Gå til innhold

Har 12 åringen deres fått korona vaksine ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min ble nylig 12 burde han få den?er så i tvil

Anonymkode: 9d253...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungene har fått en og to doser så fort de var gamle nok for det.

Anonymkode: cb167...72f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min 14-åring fikk den i fjor høst, for da var situasjonen litt annerledes. Yngste får den ikke, selv om han er gammel nok nå. Hvorfor vaksinere barn / ungdom nå? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke sarkastisk. 

Anonymkode: b6e8b...f90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mitt stebarn på 12 ble vaksinert mot sin vilje så fort de fikk muligheten i fjor. Hun fikk korona i år, og fikk det akkurat likt som meg på 35 år som er uvaksinert. Hadde jeg bestemt hadde hun forblitt uvaksinert. Det er bevist at normalt friske barn tåler korona veldig greit uten vaksine.

Anonymkode: 3f2e0...e7b

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min 12 åring er vaksinert. Min 11 åring ikke. 11 åringen fikk corona og ble skikkelig, skikkelig syk. 12 åringen fikk også, og hadde et par buser i nesa. Nå som det coronaen blusser opp igjen skal vi alle ta en oppfriskningsdose.

Anonymkode: 27ef5...91e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Verken min 11 eller 14 åring er vaksinert. De hadde korona på starten av året og var såvidt syke i det hele tatt. Jeg ser ikke hvorfor man skal vaksinere friske barn og utsette dem for eventuelle bivirkninger i en alder der de er i puberteten. 

Anonymkode: 34469...fb9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er 14 og vi meldte han opp til vaksine da det kom tilbud om det for 12 år + Men han er aldri innkalt og har altså ikke fått vaksinen, men har siden hatt korona, så tror vel ikke han kommer til å ta den nå. 

Anonymkode: f61dc...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

N E I

Hadde aldri gitt en fersk og lite historisk utprøvd vaksine til en kropp i utvikling. Aldri. 

Anonymkode: 0e5f9...679

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nope. 

For meg var det en selvfølge å vaksinere meg selv, og jeg opplevde veldig mye hormonkrøll i etterkant. Da er det helt uaktuelt, selvfølgelig, å gi den til en som er helt i starten av puberteten. Særlig når det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 72350...425

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å vaksinere unge friske barn! Bivirkninger er det uansett. La dem få slippe. Og når så mangen sliter med menstruasjon i etterkant og hårtap ville jeg latt være. Absolutt Null grunn vedmindre dem er i faresonen!

Anonymkode: 31932...abd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier at det ikke er noen grunn til å vaksinere frisk barn- tar dere hellere ikke imot andre vaksiner mot sykdommer som kikhoste, kusma, røde hunder, meslinger osv. Disse blir jo også gitt friske barn. Eller er det bare motstand mot en vaksine som dere mener ikke er godt nok utprøvd?

Anonymkode: 0cc86...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei. 

Ingen her er vaksinert. Jobber i helse og har trødd oppi smitte daglig i 2 år. Jeg har enda ikke blitt syk. Jeg er blitt spyttet på, hostet på og nøset på av syke. 0 corona her. Kommer aldri til å sette det stikket i armen!

De vaksinerte derimot....herregud hvor syke de har vært. Trippelvaksinerte som får corona for 2.gang nå. Jeg sier bare: hold dere unna dette her!

Anonymkode: 20f4c...9bb

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som sier at det ikke er noen grunn til å vaksinere frisk barn- tar dere hellere ikke imot andre vaksiner mot sykdommer som kikhoste, kusma, røde hunder, meslinger osv. Disse blir jo også gitt friske barn. Eller er det bare motstand mot en vaksine som dere mener ikke er godt nok utprøvd?

En vaksine en skal ta hvert 10. år er noe HELT annet enn en mrna injeksjon en må fylle på hver 6.mnd. Les deg opp. Det er uttallige linker og kilder på hva denne injeksjonen egentlig er. Ikke sammenlign dette her med kusmavaksinene.

Anonymkode: 20f4c...9bb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare motstander av denne.

Kunne ikke falle meg inn å utsette barn for en vaksine vi ikke aner langtidseffekten av (bortsett fra at den virker så dårlig at den må «fornyes» flere ganger i året.

Anonymkode: 902c8...60a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er forskjell på å vaksinere friske barn mot en sykdom som ikke er farlig for dem og å vaksinere mot en sykdom som er farlig for dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har nå folk i omgangskretsen som er på runde 3, ny variant. Og barn som dels blir slått ut og sliter med trøtthet i lang tid. Selvfølgelig tar man det legevitenskapen kan by på for å redusere risikoen. 

Anonymkode: 1d876...0a3

Skrevet

Nå får vel ikke mitt barn tilbud om koronavaksinen før neste år men det blir ikke aktuelt med vaksine for hans del. Vi har begge hatt korona, jeg grunnvaksinert med to doser og han ingenting. Regner med vi kommer til å få det 2-3 ganger inntil han får tilbud om vaksine så jeg tenker vel egentlig at han er godt beskyttet så lenge det ikke kommer noen verre variasjoner. Han var syk som han pleier å bli når han er forkjølet og jeg hadde en dag og to så det lever vi fint med.

Når det kommer til det ordinære vaksinasjonsprogrammet så er både jeg og han selvsagt vaksinert og jeg er revaksinert men dette er jo vaksiner som er utprøvd over lengre tid, det er ikke koronavaksinen ennå. 

Men altså kommer han selv fram til at han vil ha den så sier jeg ikke nei.

AnonymBruker
Skrevet

Håper dere som har vaksinert deres BARN blir straffet 🤢🐑

Anonymkode: bdc02...976

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 45d90...523

AnonymBruker
Skrevet

FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden):

Nå får vel ikke mitt barn tilbud om koronavaksinen før neste år men det blir ikke aktuelt med vaksine for hans del. 

Det er ingen som "får tilbud" om vaksine lenger, men alle barn over fem kan få den ved at foreldrene tar den med til vaksinesenter eller bestiller den hos fastlege. 

Anonymkode: 72350...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...