AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #21 Del Skrevet 19. juni 2022 Hørt om flere som har skrytt av Jessheim, men det var kanskje før det ble så stort? Kanskje Elverum? Hørt at det er lite uteliv der. Anonymkode: 7094a...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #22 Del Skrevet 19. juni 2022 Tønsberg/Nøtterøy er supert. Og kort vei til Torp. Anonymkode: 4a643...d96 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #23 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hørt om flere som har skrytt av Jessheim, men det var kanskje før det ble så stort? Kanskje Elverum? Hørt at det er lite uteliv der. Anonymkode: 7094a...5d3 Ønsker du at døtrene dine skal leve av OnlyFans, så er Jessheim et godt utgangspunkt for oppveksten. Anonymkode: 8a192...a34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #24 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeløya, Larkollen, Årefjorden og den landlige delen av Rygge er i hvertfall vakre områder i Moss. Helt gjennomsnittlig ifht ungdomsmiljø tror jeg. Råde er også fint. Evt Halden, feks Tistedal. Vakkert i Son, Hvitsten og Drøbak også. Anser alle disse stedene som trygge, men noe negativt finnes det jo overalt, uansett hvor man bor. Anonymkode: 2d97d...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #25 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeløy? Anonymkode: eda2b...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #26 Del Skrevet 19. juni 2022 Sankt Hanshaugen Anonymkode: a840b...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. juni 2022 #27 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bor på Vestlandet men lei været. Og må flytte av div grunner Anonymkode: e8c92...0c2 Aha, skjønner. Jeg vil jo anse de fleste steder på Østlandet som trygge for folk flest. Men i Oslo f.eks, så har du jo områder på Østkanten med en del gjengkriminalitet og på Vestkanten kan det være litt merkepress, så da ville jeg kanskje ikke valgt Oslo. De områdene du hadde tenkt på er jo alle byer med nærheten til sjøen, men hvis nærhet til fjellet er like viktig, kan Valdres, Gudbrandsdalen, Hallingdalen, indre Telemark også være aktuelt, og de har jo badesteder der også, bare at det er ferskvann, men hvis du ønsker stort utvalg i fritidsaktiviteter, bør du kanskje ikke velge det minste stedet. Selv kjenner jeg noen som bodde i Oslo før, men som ville bo litt mer landlig etter at de fikk barn, samtidig som de fortsatt ville ha litt av byens tilbud. De flyttet til Lillehammer og er veldig fornøyde med det. Det er gode togforbindelser derfra til Gardermoen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 19. juni 2022 #28 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal flytte til østlandet, men det er ikke så lett å finne ut hvor. Vi jobber offshore så spiller ikke noen rolle hvor det er. Har bil og kjører til flyplassen! Det viktigste for oss er miljøet på skolene (barne og ungdomskole) og samfunnet ellers de forskjellige plassene! Her er det nesten ikke noe rus blandt ungdommen eller tull. Veldig lite/ingen mobbing heller. Ikke merkepress heller. Ønsker det samme der vi flytter. Ønsker også en plass det er trygt å ferdes ute for de. Liker å bade og fjellturer så det er ett pluss men vi kan fint kjøre til det. Leser i avisen daglig om skyte eller knivstikkings episoder, eller fulle ungdommer ute på det ene og det andre. Ja det kan skje overalt men vil gjerne ha tips til steder der det er svært lite tull og ett godt sted og vokse opp. Vi ønsker oss (helst nyere) leilighet med minst 3 soverom. Gjerne ett sted med litt ungdomsklubber eller ting å gjøre for barna og ungdommen! Takker for svar Anonymkode: e8c92...0c2 Porsgrunn Langangen Larvik Helgeroa Stavern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #29 Del Skrevet 19. juni 2022 Vil i alle fall fraråde Oppland og Hedmarken dersom du vil unngå mobbing, rus og tenåringsgraviditet. Anonymkode: 648ea...56f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #30 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): 3-7mill. Men gjerne ikke mer enn. Minst mulig lån hadde vært fint, men en ok plass så betaler vi gjerne mer Anonymkode: e8c92...0c2 Da må du nok droppe ideen om Fornebu. Anonymkode: a94df...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #31 Del Skrevet 20. juni 2022 Hva med Toten?🚜 Anonymkode: 820da...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 20. juni 2022 #32 Del Skrevet 20. juni 2022 Halden ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 20. juni 2022 #33 Del Skrevet 20. juni 2022 De aller aller fleste steder i Norge og på østlandet er fine og trygge steder for barn. Du kan også alltid være uheldig, og mange tilfeldigheter kan spille inn. Når du spør som du gjør vil folk fort anbefale steder der de selv synes det er bra og eget hjemsted om de er fornøyde. Og det å bo på Østlandet inkluder alt fra tjukkeste Oslo til Finnskogen, hva slags sted vil dere at barna deres skal vokse opp? Det er heller det som setter rammer. Personlig ville jeg bosatt meg i regionen rundt Oslo for å ha tilgang til alt der. Drammen er fint og sentralt, vestfoldbyene er fine og her får du sjøen tett på. Bor du på Kongsberg så har du alpinbakker og fjell i nærheten og bor du på andre siden av Oslo så har du hovedflyplassen nærme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #34 Del Skrevet 20. juni 2022 Trygt? Hele østlandet. Selv Oslo, som mange fordomsfult kaller farlig, er ekstremt trygt. Se etter andre kriterier enn trygghet, er mitt tips. Anonymkode: 35860...d58 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #35 Del Skrevet 20. juni 2022 Vi trives veldig godt i Stavern Anonymkode: 9750e...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 20. juni 2022 #36 Del Skrevet 20. juni 2022 Lillehammer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #37 Del Skrevet 20. juni 2022 Og vi trives faktisk godt på Jessheim, til tross for alt av fordommer jeg innimellom leser om. Ikke er jeg herfra heller, så jeg er ganske objektiv sånn sett. Nært flyplassen også. Anonymkode: ba7c9...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #38 Del Skrevet 20. juni 2022 Numedal, indre Telemark. Anonymkode: a049b...0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #39 Del Skrevet 20. juni 2022 Generelt gjelder vel at jo billigere å bo, jo større sosiale problemer. Men de rikeste plassene kan ha andre problemer i andre enden av skalaen; vanskelig å bli godtatt, merkepress, rus. Men også på 'billige' plasser kan det være vanskelig å bli kjent fordi folk henger med de de er oppvokst sammen med. Tenker vel at de ytre, sjønære områdene er mer åpne for innflyttere og kanskje med bedre skoler. Men unngå plassene langs/nær svenskegrensen (Halden etc). Sjekk gjerne opp kommunenes folkehelsebarometer eller folkehelseprofil. Anonymkode: 84fbb...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #40 Del Skrevet 20. juni 2022 Altså, hele Østlandet er jo trygt. Det finnes områder med mye tull litt overalt. Min erfaring er at det handler mest om visse områder i hver by, ikke hele byer Har bodd i de større byene i Vestfold og jeg har bodd i innlandet ikke langt unna Sandvika/oslo. Har bare godt å si om alle plassene jeg har bodd. Alle stedene har hatt sine negative og positive ting, men det handler også mye om miljøet man er i Anonymkode: 2633b...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå