Gå til innhold

Vi vil ut av Oslo, men hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er dyrt, og der det ikke er dyrt er det dårlig miljø. Vi ønsker og ut av Oslo, helst et stykke unna. Vi leier, og ønsker et sted vi kan kjøpe på sikt. Men vi er muslimer og ønsker gjerne et sted hvor det ikke er blendahvit heller og vi blir de eneste. Noen tips?  Gjerne om skole også. Har sett litt på Sandefjord og Tønsberg, erfaringen derfra? 

Anonymkode: 92271...8e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi er muslimer og ønsker gjerne et sted hvor det ikke er blendahvit

Er dere mest hudfarge selektive eller religion selektive? Muslimer er ikke alltid svarte

Anonymkode: 2d6be...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å flytte til Fjell, i nærheten av Drammen. Der er det et blandet miljø med mange kulturer. Er selv oppvokst der.

Anonymkode: 76dcd...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dere mest hudfarge selektive eller religion selektive? Muslimer er ikke alltid svarte

Jeg sa aldri at muslimer er svarte. Sa kun at vi ikke ønsker bo et sted bo hvor det utelukkende er etnisk norske, eller ikke muslimer. Beklager om jeg formulerte meg feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler å flytte til Fjell, i nærheten av Drammen. Der er det et blandet miljø med mange kulturer. Er selv oppvokst der.

Ønsker virkelig ikke Drammen. Har hørt mye negativt om fjell også :( 

AnonymBruker
Skrevet

moss

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovjordet i Krokstadelva, 5 km fra Drammen.

Anonymkode: febf4...838

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fjell fikk desverre et litt dårlig rykte på 80-tallet pga en drapssak, men det er veldig flott der.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Hamar? 

Anonymkode: e21a2...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lørenskog er et område det har flyttet vedlig mange muslimer til de siste årene, så dere vil sikkert trives der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blendahvitt i tønsberg

Anonymkode: 0a882...a97

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Holmestrand 

Anonymkode: 344a9...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Her er en oversikt som kan hjelpe til å finne steder det allerede er et muslimsk trofelleskap ihvertfall 😊  Lykke til med husjakten, det er mye fine byer langs kysten av Telemark/Vestfold! 🤩

Anonymkode: af15d...a2d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her er en oversikt som kan hjelpe til å finne steder det allerede er et muslimsk trofelleskap ihvertfall 😊  Lykke til med husjakten, det er mye fine byer langs kysten av Telemark/Vestfold! 🤩

Glemte link da https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_muslimske_trossamfunn_i_Norge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke fjell beryktet for å huse en god del utskudd og skrudde folk? Var der hun jenta ble kidnappet på 80 / 90 tallet. 

Jeg hadde valgt hyggen, ts, om du liker strender. Eller lier om du liker landet og natur. Drammen er også fint. 

Anonymkode: c2148...fec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele Drammen er et bra sted og bo i☺️

Anonymkode: 491b2...dee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Really👀👀👀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Really👀👀👀

Ja, tenk at det finnes mennesker som ikke ønsker å bosette seg i Drammen. Har bodd der selv, og snur meg aldri tilbake. 

Anonymkode: a38aa...923

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lisleby i Fredrikstad! Sentralt, men greie priser og passe multikulturelt. Har kollegaer fra Syria (de er riktig nok kristne og ikke muslimer) som er veldig fornøyd med å bo der, barna deres trives også veldig godt. 

Anonymkode: 4ac30...ebe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg sa aldri at muslimer er svarte. Sa kun at vi ikke ønsker bo et sted bo hvor det utelukkende er etnisk norske, eller ikke muslimer. Beklager om jeg formulerte meg feil. 

Skulle tatt seg ut om jeg skulle skrevet - ønsker å bo et sted det ikke er helt brunt/ kølsvart. Du beklager egentlig ikke med den formuleringen der 😉

Anonymkode: 4fe43...428

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...