Gå til innhold

Skulle ønske jeg levde i en eventyrverden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, vet overskriften høres veldig rar ut men lurer seriøst på om det er noen andre som tenker det samme som meg eller har det på samme måte for føler meg ganske alene med å ha det slik.. skal prøve å gjøre det kort.

Jeg er i midten av 20 årene og har slitt hele livet med å finne min plass i denne verden. Jeg liker rett og slett ikke hvordan denne verden er, krig, elendighet, mishandling av dyr og mennesker, hvordan mennesker er. Har blitt mobbet og utestengt store deler av livet, mishandlet i barndommen, føler ingen er til å stole på. Tro meg, jeg har gitt folk sjanse på sjanse, tatt de inn i livet mitt og har stortsett blitt stabbet i ryggen. Kjenner nå, tross min unge alder, at jeg ikke orker å forholdet meg til mennesker lenger. Det er bare drama, kaos og baksnakking hele tiden, i tilegg til all den elendigheten som skjer rundt om i verden.. Tror helt ærlig ikke det hadde vært så mye elendighet hvis ikke menneskene hadde eksistert. Drøyt å si men det er slik jeg tenker.

Jeg har funnet ut at jeg skulle ønske jeg levde i et univers som på filmer og slikt. Har alltid hatt en stor fantasi. Liker å tegne og se på tv serier og filmer. Håper når dette livet er over at jeg havner i en slik verden. Som superman eller star wars et eller annet. At jeg kunne vært superhelt eller noe. En som kunne reddet verden og som bidro til noe mer enn å jobbe, sove, spise.. Synes dette livet jeg har nå er utrolig kjedelig. Stå opp, dra på jobb, hjem og spise middag og se netflix, sove, repeat.  Det er liksom det samme hele tiden, og kjenner jeg blir deprimert av tanken på at dette er det livet mitt skal dreie seg om. Det blir kjedelig i lengden.

Er det noen som har det på samme måte? At de skulle ønske de levde i et univers som på film og tv serier? En verden der det ikke er så mye elendighet som her? 

Sikkert mange som skal kommentere «Oppsøk psykolog» osv, det er ikke vits i. Har gått til psykolog i 13 år nå. Har bedret depresjonen min og går på antidepressiva for å unngå de værste nedturene, men tenker fortsatt slik jeg gjør. Synes dette livet rett og slett er ganske oppskrytt..

Anonymkode: 03265...9e6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet egentlig ikke om jeg publiserte tråden i rett emne men pytt pytt.

AnonymBruker
Skrevet

Du må være en gammel sjel i en ung kropp. 
Det hadde vel vært fint å leve i en fantasiverden. Skulle ønske det selv. Det er jo tidlig å synes at verden er et så dårlig sted. Men, jeg er 56 så har jo levd litt i denne verdenen. Og det blir verre og verre. 
Har mistet all tro på menneskeheten. 
Jeg håper virkelig ikke det kommer eller vi finner noen andre «der ute» for menneskeheten kommer til å ødelegge det også. 
Akkurat som vi kommer til å utslette denne jorda og alt på den. 

Anonymkode: e138b...db2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må være en gammel sjel i en ung kropp. 
Det hadde vel vært fint å leve i en fantasiverden. Skulle ønske det selv. Det er jo tidlig å synes at verden er et så dårlig sted. Men, jeg er 56 så har jo levd litt i denne verdenen. Og det blir verre og verre. 
Har mistet all tro på menneskeheten. 
Jeg håper virkelig ikke det kommer eller vi finner noen andre «der ute» for menneskeheten kommer til å ødelegge det også. 
Akkurat som vi kommer til å utslette denne jorda og alt på den. 

Anonymkode: e138b...db2

Ts her

Takk for svar. Tenker mye det samme. Skulle ønske verden var annerledes men er jo ikke noe vi får gjort noe med. Får bare prøve å gjøre det beste ut av dette livet. selvom jeg håper på at jeg havner i en bedre verden i mitt neste liv (hvis det blir et neste liv).

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Ja! Jeg har hatt, og har fremdeles, så mange av akkurat de samme tankene og følelsene. Jeg er 34. 

Det er både magisk, og utrolig trist. 

❤️

Anonymkode: c45a9...0e9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herregud. Ja! Jeg har hatt, og har fremdeles, så mange av akkurat de samme tankene og følelsene. Jeg er 34. 

Det er både magisk, og utrolig trist. 

❤️

Anonymkode: c45a9...0e9

Godt å høre vi er flere ihvertfall. Følte nesten som jeg var den eneste som tenkte slik :) 

Ts

Skrevet

Ja jeg Jar det til en viss grad sånn. Det virkelige livet blir fort veldig kjedelig. Jeg er for det meste på jobb for å tjene mest mulig penger til et evt eventyr. Men jeg vet ikke hva jeg vil. Er ikke bare for meg å reise bare for å reise heller. Må liksom ha en grunn til å reise. Og folk blir så begrensa. Fler og fler blir syke, får barn eller er for slitne eller begrenset økonomisk. Livet holdt på å bli slik jeg håpet. Men så kom så ble jeg deprimert og så kom Covid og jeg måtte gå for plan B. Det kunne vært verre, men jeg synes det er kjedelig å tenke på at dette er liksom er det eneste livet har på by på. Før virket ting så fritt, men nå gjelder det liksom bare å jobbe, hjem, spise, skrolle på mobilen og sove. 
Man må liksom planlegge så alt. Boring.

• Hjerte 1
Skrevet

Så godt som alle eventyrverdenene jeg liker som ikke er lagd av Tove Jansson er jævlige steder, så…uenig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nesten litt sjalu på karakterer i filmer jeg ser på. Høres merkelig ut, men jeg har virkelig ikke lyst til å leve i denne kjedelige verdenen. Sukk...

Anonymkode: da1e2...550

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir nesten litt sjalu på karakterer i filmer jeg ser på. Høres merkelig ut, men jeg har virkelig ikke lyst til å leve i denne kjedelige verdenen. Sukk...

Hehe. Har selv lyst til å leve som på en film noen ganger. Men skuespillerne lever jo ikke i en film de heller. Rundt dem er det jo kameraer osv. 

Endret av Avstand
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samme her!

AnonymBruker
Skrevet

Lev i din egen boble. Skap deg et eventyrliv🌸🌿

Livet ditt blir det du fokuserer på 😊

Anonymkode: e9583...8f2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får utløpt for slike tanker gjennom å spille RPGs satt i fantasyverdener. Lage min egen karakter, utvikle den med de ferdigheter jeg ønsker og rollespill et liv i en fantasiverden.

Anonymkode: 9492d...3ea

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg får utløpt for slike tanker gjennom å spille RPGs satt i fantasyverdener. Lage min egen karakter, utvikle den med de ferdigheter jeg ønsker og rollespill et liv i en fantasiverden.

Anonymkode: 9492d...3ea

Samme her, spesielt papir rollespill 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...