Gå til innhold

Dere med gutter 4 - 5 år, hva leker de med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på tide å rydde i lekene som er på soverommet til gutten på 4,5 år.

Han leker ofte med biler og ting som har med spiderman, brannmann Sam, Paw Patrol osv å gjøre.

Men har mye annet også som jeg er i tvil om skal få ligge frem eller ikke.

Det jeg tenker jeg må legge bort er ting han er litt for stor til, som mange kosedyr som aldri blir brukt, stor togbane, enkelte store kjøretøy.

Har dere nylig ryddet/lagt bort ting og kan fortelle hva dere har lagt unna?

Anonymkode: e6825...523

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår leker med mye med små figurer (Peppa, Paw Patrol, Mario), kosedyr, pokemon, perling, tegning, togbane, bilbane. 

Vi skal også pakke vekk litt nå, og kommer til å ta verktøy, biler og sånt. Han leker aldri med det. Særlig store ting. 

Anonymkode: 9d0e2...84a

• Liker 1
Skrevet

Ikke akkurat hva du spør om, men mine starter i 2. klasse til høsten og her er Paw Patrol fortsatt populært. Hadde blitt ramaskrik om jeg tok det bort😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat ryddet bort togbane, store biler, noen kosedyr (og beholdt et par han er glad i), verktøy-sett og en del sånne plast-bilbaner. Blir uvel av å tenke på hvor mye leker barna har fått som de ikke engang ønsket seg. Sønnen min leker mye med figurer, lego (fribygging) og utkledning.

Anonymkode: 0ce71...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dinosaurer og andre farlige dyr, kaptein Sabeltann, ellers så er bøker utrolig poppulært.

Anonymkode: 87f9b...c9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min leker med:

Små figurer, paw patrol, lekekjøkken, tegnesaker, perler, play dough, lego, radiostyrte biler, legesett og elsker bøker og spill. 

Anonymkode: b68b9...b60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 4 leker i all hovedsak med lego. Han har masse biler, men de blir lekt lite med for tiden. Litt plastilina. Men ellers er det lego, lego, og mer lego. Og bøker, da.

Tenker det går jo an å rydde ting vekk, og så ta dem frem igjen og se om det blir interessant igjen etter et fravær. Vi har masse leker som nå aldri blir brukt, og ser at det gjerne blir brukt mer når det har vært gjemt og glemt en stund. 

Anonymkode: 879c4...378

Skrevet

Superhelter, pokemon og Super Mario. Men her er det forskjell på første og andre siden yngstemann ser på hva eldstemann leker med og dermed aldri ble veldig interessert i større biler osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 39e97...bc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 10.28):

Er på tide å rydde i lekene som er på soverommet til gutten på 4,5 år.

Han leker ofte med biler og ting som har med spiderman, brannmann Sam, Paw Patrol osv å gjøre.

Men har mye annet også som jeg er i tvil om skal få ligge frem eller ikke.

Det jeg tenker jeg må legge bort er ting han er litt for stor til, som mange kosedyr som aldri blir brukt, stor togbane, enkelte store kjøretøy.

Har dere nylig ryddet/lagt bort ting og kan fortelle hva dere har lagt unna?

Anonymkode: e6825...523

Snart 4åring elsker biler, togbane og superhelter

5,5 åring elsker lego, byggesett og barbier

Så svært forskjellige brødre

Anonymkode: 101ed...4be

Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale rotering av leker, framfor å kaste/gi bort. Vi har flere kasser vi roterer på. Når barna begynne gå lei kasse 1, rydder vi bort den og finner fram kasse 2, osv osv. Gjerne med en mnd eller mer mellom hvert bytte. Det blir som nye leker nesten 😂🤞🏼 «Åååå den der hadde jeg glemt!!» 

AnonymBruker
Skrevet

5,5: Leker mest med duplo (for et år siden var det for babyer, hentet ned fra loftet for noen uker siden 😆), Lego og kosedyr. Broren på ni leker også med kosedyr. Ellers er det perling og bygging det går i. 

Anonymkode: f4cbb...207

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 4 år leker mest med Lego, og bruderkjøretøy (traktor, hengere, gravemaskin). Samt puslespill, bøker, perler. Vi roterer på leker. Loftet er fult av leker. Så iblant etterspør han om noe spesifikt det oppe, og får da beskjed om at han må velge 1 eller 2 ting å legge på loftet om han skal ha noe ned. Og det er aldri noe sårt å ta vekk leker, fordi han vet at han kan hente det igjen når han savner det eller vil leke med det igjen. Så her rulleres alt på hele tiden.

Anonymkode: 3c642...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Gutt på 5,5 år leker med lego, duplo, togbane, biler, Brio bilder byggesett, og diverse hobbygreier som tegning og perling.

Anonymkode: 548a8...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Leker med drager, pokemon, super Mario, andre figurer, kosedyr spesielt kosedyr av serier han liker som Sonic osv. Liker også småbiler. 

Ryddet vekk store biler og annet kjøretøy, verktøy og togbane 

Anonymkode: 20dc9...ed3

Skrevet

Lego, Playmobil og HotWheels banen var elsket da småen var 4-5 år. Samme med Par Patrol og Pysjheltene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...