Gå til innhold

Hater huden min og vet ikke om det er acne?:( noe tips (seriøse svar takk) (bilder er også med her)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
jeg er en ung kvinne som sliter litt med selvtillit.. spesielt på ansiktet med åpne porer og røde flekker er så utrolig lei av å våkne å se meg selv i speilet og spesielt i sol lys! over hvor stygt det ser ut..

masse porer og åpne porer at jeg blir gal :( 

vasker fjeset med sånn man fjerner olje med siden sliter med en del oljete hud og tørr hud samtidigt? Noe sånt.. 
og lurer på hva man kan bruke til sånt og vis dere har hatt lik efraring? 
var innom apoteket og så at det var mange forskjellige kvise kremer..

B9508E58-F0FB-4D7C-9FA7-A6CF56F211C6.jpeg

9C659DC3-E65F-431E-A11C-F5E101100D2B.jpeg

07597FB8-AC59-4628-B7EE-83D1AC1FF3B7.jpeg

Anonymkode: 0f286...490

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått til hudpleier for å få skikkelig behandling og kremer som hjelper.

Anonymkode: 821f5...068

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde gått til hudpleier for å få skikkelig behandling og kremer som hjelper.

Finner ikke noe sånn i hudpleier en at det er om behandling som rynker osv mye rart😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei! 
jeg er en ung kvinne som sliter litt med selvtillit.. spesielt på ansiktet med åpne porer og røde flekker er så utrolig lei av å våkne å se meg selv i speilet og spesielt i sol lys! over hvor stygt det ser ut..

masse porer og åpne porer at jeg blir gal :( 

vasker fjeset med sånn man fjerner olje med siden sliter med en del oljete hud og tørr hud samtidigt? Noe sånt.. 
og lurer på hva man kan bruke til sånt og vis dere har hatt lik efraring? 
var innom apoteket og så at det var mange forskjellige kvise kremer..

B9508E58-F0FB-4D7C-9FA7-A6CF56F211C6.jpeg

9C659DC3-E65F-431E-A11C-F5E101100D2B.jpeg

07597FB8-AC59-4628-B7EE-83D1AC1FF3B7.jpeg

Er du overvektig? Ikke bli lei deg, men det kan ha litt å si. Dårlig kosthold og lignende. 

Anonymkode: a3740...d43

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finner ikke noe sånn i hudpleier en at det er om behandling som rynker osv mye rart😅

Nå forsto jeg ikke helt hva du mente. Men jeg ville bedt legen om å henvise til hudlege.

Anonymkode: 363fa...4e8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hudpleiere jobber mye med huden til folk som har kviser og acne, så det er de som kan hud i tillegg til hudleger.

AnonymBruker
Skrevet

Er du ung? Retinol kan hjelpe mot porer og fet hud

Anonymkode: 7e5d4...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler kostholdsendring. Ved å kutte alle melkeprodukter kan man oppleve endring ganske umiddelbart. 
I tillegg er det lurt å kutte ned på raske karbohydrater og gluten, men aller viktigst er å leve helt melkefritt. Dette innebærer at du sjekker innholdslisten på produktene du kjøper, for melkepulver og slikt blir brukt i overraskende mange matvarer man i utgangspunktet ikke tror inneholder melk. 

Alt av hudpleie er symptomlindrende, men behandler sjelden årsaken til utbruddet. 

Anonymkode: b0667...5e9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen din og bli henvist til hudlege, og få råd fra profesjonelle om hva problemet er og hvordan det best kan behandles. Det er ikke en gang sikkert at dette er (kun) vanlig acne, det kan like gjerne være noe annet, som Rosacea f.eks.

Anonymkode: 7ce7e...0b5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler kostholdsendring.

Støttes 110%. Kutt ned på fosfater og nitrit og slike typiske tilsetningsstoffer for øket holdbarhetstid. Selv ser jeg på det slik at hvis ikke engang bakterier vil spise det, da burde man kanskje ikke ha det i kroppen. Og av egen erfaring kan jeg underskrive på at hudkvalitet er noe av det første det gir utslag på når man går over på høyere kvalitet mat. Det koster litt mer, men når du blir bedt om ID på butikken når du nærmer deg 40 så er det verdt det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjelder der bare kviser eller porer også? :)
sånn små klumper i huden også 

Jeg vet ikke helt, men jeg bruker den også på nesen for å unngå sorte prikker. 

Anonymkode: d3d4d...13d

AnonymBruker
Skrevet

Squalane oljen til the Ordinary er også veldig fin å bruke etterpå, siden den ikke tetter porene.

Anonymkode: d3d4d...13d

AnonymBruker
Skrevet

hvor bor du og hvor mye kan du bruke på huden din? 

Vi brukte Obagi Zo Medical produkter via hudklinikk til vår datter fra tenårene og det hjalp enormt mye. 

Anonymkode: 0223d...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg anbefaler kostholdsendring. Ved å kutte alle melkeprodukter kan man oppleve endring ganske umiddelbart. 
I tillegg er det lurt å kutte ned på raske karbohydrater og gluten, men aller viktigst er å leve helt melkefritt. Dette innebærer at du sjekker innholdslisten på produktene du kjøper, for melkepulver og slikt blir brukt i overraskende mange matvarer man i utgangspunktet ikke tror inneholder melk. 

Alt av hudpleie er symptomlindrende, men behandler sjelden årsaken til utbruddet. 

Støtter dette.  Jeg får sjeldnere (byll)kviser og mindre eksem av å kutte ut melken. Flytende og veldig fettholdige melkeprodukter er det verste for min hud. 

Anonymkode: e0a3c...c2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det der så så ille ut. Men jeg slet med svære, væskende byller😅

Uansett, vil du virkelig gjøre noe med det, dra til hudlege. Det gjorde jeg, og gikk på isotretinoin. Prøvde ALT før det. Prøvde å ikke spise melkeprodukter, Prøvde ulike kremer, Prøvde å ikke gå med sminke, skifte putevar hver dag, håret vekk fra ansiktet og vaske det ofte osv osv. Gikk på tetrasyklin også. Det hjalp, men kvisene kom tilbake da jeg sluttet på de.

Anonymkode: 67290...989

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (10 minutter siden):

Støttes 110%. Kutt ned på fosfater og nitrit og slike typiske tilsetningsstoffer for øket holdbarhetstid. Selv ser jeg på det slik at hvis ikke engang bakterier vil spise det, da burde man kanskje ikke ha det i kroppen. Og av egen erfaring kan jeg underskrive på at hudkvalitet er noe av det første det gir utslag på når man går over på høyere kvalitet mat. Det koster litt mer, men når du blir bedt om ID på butikken når du nærmer deg 40 så er det verdt det.

Hva er det du spiser da? 

Anonymkode: 06529...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...