Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei bestevennine (jeg er en mann).

Vi er gode venner, eller vi har egentlig bare vært kjent i snart 3 månder, og hun vil ikke gå i noe forhold det har hun gjort klart.

Men vi ligger i samme seng, hun vil alltid ligge i armkroken min, med hodet og der sovner hun helt til jeg vender over i en annen stilling. Gir hverandre klemmer og alt.

Jeg har følelser for henne, det vet hun også.  

Men er dette normalt for "bestevenner" å gjøre?

Jeg er absolutt ikke vandt med dette så det er rart i mitt hode.. Vi har ikke sex, vi har ikke kysset eller noen ting. Alt vi gjør er å være mye med hverandre osv. Hun vil også at jeg skal flytte inn til henne som en venn.

Anonymkode: 30b91...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville distansert meg litt fra henne hvis det var meg. Dette er et usunt vennskap.

Du har vært ærlig på at du har følelser for henne, hun vil ikke ha et forhold - men vil ha fordelene et forhold gir. Sikkert fint for henne, men det blir feil for deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig at du bør distansere deg litt fra henne. Dette er ikke greit mtp dine følelser. Det er jo direkte slemt av henne og oppføre seg slik mot deg når hun vet at du har følelser for henne. 

Anonymkode: a75bf...0b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Maktbalansen er helt ute og kjører. Hun utnytter at du har følelser for henne. 

Anonymkode: d0148...1eb

• Liker 1
Skrevet

Nei, hun utnytter deg. Uansett kan du ikke ha et vennskap til ei du har intime følelser for.

AnonymBruker
Skrevet

Menn utnytter ofte kvinner som er interessert i dem for sex. Du blir utnyttet emosjonelt. Du må sette tydelige grenser for å verne om ditt eget følelsesliv. Tenk over om vennskap egentlig er mulig når en part er romantisk interessert. Ellers må du ta fra henne de tingen som burde være forbeholdt din kjæreste som fysisk kontakt og samboerskap må definitivt av dagsorden så lenge hun ikke ønsker forhold. Det sunneste for deg ville nok vært å gå videre om hun ikke ønsker forhold og degradere henne til "bekjent" og heller be henne ta kontakt på et senere tidspunkt om hun skulle få lyst å date deg. 

Anonymkode: 8e475...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig at du bør distansere deg litt fra henne. Dette er ikke greit mtp dine følelser. Det er jo direkte slemt av henne og oppføre seg slik mot deg når hun vet at du har følelser for henne. 

Anonymkode: a75bf...0b0

Merkelig når en mann gjør det samne ovenfor en kvinne over lang tid er det hennes feil og hun er svak etc  iflg kg

Anonymkode: ebbcf...657

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...