AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Har skjønt at det er individuelle forskjeller, men hvor mye og hvor lenge blødde du? Jeg leser på nettet, men er ikke helt sikker på hvor mye en «kraftig menstruasjon» vil si, så hvor store bind, hvor ofte måtte du bytte, hvor lenge etter fødselen? Er det snakk om så mye at man risikerer å blø gjennom alt av klær og bind hvis man våger seg utendørs? Må jo komme meg hjem fra sykehuset etter fødselen (planlegger å bli så lenge de lar meg, så tre dager?) så er litt bekymret, men er det snakk om enorme, ukontrollerte blødninger i flere uker? Må man bruke bleier? Anonymkode: 4450e...728
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Brukte bleier de første dagene. Dro hjem dag 4, da holdt det med nattbind. Måtte skifte relativt ofte da, men det avtok etter hvert. Anonymkode: fde50...424
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Husker ikke helt i detalj nå (noen år siden), men jeg brukte de store bindene de har på sykehuset de første dagene etter fødselen. Byttet ved hvert toalettbesøk i alle fall og det var ganske mye blod og klumper i starten, men det blødde ikke i gjennom. Hos meg avtok det dag for dag og da jeg reiste hjem etter 3 dager, kunne jeg bruke nattbind (dag og natt) de første dagene. Opplevde ikke at det blødde gjennom, men byttet en del ganger i døgnet. Gikk etterhvert over til vanlige dagbind. Blødningen avtok videre de neste ukene og etter ca 3 uker, mener jeg at jeg ikke blødde lenger. Det holdt i alle fall ikke på i 6 uker, noe jeg trodde det skulle på forhånd 😛 Anonymkode: 56e59...82c 1
snurk Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Blødningen er kraftigst de første par dagene før den sakte men sikkert avtar. På sykehuset får du store bind som e gull verdt, ta gjerne noen ekstra med i baggen på vei hjem. Etter hjemkomst har det for min del vært nok med nattbind med vinger. Kan ikke huske hvor lenge jeg gikk med sånne store bind før jeg kunne trappe ned til normale bind, men kanskje 1 uke? Blødde i totalt 6 uker men de siste ukene er veldig svak blødning. Jeg har ikke syntes at det har vært problematisk i forhold til å blø igjennom. Jeg har gjort det ett par ganger og det har typisk vært hjemme og i veldig små mengder 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Skrevet 20. juni 2022 I starten blør man MYE mer enn vanlig menstruasjon. Det gjorde iallefall jeg. Og når sårskorpa løsnet etter morkaken (tror det var etter ca 1,5 uke) kom det VELDIG mye på en gang. Hadde da på det største nattbindet fra butikken. Den ble gjennomvåt, samme med buksa og sokkene. Anonymkode: c8b6e...2f1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Skrevet 20. juni 2022 Jeg følte det var ganske mye blod de første dagene, jeg kunne gjerne blø gjennom et stort sykehusbind. Riktignok har jeg mistet mye blod under begge fødslene, så mulig jeg har hatt ekstra å rense ut. Jeg husker første natta etter første fødsel. Da måtte jeg opp og tisse om natta, og etterlot meg et spor av bloddrypp hele veien. I tillegg var jeg skikkelig svimmel, og klarte ikke reise meg fra do. Jeg var ikke høy i hatten da jeg dro i snora etter hjelp! Hun som kom var heldigvis hyggelig, og ordnet alt. De er nok vant med svimle mødre og blodige senger. Anonymkode: baebc...589
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Skrevet 20. juni 2022 Bleier dag 0-2. De rakk ikke bli fulle før jeg skiftet (skiftet hver gang jeg var på toalettet og hver gang jeg bare skylte riftene pga. smerter). Dag 3-4 brukte jeg nattbind på dagen og bleie om natten. Dag 5-7 brukte jeg nattbind dag og natt, men kunne nok holdt med "dagbind" på dagen. Valgte nattbind pga. lengden. Dag 8-16 brukte jeg "dagbind" døgnet rundt. Fra dag 17 var det bare små skvetter her og der (gjerne etter skylling fordi skorper løsnet) og jeg brukte dagbind utendørs og truseinnlegg hjemme. Husker ikke hvor lenge de små skvettene varte, men jeg var ferdig i god tid før de 6 ukene var omme. Anonymkode: ee869...0d5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #8 Skrevet 20. juni 2022 Med første brukte jeg vel to sykehusbind.. Så nattbind i noen dager, og så de vanlig rosa. Med nr to brukte jeg sykehusbind hele oppholdet og så resten vanlig bind. Anonymkode: 85c84...210
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Skrevet 20. juni 2022 Første dagen brukte jeg bleiestr bind man får på sykehuset. Deretter holdt det med helt vanlige bind tre-fire dager, før jeg kunne gå over til truseinnlegg. Spottet i nesten åtte uker, da.. men opplevde aldri kjempemye bløing, blødde aldri mer enn en helt vanlig mens. Dette etter begge fødslene mine. Anonymkode: 034c8...8bd
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og når sårskorpa løsnet etter morkaken (tror det var etter ca 1,5 uke) kom det VELDIG mye på en gang. Er det noen som ikke har fått denne blødningen? Blødde kraftig den første uka, etter det har det vært bare litt nå og da. 3 uker siden fødsel nå, og har ikke fått en slik stor blødning som de opplyste om på barsel. Anonymkode: d6916...14c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #11 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det noen som ikke har fått denne blødningen? Blødde kraftig den første uka, etter det har det vært bare litt nå og da. 3 uker siden fødsel nå, og har ikke fått en slik stor blødning som de opplyste om på barsel. Anonymkode: d6916...14c Jeg fikk den ikke. Blødde kraftig 1-2 dager, da brukte jeg bleier/store bind på sykehuset. Dag 3 brukte jeg vanlige bind. Etter 1 uke og 2 dager var jeg helt ferdig med å blø, de siste to dagene var kun spotting. Anonymkode: eb6b1...b4b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det noen som ikke har fått denne blødningen? Blødde kraftig den første uka, etter det har det vært bare litt nå og da. 3 uker siden fødsel nå, og har ikke fått en slik stor blødning som de opplyste om på barsel. Anonymkode: d6916...14c Sårskorpa var ikke blødning hos meg, det var en klump levret blod på størrelse med en tennisball som en dag ramlet ut imens jeg satt på do. Spennende. Anonymkode: 3d8ed...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det noen som ikke har fått denne blødningen? Blødde kraftig den første uka, etter det har det vært bare litt nå og da. 3 uker siden fødsel nå, og har ikke fått en slik stor blødning som de opplyste om på barsel. Anonymkode: d6916...14c Jeg fikk den ikke noen av gangene. Aldri merket noe til noe skorpe, og blødningen ble aldri større, bare mindre og mindre. Anonymkode: 034c8...8bd
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Skrevet 20. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen som ikke har fått denne blødningen? Blødde kraftig den første uka, etter det har det vært bare litt nå og da. 3 uker siden fødsel nå, og har ikke fått en slik stor blødning som de opplyste om på barsel. Anonymkode: d6916...14c Jeg så aldri noe til skorpa, verken som mye blod eller klump(er). Anonymkode: ee869...0d5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 Mindre enn forventet, men langvarig. Blødde i 8 uker med eldste, med yngste kanskje 6 uker - sov så lite at jeg ikke husker helt. Anonymkode: 29600...d7a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #16 Skrevet 20. juni 2022 Et par dager med bleie, deretter nattbind i noen dager, før det gikk over til tilsvarende en vanlig mensturuasjon. Det verste var lukten. Renselsen lukter helt spesielt forferdelig😂 Anonymkode: 17003...ae6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #17 Skrevet 20. juni 2022 Jeg blødde lite, som i midten/slutten av en menstruasjon. Brukte nattbind på sykehuset i tilfelle. Gikk over til vanlig bind på dag to da jeg reiste hjem. Og truseinnlegg fra dag tre. Hadde ks. Men tror ikke det har noe å si. Hadde samme mengde konstant i 8 uker omtrent, og en forferdelig lukt. Anonymkode: cdc59...467
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #18 Skrevet 20. juni 2022 Dette kan variere fra svangerskap til svangerskap også. Har født 3 barn og med de 2 første blødde jeg veldig mye i flere uker. Brukte tykke bleier første ukene. Med siste var det som en vanlig menstruasjon. Anonymkode: 7e9b7...d15
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #19 Skrevet 20. juni 2022 Forresten luktet det bare med første. Så dette varierer også. Anonymkode: 7e9b7...d15
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #20 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Et par dager med bleie, deretter nattbind i noen dager, før det gikk over til tilsvarende en vanlig mensturuasjon. Det verste var lukten. Renselsen lukter helt spesielt forferdelig😂 Anonymkode: 17003...ae6 Lukter det såpass at folk merker det når man går i butikken, flytter seg unna deg på bussen osv? Anonymkode: 4450e...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå