Gå til innhold

Hvor mye servise har dere? Og hvor mange er dere i husstanden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange middagstallerkener, suppetallerkener, asjetter, etc. har dere?

Og hvor mange bor det hjemme hos deg?

Jeg har åtte middagstallerkener, asjetter og suppetallerkener. Bor alene, men kjæresten min bor her i helgene 😊

Anonymkode: 85cae...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde 12 av hver. Men det er billig Ikea, å endel er knust. Har 6 av hver i bestikk.

Bor alene med kjæresten i helgene og har endel venninner på besøk ☺️

Svigermor kjøper et fint servise som jeg liker godt, Wik og walsøe alveskog. Da skal jeg å ha 12 av hver ☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maestro skrev (1 time siden):

Hadde 12 av hver. Men det er billig Ikea, å endel er knust. Har 6 av hver i bestikk.

Bor alene med kjæresten i helgene og har endel venninner på besøk ☺️

Svigermor kjøper et fint servise som jeg liker godt, Wik og walsøe alveskog. Da skal jeg å ha 12 av hver ☺️

Takk for svar!

Jeg spør fordi jeg og kjæresten skal flytte sammen, og jeg lurer på hvor mye vi vil trenge da. Tror at vi ender på 12 av hver, og heller leier servise av noen dersom vi skal ha et større selskap. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar!

Jeg spør fordi jeg og kjæresten skal flytte sammen, og jeg lurer på hvor mye vi vil trenge da. Tror at vi ender på 12 av hver, og heller leier servise av noen dersom vi skal ha et større selskap. 😊

Er 12 som er normalt ☺️ Lærte det som lærling hos kitch'n at det var 12 stk av hver som er greia ☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 24 av hver av "penserviset" og 12 av hver av hverdagsserviset.

Anonymkode: f59c4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 12 kuverter av finserviset, pluss to i et annet finservise. Disse bruker vi når vi harselskap. Settet med to bruker vi når jeg og mannen feirer ting bare oss, eller har hjemmedate. 

Har også 12 kuverter fint hverdagsservise til besøk, bursdager, søndager etc. Dette inkluderer kopper og asjetter.

Til de kjedelige hverdagene har vi litt forskjellig. Tror vi har 6 middagsfat, 11 suppeskåler og 10 frokostfat. Samt diverse krus. Og noen uknuselige barnefat.

Man trenger egentlig ikke både helfint og halvfint servise, men vi har arvet. Vi er nå to voksne og to barn i familien.

Anonymkode: fd2a2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har 12 av hver til middag og dessert, samt serveringsfat/-skåler. Arvet et Egersund-servise fra 60-tallet av besteforeldre. Brukes til både hverdag og fest, jeg orker ikke ha skapene fulle av ting som ikke brukes. 

Anonymkode: ee0b3...4c3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hverdagsserviset har vi 18 av. Og så har vi et arvet finservise til 12 (som ikke går i oppvaskmaskinen).

Vi er 5 i familien, har ofte besøk av venner med barn i helgene og da blir vi fort minst 10 til bords. Så det er greit med tallerkener nok til alle. (Og så er det jo alltid en tallerken som snek seg unna en runde i oppvaskmaskinen osv).

Anonymkode: bc83d...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er to. Finserviset har vi 8 av, fordi det er det vi får plass til rundt spisebordet.

Ellers har jeg noe vi har to av og noe vi har fire av. Jeg liker å dekke pene bord, så da er det greit å ha litt ulikt å velge i 

Anonymkode: 3165b...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 av fin og jul, 8 av hverdag. :) Har maxistrå og Bogstad strå fra Porsgrund porselen, og nisse fra Porsgrund porselen.

Anonymkode: cf3ab...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor alene, men har en del besøk. Har bare 8 stk av hverdagsserviset, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Var student og trodde jeg tok godt nok i da jeg kjøpte 8 stk... Dessverre finner jeg ikke det serviset igjen, selv om jeg kjøpte det på jernia. Digger det! Svarte og firkantede. Nesten like fine 15 år senere også, så jeg føler ikke for å bytte det ut. 

