmering på IT-studier. Jeg valgte å gå over på Informasjonsbehandlingsstudier - og det har jeg aldri angret på. Kanskje det hadde vært noe for deg også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matahari offline

Heiheihei!!! Hold hodet kaldt nå!!! Det går så bra. Man får veldig ofte panikkangst før eksamen. Stå på et par måneder til nå, så står du. En ting er gode karakterer - å bestå er noe helt annet. Klarer du bare å bestå er det ikke noe problem. Da vil du sikkert få godkjent førsteåret som et grunnfag, som du sikkert kan bruke som en del av en grad hvis du vil studere noe på universitetet eller noe. BARE SØRG FOR Å STÅ! Da har du i hvert fall vekttallene, og da er lånekassen så meget mer behjelpelige.

Lykke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dr. ian

Hilde:

Ja, og informasjonsutdanningen gir gode framtidsutsikter :-)

Av de jeg jobbet sammen med før .com døden var det bare infoarkitektene som fikk fortsette i jobben.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Hadde egentlig ikke venta å få svar, jeg skrev egentlig bare for å få blåst ut litt. Jeg interesserer meg mest for informasjonsbehandling med word og powerpoint og lignende, og webdesign, og så har jeg veldig lyst å lære meg imaging/animasjon.

Har vel egentlig bare valgt feil universitet å studere på for bachelor graden her nede består av masse programmering, software engineering, og sånt som jeg ikke har sjans i havet å forstå meg på.

Men så har de noe som heter bachelor of screen studies (tvproduksjon) her.Syns det høres interessant.

Men om det blir ditt eller datt, så har jeg mest lyst til å snu nesa hjem til Norge for å studere. Må jobbe meg opp mot til å ringe Lånekassa på mandag (ho dama var skikkelig skummel ass). En rådgivningstime hadde kanskje ikke skadet. Men så trur jeg ikke akkurat at universitets rådgivere vil råde noen til å reise hjem for studere på et annet universitet (taper jo penger da jo...).

Hmm, skal vel finne på no'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst:

Jeg syntes det var skikkelig vanskelig da jeg begynte på informatikk på universitetet. Det med klasser og metoder og objekter var helt umulig å skjønne noe av. Helt til det plutselig gikk opp et lys, og jeg begynte å forstå sammenhengen i det hele. Programmering er faktisk et modningsfag, som krever en god del jobbing foran datamaskinen, og jeg syntes etter hvert at det ble veldig gøy å programmere!

I dag sitter jeg her med min hovedfagsoppgave i informatikk som akkurat har kommet ut av trykken!

Moralen blir: Det lønner seg å jobbe litt hardt mens det står på, og så skal du se at resultatet blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler sånn med deg, og vet absolutt hva du snakker om!! Gikk selv fjoråret på NITH (nytt navn på DPH), og fikk aldri kontroll på JAVA programmeringen jeg heller. Sluttet derfor etter det ene året - og har to eksamner i JAVA som må kontes..... :evil:

Nå vet jeg ikke riktig hva jeg vil..... :cry:

Men, lykke til til deg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...