Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan får man en slik jobb, skulle jeg til å si. 

Det å researche stoff til feks podkaster, artikler etc. Samle sammen stoffet, eventuelt skrive manus. Jeg vil IKKE snakke eller fremføre det selv, det er jeg altfor sjenert og full av angst for å gjøre. *ler*

Helst jobbe hjemmefra. Kunne styre dagene litt selv, så lenge man overholder frister. 

Ev kunne skrive artikler og fagstoff, der man ikke trenger å fronte seg selv? 

Jeg har ikke så mye bakgrunn, jeg er utdannet hjelpepleier, har tatt studiekompetanse nå i vår, og skal ta bachelor i historie nå i høst. Jeg er ufør, og har vært det i mange år. Og selv om jeg gjerne VIL jobbe fult, så er det utopisk.
Men jeg kan gjøre NOE, iallfall når det kan gjøres hjemmefra. 

Jeg er interessert i historie, helse, mennesker, det sosiale samspillet, hva gjør at ting er som de er, systemet vi lever i, og forskjellen på systemet før og nå. Jeg er god på kommunikasjon, og har bred erfaring med å samarbeide med diverse fagpersoner i det private livet mitt. 

Men jeg har bikket 40 år, ikke vært i arbeidslivet siden midten av 20 årene, og har en smørbrødliste med diagnoser. Så hvem vil vel satse på meg? 
Så kanskje jeg må finne opp min egen jobb? 

Jeg aner rett og slett ikke.

Bachleor i historie er fordi jeg elsker historie, det kan taes på nett, og det kan være greit å "lære seg" å studere..

Anonymkode: 22481...c57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jobben finnes. Men den må du skape selv,og jeg tror at det er behov for ditt engasjement og din kompetanse. Hvordan du går frem spesifikt vet jeg ikke. Men det er mulig å ha dette som freelance. Men du må bygge opp et rykte og en CV der det du kan kommer frem. Politiske partier, journalister, forfattere, forskning og sikkert mange andre har behov for å få slik informasjon raskt og effektivt. Hva med å bygge opp en "bank" av slik info du kan selge videre? 

Anonymkode: 4f46f...345

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Produsent? Reasercher. 
jobben finnes jo men de fleste podcaster i Norge er små og programlederne gjør det meste av arbeidet selv

Anonymkode: 73228...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes. Men her må du stå på for å bli lagt merke til.

Personlig ville jeg sett til utlandet.

Tar du en utdanning innen hvordan manipulere sosiale medier for å få flere views/clicks så står du mye sterkere.

Anonymkode: 07c5f...c56

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil gjøre det for andre, kalles det ofte "ghostwriter".

Anonymkode: ee317...136

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kommunen din har jobbspesialister/IPS? høres perfekt ut for deg som har helseutfordringer. I min kommune fins de på NAV og fastlegene er godt informert! 

Anonymkode: 257dd...50a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje kommunen din har jobbspesialister/IPS? høres perfekt ut for deg som har helseutfordringer. I min kommune fins de på NAV og fastlegene er godt informert! 

Anonymkode: 257dd...50a

Jeg tror ikke jeg får noen hjelp der, ettersom jeg allerede er ufør. Da bruker de ikke tid på meg. ;) Og da jeg var under utprøving, skulle de bare ha meg inn i helsevesen-jobber, og det går ikke. Da holder jeg en halv uke, så er jeg sengeliggende. 

Anonymkode: 22481...c57

Skrevet

Er det ikke dette noen tekstforfattere driver med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...