Gå til innhold

Jeg er 53, livet er ikke over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva andre i min alder tenker. Bare spør. Da jeg ble 50 ønsket jeg fallskjerm hopp. Fikk det, gjennomført. Fantastisk opplevelse. Nå 3 år senere, lurer på, hva er det neste. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jakt på Svalbard?

Anonymkode: d563a...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ligge med en ung mann?

Anonymkode: 06318...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Utdanne deg til hjertelege

AnonymBruker
Skrevet

En tøff utfordring som krever litt mot, er å for eksempel dra til Tyskland, der det er lov å gå naken på gaten, og rusle en halv time uten en tråd i Berlins gater.

Da har man i alle fall fått bevist at man tør noe som svært få andre tar sjansen på.

Anonymkode: 06658...364

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøve deg på tyrefekting

AnonymBruker
Skrevet

Prompe på live TV og si at den lukter godt er også en utfordring.. 

Anonymkode: 67db5...988

AnonymBruker
Skrevet

Du lever livet slik du skal. Vi er en annen generasjon enn våre foreldre og rammene for hva som er "vokstent" er heldigvis endret.

Er 45år. Jeg har venner på min alder som kjører snowboard, dykker og surfer. Aldri slått meg at det er noe de skal slutte med når de er 50. vet jeg snart har levd over halve livet. Men jeg har da halve livet igjen! Om jeg får muligheten til å surfe neste ferie gjør jeg det. Jeg synes generelt nordmenn er ganske til å leve uavhengig av alder. Har familie i et land der jeg merker aldersforskjellen mye sterkere. Niesen min synes det var så kult at jeg gikk på kamspsport. Og at jeg spilte fotball med de. Skal spille fotball med dere når jeg blir 80 år om helsen er god sa jeg da. Alder fungerer som en mental sperre eller begrensning for mange, og det er synd. 

Anonymkode: b18f3...e2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er motsatt. Nå er jeg 50, jeg sier tvert nei uten dårlig samvittighet til fallskjermhopping, dykking, isbading, maratonløping, zip-Lines, berg-og dalbaner. Jeg har gjort altfor mye slikt bare av et ønske om å ikke være treig, kjedelig, feig; og det som var gøy da jeg var 25 er ikke gøy nå, jeg har presset meg gjennom  «opplevelser» for andres skyld (og eget image) altfor mange ganger. Nå kan tenåringsbarna sove alene i telt og hengekøyer, stå på slalåm, dra i klatrepark, kjøre go-cart og what not. 
Jeg har blitt mer og mer en som nyter å strikke, løse kryssord, spise godt og går på klassiske konserter med pensjonistene. Det er meg. Og jeg behøver ikke være flau for det.  

Anonymkode: f5a52...b4a

• Liker 7
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Når døden nærmer seg, er det tid sammen med familien de fleste ville hatt mer av. Jeg skal fylle livet mitt med tid med familien, rusle i naturen, aktivitet som ikke forbruker eller forurenser...  

Anonymkode: 7d36e...50e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når døden nærmer seg, er det tid sammen med familien de fleste ville hatt mer av. Jeg skal fylle livet mitt med tid med familien, rusle i naturen, aktivitet som ikke forbruker eller forurenser...  

Hehe, sånn kan bare en svært ung person si. Joda, man er nærmere døden når man er 53 enn når man er 23, men det er stort sett fullstendig urimelig å tenke at "nå som jeg snart skal dø så må jeg tilbringe mye tid med familien". Tvert i begynner man kanskje for første gang på flere ti-år å ha en mulighet til å sette seg selv først litt. Dvs reise, møte mennesker, leve ut drømmer...  Vi lever i en tid hvor flere og flere blir over 100 år. Å sette seg ned for å vente på døden når man så vidt har passert halvveis i liver er fullstendig meningsløst.

Anonymkode: 4b017...24c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

rusle i naturen

I en alder av 53?? 🤣 Selv er jeg midt i 50-årene og har ingen planer om å tilbringe tiden med å rusle rundt i naturen på noen år enda!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, sånn kan bare en svært ung person si. Joda, man er nærmere døden når man er 53 enn når man er 23, men det er stort sett fullstendig urimelig å tenke at "nå som jeg snart skal dø så må jeg tilbringe mye tid med familien". Tvert i begynner man kanskje for første gang på flere ti-år å ha en mulighet til å sette seg selv først litt. Dvs reise, møte mennesker, leve ut drømmer...  Vi lever i en tid hvor flere og flere blir over 100 år. Å sette seg ned for å vente på døden når man så vidt har passert halvveis i liver er fullstendig meningsløst.

Anonymkode: 4b017...24c

??? Jeg har akkurat fyllt 50! Og vet hva som er viktig for meg! Og nei, det er ikke overfladiske opplevelser. 

Skrevet
Pås skrev (7 timer siden):

I en alder av 53?? 🤣 Selv er jeg midt i 50-årene og har ingen planer om å tilbringe tiden med å rusle rundt i naturen på noen år enda!

Heller ikke noe naturmenneske. Er ikke for ekstremsport. Fallskjermhopp var bare noe jeg alltid hadde drømt om. Tror kanskje jeg ønsker å reise mere. Oppleve nye kulturer. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (På 19.6.2022 den 23.59):

Jeg lurer på hva andre i min alder tenker. Bare spør. Da jeg ble 50 ønsket jeg fallskjerm hopp. Fikk det, gjennomført. Fantastisk opplevelse. Nå 3 år senere, lurer på, hva er det neste. 

Livet er definitivt ikke over i 50-årene! Meget fin alder vil jeg påstå. 

Anonymkode: 44257...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...