Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest amt662
Skrevet

Hei! Har vært hos frisøren for et par dager siden. Skulle gå fra lys til mørk. Min naturlige hårfarge er kommunebrunt, men hadde striper det lyst. 

Jeg sa jeg ønsket en sjokoladebrun farge og viste bilde av fargen jeg ønsket. Før jeg striper håret lyst hadde jeg en svartbrun farge, skikkelig mørkt, som jeg absolutt ikke vil ha igjen. Vil aldri bli så mørk igjen. Men føler det er akkurat det jeg har endt opp med. Frisøren sa at håret kommer til å være litt mørkere i starten, noen jeg er klar over fra før av. Men jeg kan ikke tro at håret mitt kommer til å bli såpass mye lysere og få samme tone som jeg ba om?

Er det noen her som er frisør eller har god peiling på dette? Vil fargen bli som ønsket? Synes dette er skikkelig kjipt fordi dette kostet meg 3000 kr og jeg er fattig student… Det er ikke bare bare å ha råd til å ta avfarging og så farge på nytt. Og jeg synes det er skikkelig ubehagelig å skulle klage..

Jeg legger ved bilde av fargen jeg ba om og fargen jeg fikk. 

tusen takk for hjelp :) 

649D28D7-16C8-4B1A-8F55-793331B82A3A.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig å ikke få det som man ønsket, har du tenkt på å kontakte salongen for å legge frem spørsmål? Synes du kledde fargen du har fått, da 😊

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at fargen du har nå vil bli som den fargen du ønsket, den du har fått ser mer kald ut og fargen vil jo ikke bli varmere plutselig. Men fargen vil jo falme litt og bli litt lysere etterhvert. Hva slags type farge er det? Permanent eller semipermanent? Du har uansett ikke fått den fargen du ba om, så jeg hadde gått tilbake og sagt at du ikke er fornøyd og at du ønsker at de retter det opp igjen. 

Anonymkode: 8df18...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, det der var endel toner mørkere enn sjokolade.
Nå er ikke jeg frisør, så kan ikke svare deg på det utifra en frisør sitt synspunkt, men jeg har opplevd mange ganger at fargen på meg har blitt mye mørkere enn den skal bli. 
Jeg har måttet gi beskjed til frisører at de alltid må tenke minst to toner lysere enn hva det er jeg vil ha, for mitt hår blir alltid mørkere. Er mørk blond/lys brun, og når jeg skulle farge håret mitt til min normale farge, så puttet de i lys brun og jeg fikk mørkebrunt hår, nesten svart. Kanskje du har en slik type hår som suger til seg farge?
Har testet det selv flere ganger hos frisør og med hjemmefarge at jeg alltid får mørkere enn hva resultatet skulle blitt, så er tydeligvis noe rart med håret mitt der.

Jeg ville klaget til salongen og hørt om det var noe de kunne fikse og evt gitt beskjed neste gang at ditt hår tar mye farge opp så du må få inn lysere farger enn hva resultatet skal bli.
Lykke til!

Anonymkode: 8bba1...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke , du viste bildet til venstre og ba om den « fargen» ( er vel3-4 farger- og ettervekst-  så du ba om striper? ) og endte med fargen til høyre? Det var jo en knallfin farge, men det hjelper jo ikke deg om du ikke synes det. Skjønner ikke helt hva dere ble enige om, men er jo mørkere enn noen av fargene du ba om uansett. 

Anonymkode: 6dd58...d54

• Liker 1
Gjest amt662
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke , du viste bildet til venstre og ba om den « fargen» ( er vel3-4 farger- og ettervekst-  så du ba om striper? ) og endte med fargen til høyre? Det var jo en knallfin farge, men det hjelper jo ikke deg om du ikke synes det. Skjønner ikke helt hva dere ble enige om, men er jo mørkere enn noen av fargene du ba om uansett. 

Anonymkode: 6dd58...d54

Jeg hadde stripet hår, altså lyst hår når jeg kom til frisøren. Skulle gå fra lyst hår til sjokoladefarge.  Jeg ba om den sjokoladefargen på bildet til venstre. Jeg fikk fargen på bildet til høyre. Men ja, fargen er mye mørkere enn det jeg ba om...

Gjest amt662
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tviler på at fargen du har nå vil bli som den fargen du ønsket, den du har fått ser mer kald ut og fargen vil jo ikke bli varmere plutselig. Men fargen vil jo falme litt og bli litt lysere etterhvert. Hva slags type farge er det? Permanent eller semipermanent? Du har uansett ikke fått den fargen du ba om, så jeg hadde gått tilbake og sagt at du ikke er fornøyd og at du ønsker at de retter det opp igjen. 

Anonymkode: 8df18...890

Frisøren sa at fargen ville lysne litt etter noen vask, men har vasket tre ganger nå uten at fargen har sluppet.. Hun la en semipermanent farge slik at dersom jeg skulle ønske å bli lys igjen så var det lettere å fjerne fargen. 

Jeg er enig, selv om fargen kanskje slipper litt, tror jeg ikke at den vil bli noe som det jeg ønsket.. 😕 

Gjest amt662
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oj, det der var endel toner mørkere enn sjokolade.
Nå er ikke jeg frisør, så kan ikke svare deg på det utifra en frisør sitt synspunkt, men jeg har opplevd mange ganger at fargen på meg har blitt mye mørkere enn den skal bli. 
Jeg har måttet gi beskjed til frisører at de alltid må tenke minst to toner lysere enn hva det er jeg vil ha, for mitt hår blir alltid mørkere. Er mørk blond/lys brun, og når jeg skulle farge håret mitt til min normale farge, så puttet de i lys brun og jeg fikk mørkebrunt hår, nesten svart. Kanskje du har en slik type hår som suger til seg farge?
Har testet det selv flere ganger hos frisør og med hjemmefarge at jeg alltid får mørkere enn hva resultatet skulle blitt, så er tydeligvis noe rart med håret mitt der.

Jeg ville klaget til salongen og hørt om det var noe de kunne fikse og evt gitt beskjed neste gang at ditt hår tar mye farge opp så du må få inn lysere farger enn hva resultatet skal bli.
Lykke til!

Anonymkode: 8bba1...fc6

Jeg har veldig fine hårstrår og glatt hår iallfall, ut fra det de har fortalt meg. Det er veldig lenge siden jeg har farget håret i lysere brunfarger. Før jeg nå ble blond, brukte jeg hjemmefarge i fargen svartbrun, og da ble håret naturligvis ekstremt mørkt. Så jeg vet ikke om håret mitt suger til seg fargen mer enn normalt siden jeg uansett har brukt så mørk farge tidligere. Men kanskje dette er noe jeg kanskje bør tenke over, og forhøre med med frisøren om neste gang jeg farger.🤔

Jeg vil uansett heller ha for lys brunfarge enn for mørkt, så kanskje jeg fra nå av alltid bør safe med å be om en lysere farge. Nå må jeg uansett ta avfarging for å kunne farge det lysere, men da blir jeg å be om mye lysere. 

Takk for tipset! :) 

Skrevet

Fargen du har fått var kjempefin og fikk øynene dine til å poppe. Men det hjelper ikke det, når du ikke ba om den fargen. 

De har gitt deg en svært kald farge og du har bedt om en varmere brun farge. Kalde farger ser et hakk mørkere ut enn de faktisk er også. 

Det du ønsker er nok en level 4 varm brun. Og det du har nå er godt mulig en level 4 askebrun. 

Med tanke på at du hadde striper og bleket underlag som utgangspunkt syns jeg de var flinke til å få en jevn farge. Men de kunne ha tilført mer røde pigmenter. Dette burde ikke være så vanskelig å korrigere av frisøren.. 

• Liker 3
Gjest amt662
Skrevet
vafle skrev (34 minutter siden):

Så kjedelig å ikke få det som man ønsket, har du tenkt på å kontakte salongen for å legge frem spørsmål? Synes du kledde fargen du har fått, da 😊

Takk for det! :) Men ja, kjedelig når det ikke ble helt riktig.. 

Skrevet

Er det deg på bildet så mener jeg du har kommet særdeles godt ut av dette. 😁 Den fargen du har fått fler deg på en prikk! Kanskje ikke det du ønsket deg, men absolutt fargen du kler best av de du har lagt ved (gitt at deg er deg på bildet).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig at fargen ikke er i nærheten av hva du spurte etter, men må legge til at den var veldig kledelig. Skikkelig pen farge ❤️

Anonymkode: 3a948...689

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
vafle skrev (48 minutter siden):

Enig, du minner veldig  om vakre dita von teese 😊

Anonymkode: 46c52...0cb

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes også du kledde den fargen du har nå. Men det er ikke den fargen du spurte etter. Hadde jeg vært deg ville jeg gått tilbake til salongen og fått de til å fikse det. Jeg har selv gjort det en gang. Føltes litt ubehagelig siden man klager direkte på en person for den jobben som er utført. Men det er verdt det og jeg ble veldig fornøyd da de ordnet opp.

Anonymkode: 8acd0...5c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Knuste C-vitamin (brusetabletter) blandet med Wash & Go shampo lysner håret. Har gjort det flere ganger selv etter farging. Google eller sjekk Pinterest/YouTube for nøyaktig fremgangsmåte

Anonymkode: def04...2de

AnonymBruker
Skrevet

Syns fargen du fikk var mye finere til deg enn den varme brunfargen du fikk🙂 Den du ønsket var typisk varm ‘høst’ farge og er det deg på bildet, så ser du ut til å være vinter eller sommer. Altså du kler kalde farger. Og brunfargen du fikk var en kald brunfarge.

Regner med frisøren også har sett dette og tenkt denne fargen kledde deg best. Men hun burde kommunisert det til deg før hun valgte denne fargen. Så lenge du har fått en annen farge enn du ba om uten at hun sa noe om det, så har du absolutt rett på å klage. Kanskje vil du få avslag i prisen eller annen godtgjørelse. Men som andre nevner er det vanskelig å få den varme brunfargen du ønsket nå uten å måtte bleke det først. Og det ville jeg IKKE gjort for håret sin del🙈

Anonymkode: e9159...84e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns fargen du fikk var mye finere til deg enn den varme brunfargen du fikk🙂 Den du ønsket var typisk varm ‘høst’ farge og er det deg på bildet, så ser du ut til å være vinter eller sommer. Altså du kler kalde farger. Og brunfargen du fikk var en kald brunfarge.

Regner med frisøren også har sett dette og tenkt denne fargen kledde deg best. Men hun burde kommunisert det til deg før hun valgte denne fargen. Så lenge du har fått en annen farge enn du ba om uten at hun sa noe om det, så har du absolutt rett på å klage. Kanskje vil du få avslag i prisen eller annen godtgjørelse. Men som andre nevner er det vanskelig å få den varme brunfargen du ønsket nå uten å måtte bleke det først. Og det ville jeg IKKE gjort for håret sin del🙈

Skrev litt feil innledningsvis der. Det skulle stå:

*Syns den kalde brunfargen du fikk var mye finere til deg enn den varme brunfargen du ønsket*

AnonymBruker
Skrevet

Syns fargen du fikk var superpen 👍

Anonymkode: 12e84...062

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme hudtone og hårfarge som Hertuginne Kate. Smashing 🥰

Anonymkode: 63f66...c66

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...