Gå til innhold

Familieproblemer og stor feiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en relativt stor familie og noen besteforeldre som styrer med mye av dramaet i familien. Jeg kunne sikkert skrevet mye om alt de har stilt i stand, men nå jeg det? 

De er slik at alle skal komme til de hele tiden. Vi barnebarna er ganske voksne nå og flere av oss har fått egne barn. Besteforeldrene våre er unge, foreldrene våre fikk barn unge så de er i høyt fungerende alder. 

Likevel ringer de aldri, de inviterer aldri, alle må alltid komme til de. Ved vanlige bursdager ordner de noe kaker og forventer at folk møter opp i løpet av dagen, uten å invitere. De spør aldri hvordan det går med noen, ringer ikke for å småprat heller.

I 10 år har jeg vært den som opprettholder kontakt, men syns det er synd at det bare går en vei.

Nå feires det rundt tall og noen har faktisk fått invitasjoner. Det er de som ringer daglig og besøker ukentlig. Vi andre er ikke invitert. Det har blitt tatt opp om hvorfor 4 stk ikke har fått noen invitasjon, men da sier de at de ikke er så nære. Så 4 barnebarn er ikke invitert fordi de ikke tar like mye kontakt. 

Vi er lei av at ting går en vei! 

Ikke bare det, men det er endel baksnakking blant disse. De setter gjerne barna sine opp mot hverandre og det veksler om hvem som er "inne" og hvem som er "ute." Det er alltid to som er uvenn med to andre blant besteforeldrene og de 4 barna deres. 

Hvis en av barnebarna har egne meninger og ikke følger besteforeldre sine meninger i alt, så er de ute. Kun de som alltid er enige som er med, men det kan være en filleting som gjør at noen er ute. 

Så mine besteforeldre ønsker ikke lengre å møte meg. Likevel tar de kontakt med min eks for å få kontakt med barna mine. 

Er jeg slem som tenker at mine barn ikke trenger å vokse opp i dette? Hva kan gjøres med slikt?

Anonymkode: f12b8...1dd

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Tenker at det leiet at situasjonen er slik. Det høres absolutt ikke sunt ut for noen. Hvis du er der at du ikke ser noe som kan gjøre dette bedre innen rimelig tid, kan det nok være fornuftig å skåne barna i den grad det er mulig. Ellers bør du være tydelig på at du er drittlei av situasjonen, at en slik fremgangsmåte ikke akkurat samler familien, og at det kunne vært greit om de begynte å være mer imøtekommende mot alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...