Lærte av tallerken-blemmen, og har 24 av hver av hverdagsbestikk og hverdagsglass, pluss at jeg har 12 biffkniver. 

Finserviset er et gammelt, pent brukt servise. Egersund Fajanse Hermod Gull. Har 18 av hver av dem, pluss noen fat, terriner, sausnebb osv.

Finglass er jeg ikke ferdig med. Samler på litt forskjellige der som jeg ønsker meg i gave til bursdag og jul. Frederik Bagger Crispy (krystallglass) i flere varianter. Tenkte å få meg 18 av hver av dem også. Og ja, jeg har et svært spisebord med plass til 18 stk. 

Anonymkode: 27531...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegogVi2

Juleserviset vårt har vi 24 av og da også det samme til kaffen. Så har vi et fin servise det er det 12 av og vanlig hverdagsservise og det er det 10 av. Vi er 3 faste i huset og hver søndag er vi 12, samt jul er vi 24 så vi har akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To voksne og en baby.

Seks asjetter, tallerkner, store suppeskåler og små suppeskåler. Har også noen skåler vi bruker til servering av småting og to store til salat og potetgull. Babyen har seks små skåler i plast.

Vi synes det er koselig med ulikt servise, så når noe knuser erstatter vi det bare med hva enn fint vi finner.

Anonymkode: fc64b...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ett arvet hverdagsservice som opprinnelig var til 12 men som vi har mistet en her og der underveis de siste 35 årene, middag, suppe, serveringsfat, terrin osv. og ett nyere til 12 med "alt" som brukes når vi skal ha gjester eller søndagsmiddag osv.. Har et hverdagsbestikk til 12, og et biffbestikk til 6, samt en koffert med finere bestikk til 12 med alle mulige serverings og dessert greier til (det dras frem til større selskaper og høytider) 
Har ett sett hverdagsglass til 12, samt en serie fra Magnor med vann, hvit og rød vin, cognac osv også til 12..

Anonymkode: dad7f...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er to voksne og har 8 av alt :) vi kjører oppvaskmaskinen ca hver fjerde dag, så det passer oss. Har også litt finservice som ikke brukes daglig i tilfelle flere kommer på besøk, men har aldri trengt det.

Anonymkode: c5aab...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen hele sett. Alt er egentlig fra diverse bruktbutikker og fra familie som skulle kaste det. Vi er to stk, og når vi får bedre plass og råd om noen år så lener vi mot å ha 12 av alt, i samme «format»😅 jeg ønsker meg også et finere selskapsservise, men får se. Sjeldent vi har selskap så kjenner det butter litt imot å ha servise som i all sannsylighet kommer bli brukt hver andre år. 

Anonymkode: 4e6d6...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har ikke 12 av noe, det betyr ikke noe for meg  ha noe fancy. Det er menneskene rundt bordet som betyr noe. Men jeg har litt av hvert og har nok til 10-12 stk tenker jeg. Veldig sjelden vi er fler rundt bordet. 

Anonymkode: 13578...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12 av hver (flate og dype tallerkener i to størrelser) i middagsservise, 8 (tror jeg) av hver i to størrelser frokostservise - begge arvet. Dessuten har jeg et assortert utvalg asjetter og dype skåler litt herfra og derfra, som er det som brukes mest til hverdag. Mer enn  nok for min enkvinneshusholdning...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker hva vi har av service. Men vi har sikkert 40+ ordentlig fine rødvinsglass og jeg er den eneste som drikker i dette huset :)

Anonymkode: 94fdc...892

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

24 :) Er bare snart 5 som bor her, men vi har stor familie og vennekrets, så samles ofte mange tilbords. Har også 24 av alt bestikk. 

Anonymkode: ecac1...3f9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...