Gå til innhold

Bør lærere som er skeptisk til å ta med barn i Pride-paradene få sparken?

Gjest Visningsnavn null

Anbefalte innlegg

For å si det litt flåsete: dere skal være glade for at det eneste det skeive miljøet ønsker seg er like rettigheter, ikke hevn for hvordan de har blitt (og fremdeles blir) behandlet.

Og til alle som ønsker seg toleranse for å være imot pride: det er direkte frekt å kreve at skeive som har blitt diskriminert, forfulgt og drept pga sin legning skal være tolerante overfor dere som er motstandere av bevegelsen som har gjort at de i dag kan leve langt tryggere liv enn for få tiår siden. Det er ikke akkurat originalt å snakke om "stakkars barn", "sex-fokus" og "hvor skal dette ende da", det er resirkulering av argumentene som ble brukt mot homofile for alt for få år siden, og som burde vært kastet på historiens skraphaug. Dette er spesielt synlig i debatten om trans og kjønn. Dere er alle på fullstendig gal side av historien. 

Jeg håper unge skeive som er usikre og leser denne tråden forstår at de færreste voksne tenker slik som pride-motstanderne her. 

🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Endret av Undrende123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Undrende123 skrev (12 timer siden):

Jeg misliker altså så sterkt hvordan dere skyver barn foran dere i deres egen anti pride-holdning. Barn bryr seg katten om hva folk går kledd i eller om de leker og har det gøy i paraden. Folk smiler, er glade og feirer kjærlighet. Det er kun dere voksne som utelukkende ser sex alle veier. Pride er først og fremst en feiring av at homofili ikke lenger er forbudt i Norge (!!!), men også en mulighet til å markere motstand mot å man i mange land risikerer å bli drept for å være skeiv. Dette forstår barn helt utmerket.

Og ikke minst: skeive barn leser også nyheter, og de ser hva læreren på Årvoll mener om de som har kjempet og som fremdeles kjemper for skeives rettigheter. Skadepotensialet det kan ha på et redd, usikkert og forvirret barnesinn er massivt. 

Men du missliker ikke at det er greit å operere på kjønnsusikre barn og å ødelegge puberteten deres med hormonblokkere?? 🤔

Jeg må si dere er lite troverdig bekymret for de små når dere gråter for utryggheten deres på en skole hvor en lærer står opp for vitenskapen, samtidig som dere ikke engang hever et øyebryn når barn blir utsatt for kjønnspress og nevnte pubertetsblokkere og operasjoner. Hyklere!

Undrende123 skrev (11 timer siden):

Pride er ikke politikk og ikke ideologi, men menneskerettigheter. Alle har rett til å elske den de vil uten å bli forfulgt, diskriminert og drept. Det du skriver er både kunnskapsløst og historieløst. 

De HAR allerede retten til å elske hvem de vil. Ingen blir arrestert, torturert eller drept fordi de er homofile i Norge. Tvert imot! Man blir hyllet og hyret inn i tv bransjen fordi man er skeiv.

Forresten...fyren du diskuterer med er lærer. Han vet trolig laaaaangt mer enn deg om hvordan utdanningssystemet er og hva som er på læreplanen.

Oida skrev (8 timer siden):

Det har ikke slått deg at det er dine dårlig skjulte holdninger og utsagn som får folk til å tenke du er homofob, og ikke det at du "hater pride"?

Du drar også det godt brukte, "Jeg kjenner homser og lesber" kortet. Disse homofile bekjente som mirakuløst alle hater pride. En annen ting, hvorfor poengtere at disse personene er "greie oppegående folk"? Hvilken legning du har er da uvesentlig i forhold til om du er grei og oppegående.

Min bror er homofil, min svoger er homofil og jeg har homofile og transseksuelle venner. Blant disse finnes de som elsker pride og paraden, og de som har et mer distansert forhold til den. Felles for alle er at vi respekterer hverandres syn på pride. Ingen roper ut om " freakshow, hat og uansvarlige foreldre som tar barn med på sånt".

Så kanskje det er en idé å ha respekt for at andre har et annet syn og tar andre valg en deg?

Først kritiserer du brukeren for å dra "jeg kjenner homofile" kortet, så bruker du det selv to setninger nedenfor 🤔

Så det er greit å trekke dette kortet når dere alle har samme syn og lik respekt for pride? Ellers er det "nåde deg om du våger å mene noe annet enn oss!!"?

Det har blitt latterlig ironisk nå. Dette vrælet i øret om hvor lite vi respekterer og tolererer. Så viser det seg jo at toleranse, kjærlighet og mangfold er ord dere selv ikke aner hva betyr.

Polyester skrev (8 timer siden):

Det er langt fler som angrer på kneoperasjon (og alle andre operasjoner) enn de som angrer på kjønnsbekreftende behandling.

Det er en angersrate på omtrent 15% i gjennomsnitt for alle operasjoner. Ca 6% av de som får barn angrer på det. 1% av de som gjennomgår kjønnsbekrefrende behandling angrer. Hadde det vært en så lav angersrate av alle kirurgiske inngrep hadde det vært sett på som et mirakel. 

Det er svært få som angrer og derfor funker ikke argumentet ditt.

Du ser altså ikke forskjellen på at voksne mennesker kan angre på en kneoperasjon de selv ønsket å få og et barn på 14 blir påtvunget hormonblokkere (som også brukes til å kjemisk kastrere seksualforbrytere) og satt igang ikke reverserbare operasjoner og inngrep?

Altså.....eksisterer det ikke et snev av rasjonalitet og sund fornuft bak iveren etter å mate følsene hos dere venstre raddiser?

Undrende123 skrev (5 timer siden):

Men man er bra frekk når man forventer at gruppen som har blitt (og i mange land fremdeles blir) systematisk undertrykket, diskriminert og drept for å være den de er, skal være tolerante overfor deg og din "det blir litt mye av dere skeive"-mening.

Holdningen til dere anti pride-folk her inne er så langt ute på viddene at det knapt fortjener å anerkjennes. Man trenger overhodet ikke tolerere intoleranse. Dere tar rett og slett feil, og dere stiller dere på fullstendig gal side av historien. 

Ok. Så fordi en gruppe har opplevd mer hat og intoleranse historisk sett, så fritas de nå for å vise det de preker tilbake?? 🤔 Helt merkelig utsagn. Det henger jo ikke på greip!

Det nederste avsnittet ditt er så lite demokratisk og så tyrannisk i seg selv at Stalin ville vært stolt! Konklusjonen er tindrene klar: dere lever IKKE det dere preker! Toleranse, kjærlighet og mangfold? Pffft!  Det er bare de andre som skal vise det.

DundreMilfin skrev (5 timer siden):

Joda, men det er muligens fordi du er interessert i temaet?

Jeg er hetero cis og så videre - synes bare det er hyggelig å gå i sentrum med Pride nå (som jeg uansett knapt merker). 

Det trengs åpenbart. 

Har du aksept og toleranse nok til å forstå at ikke alle syntes det bare er hyggelig? Eller sitter du på den endelige fasit?

*

Dette ser vi skjer i USA, hvor hele dette makkverket og anti-vitenskapelige heksekunnskapen startet. Universitetslærere, professorer og offentlig ansatte mister jobbene straks en overfølsom safe space tilhenger føler seg støtt. Dette SKJER virkelig! Tygg litt ekstra på dette! FOLK MISTER JOBBEN SIN FORDI DE OFFENTLIG YTTRER AT FLYTENDE KJØNN IKKE ER VITENSKAPELIG FAKTA. 

Har sett utallige debatter fra både USA og Norge, på samtlige blir venstreraddisene høyrøstet, ampre, oppfarende, skrikende og direkte nasty. Det vipper helt over i skrekkfilm å se dette med egne øyne!

Jeg er 100% sikker på at barna i klassen han underviser, ikke engang har merket et fnugg til anti homo holdninger og at de har følt seg trygge i klassen.

Endret av Lomvi
Fjernet sitat
  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Undrende123 said:

Skulle et barn mot formodning se folk som i bildet du viser meg, forklarer man at de leker og tuller. Barn forstår og takler slikt HELT fint.

Ref. bilde av  et par med lakk og lær, sub/dom, dvs. seksuelle fetisjer; uansett om det er heterofile, homofile, trans etc. etc. som har slike fetisjer så handler det om seksualitet. Men du mener altså at seksuelle fetisjer og eksponering av disse fetisjene er noe barn "forstår og takler HELT fint".

På hvilket grunnlag uttaler du deg om hva barn faktisk forstår og takler av slike seksualiserte uttrykk? Hva med straffelovens forbud mot å utsette barn for blotting og andre seksualiserte handlinger, gjelder det ikke lenger om man er under et regnbueflagg?

Altfor mange barn utsettes for seksuelle overgrep, også av aller groveste art, og dette er dessverre økende. Altfor mange barn utsettes også for diverse fetisjer som overgriper kan ha, som å bli bundet fast, slått osv. i forbindelse med overgrepene.

Hvordan tror du det er for dem å skulle høre at "det er bare lek og tull"?

4 hours ago, Gibralfaro said:

Alt jeg ser er noen som febrilsk forsøker å spekulere og lete etter en skjult eller hemmelig beskjed, og å legge ord og meninger i munnen på meg, i stedet for å faktisk forholde seg til det jeg skriver

Med andre ord: "guilt by association".

1 hour ago, Undrende123 said:

Folks rett til å være seg selv og elske den de vil er ikke en "kampanje", det er deres rett som menneske. Skeive barns menneskerettigheter er selvsagt viktigere enn en læreres rett til å være pride-motstander. Et jødisk barn skal ikke trenge å forholde seg til en lærer som er motstander av anti-nazisme, for å sette det helt på spissen. Skolen har et sett verdier som skal formidles, inkluderting og toleranse for alle legninger er en viktig del av det. Årvoll-læreren bryter med disse verdiene. 

Nazismen gikk inn for å utrydde bl.a. jøder. Du prøver å sidestille denne lærerens synspunkter om Pride og barn med nazisme og Holocaust; men så vidt meg bekjent liker jøder særdeles dårlig at alt mulig som folk ikke liker, skal sammenlignes med den ondskap som jøder led under nazismen.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullete- det er èn ting å støtte homofile, og en annen ting å være med i en seksualisert parade for voksene. Og jeg sier dette som bifil. Det er nok ikke alt i Pride som er barnevennlig. Men det blir vel litt som et slags russetog. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Men du missliker ikke at det er greit å operere på kjønnsusikre barn og å ødelegge puberteten deres med hormonblokkere?? 🤔

Jeg må si dere er lite troverdig bekymret for de små når dere gråter for utryggheten deres på en skole hvor en lærer står opp for vitenskapen, samtidig som dere ikke engang hever et øyebryn når barn blir utsatt for kjønnspress og nevnte pubertetsblokkere og operasjoner. Hyklere!

De HAR allerede retten til å elske hvem de vil. Ingen blir arrestert, torturert eller drept fordi de er homofile i Norge. Tvert imot! Man blir hyllet og hyret inn i tv bransjen fordi man er skeiv.

Forresten...fyren du diskuterer med er lærer. Han vet trolig laaaaangt mer enn deg om hvordan utdanningssystemet er og hva som er på læreplanen.

Først kritiserer du brukeren for å dra "jeg kjenner homofile" kortet, så bruker du det selv to setninger nedenfor 🤔

Så det er greit å trekke dette kortet når dere alle har samme syn og lik respekt for pride? Ellers er det "nåde deg om du våger å mene noe annet enn oss!!"?

Det har blitt latterlig ironisk nå. Dette vrælet i øret om hvor lite vi respekterer og tolererer. Så viser det seg jo at toleranse, kjærlighet og mangfold er ord dere selv ikke aner hva betyr.

Du ser altså ikke forskjellen på at voksne mennesker kan angre på en kneoperasjon de selv ønsket å få og et barn på 14 blir påtvunget hormonblokkere (som også brukes til å kjemisk kastrere seksualforbrytere) og satt igang ikke reverserbare operasjoner og inngrep?

Altså.....eksisterer det ikke et snev av rasjonalitet og sund fornuft bak iveren etter å mate følsene hos dere venstre raddiser?

Ok. Så fordi en gruppe har opplevd mer hat og intoleranse historisk sett, så fritas de nå for å vise det de preker tilbake?? 🤔 Helt merkelig utsagn. Det henger jo ikke på greip!

Det nederste avsnittet ditt er så lite demokratisk og så tyrannisk i seg selv at Stalin ville vært stolt! Konklusjonen er tindrene klar: dere lever IKKE det dere preker! Toleranse, kjærlighet og mangfold? Pffft!  Det er bare de andre som skal vise det.

Har du aksept og toleranse nok til å forstå at ikke alle syntes det bare er hyggelig? Eller sitter du på den endelige fasit?

*

Dette ser vi skjer i USA, hvor hele dette makkverket og anti-vitenskapelige heksekunnskapen startet. Universitetslærere, professorer og offentlig ansatte mister jobbene straks en overfølsom safe space tilhenger føler seg støtt. Dette SKJER virkelig! Tygg litt ekstra på dette! FOLK MISTER JOBBEN SIN FORDI DE OFFENTLIG YTTRER AT FLYTENDE KJØNN IKKE ER VITENSKAPELIG FAKTA. 

Har sett utallige debatter fra både USA og Norge, på samtlige blir venstreraddisene høyrøstet, ampre, oppfarende, skrikende og direkte nasty. Det vipper helt over i skrekkfilm å se dette med egne øyne!

Jeg er 100% sikker på at barna i klassen han underviser, ikke engang har merket et fnugg til anti homo holdninger og at de har følt seg trygge i klassen.

Om jeg har fått med meg at noen synes kjærlighet som ikke er CIS heterofil er uhyggelig?

Ja? Det er vel derfor Pride eksisterer i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (14 minutter siden):

Tullete- det er èn ting å støtte homofile, og en annen ting å være med i en seksualisert parade for voksene. Og jeg sier dette som bifil. Det er nok ikke alt i Pride som er barnevennlig. Men det blir vel litt som et slags russetog. 

Takk for at du skjønner at man kan være for retten til å elske hvem man vil og samtidig mot å ha med barn på en seksualisert parade.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Velvia
6 minutter siden, Drizzt said:

Dette sitatet du fant er ikke homofobisk.

Det er fakta.

Jeg tipper det er fånyttes å snakke om respekt for andre mennesker så jeg lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvia skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper det er fånyttes å snakke om respekt for andre mennesker så jeg lar være.

Man viser ikke respekt ved å kalle alle man er uenige med for homofober fordi de påpeker fakta. Fakta kan være ubehagelige når de berører følelser. Uansett hvilken kjønnsidentitet man har, så har man fortsatt kjønnet man er født med. Så biologisk mann med penis er en korrekt beskrivelse av kjønnet og ikke en smule homofobisk.

P.S. En biologisk kvinne med eggstokker, livmor og vagina fødte et barn i Storbritannia. Den biologiske kvinnen har kjønnsidentitet som mann og hadde til og med fått endret juridisk kjønn. Da babyen ble født, ville den biologiske kvinnen med kjønnsidentitet som mann bli registrert som barnets far. Det ble vedkommende nektet å gjøre. Påfølgende rettssak ble også tapt. 

Det er bare kvinner som føder barn fordi det er bare kvinner som har biologien til det. 

Endret av Drizzt
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Velvia
1 minutt siden, Drizzt said:

Man viser ikke respekt ved å kalle alle man er uenige med for homofober fordi de påpeker fakta. Fakta kan være ubehagelige når de berører følelser. Uansett hvilken kjønnsidentitet man har, så har man fortsatt kjønnet man er født med. Så biologisk mann med penis er en korrekt beskrivelse av kjønnet og ikke en smule homofobisk.

og konsekvensene av den retorikken er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Velvia skrev (1 minutt siden):

og konsekvensene av den retorikken er?

Det er ingen retorikk. Det er fakta. Konsekvensene av å påpeke fakta er at fakta er blitt påpekt. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (1 time siden):

Ref. bilde av  et par med lakk og lær, sub/dom, dvs. seksuelle fetisjer; uansett om det er heterofile, homofile, trans etc. etc. som har slike fetisjer så handler det om seksualitet. Men du mener altså at seksuelle fetisjer og eksponering av disse fetisjene er noe barn "forstår og takler HELT fint".

På hvilket grunnlag uttaler du deg om hva barn faktisk forstår og takler av slike seksualiserte uttrykk? Hva med straffelovens forbud mot å utsette barn for blotting og andre seksualiserte handlinger, gjelder det ikke lenger om man er under et regnbueflagg?

Altfor mange barn utsettes for seksuelle overgrep, også av aller groveste art, og dette er dessverre økende. Altfor mange barn utsettes også for diverse fetisjer som overgriper kan ha, som å bli bundet fast, slått osv. i forbindelse med overgrepene.

Hvordan tror du det er for dem å skulle høre at "det er bare lek og tull"?.

Veldig godt og ekstremt viktig poeng.

Helt vanvittig at så mange ikke fatter dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Velvia
10 minutter siden, Drizzt said:

Det er ingen retorikk. Det er fakta. Konsekvensene av å påpeke fakta er at fakta er blitt påpekt. 

Du tror ikke det har noen konsekvenser for transkvinner at de blir omtalt som menn med peniser i en kvinnegarderobe eller på et toalett? Ingen potensielle risikoer for at de kan bli utsatt for både det ene og det andre for de at de har sågar gått feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...