Gå til innhold

Fysisk sliten av angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er angst jeg har. Jeg blir så sliten av alt. Er ikke spesielt redd. Dvs jeg trosser frykten hvis den kommer. Men jeg blir så sliten. Og jeg lurer på om jeg vil ha nytte av terapi mot angst i seg selv. Jeg lurer på hva slik terapi går ut på. Det er veldig diffust dette for meg. Kanskje har det med selvfølelse å gjøre. Lurer på om noen andre har det slik.

Anonymkode: 5c3da...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På lister over angstsymptomer kommer tretthet veldig høyt opp.

Det begynner å bli en stund siden jeg fikk behandling for angst, men tror gangen i det var omtrent slik:

De første timene fylte vi ut en del skjemaer om psykisk helse. Så ble det en del prat om meg, livet mitt så langt, hverdagen og hva jeg synes er vanskelig. En del var undervisning på tavle om hva angst er, hvordan hjernen fungerer og hvordan angst påvirker kroppen. Jeg fikk med meg utskrifter av fagartikler hjem som jeg skulle lese mellom timene.

Ellers var det samtaler hvor behandleren hjalp meg med å undersøke tankene mine ved å bla. stille meg "de riktige" spørsmålene. Det kan høres enkelt ut, men jeg ville aldri i verden greid det på egenhånd og jeg måtte øve mye. Jeg øver vel litt ennå og kommer nok til å få bruk for teknikkene jeg lærte resten av livet.

Det var også veldig nyttig for meg å få tilbakemeldinger fra et klokt menneske om forskjellige problemstillinger i livet mitt da jeg var veldig farget av (den litt rare) tankegangen til foreldrene mine. Og jeg fikk noen tips og hjelp til praktisk problemløsning som kom veldig godt med.

Hva angstbehandling eventuelt ville blitt for deg kan jeg ikke vite sikkert, men det kan jo hende det ville være noe liknende.

Anonymkode: 3437f...44c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Det var interessant å lese. Det høres ut som om dette er noe for meg. Jeg skal se om jeg finner noe om det på nett og ta det opp med en psykolog.

Anonymkode: 5c3da...272

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...