AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Vi skal flytte til østlandet, men det er ikke så lett å finne ut hvor. Vi jobber offshore så spiller ikke noen rolle hvor det er. Har bil og kjører til flyplassen! Det viktigste for oss er miljøet på skolene (barne og ungdomskole) og samfunnet ellers de forskjellige plassene! Her er det nesten ikke noe rus blandt ungdommen eller tull. Veldig lite/ingen mobbing heller. Ikke merkepress heller. Ønsker det samme der vi flytter. Ønsker også en plass det er trygt å ferdes ute for de. Liker å bade og fjellturer så det er ett pluss men vi kan fint kjøre til det. Leser i avisen daglig om skyte eller knivstikkings episoder, eller fulle ungdommer ute på det ene og det andre. Ja det kan skje overalt men vil gjerne ha tips til steder der det er svært lite tull og ett godt sted og vokse opp. Vi ønsker oss (helst nyere) leilighet med minst 3 soverom. Gjerne ett sted med litt ungdomsklubber eller ting å gjøre for barna og ungdommen! Takker for svar Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Del Skrevet 19. juni 2022 Har sett på Nøtterøy, Fornebu, Fredrikstad, Halden, Langesund, Sandefjord, Hvaler osv. Mulig Arendal hadde vært noe og. Gjerne andre forslag og 😊 Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Del Skrevet 19. juni 2022 De trygge områdene på Østlandet er markert i rødt: PS. Arendal er ikke på Østlandet. Anonymkode: 3005f...65b 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Del Skrevet 19. juni 2022 Moss ❤️ Anonymkode: 4e572...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Del Skrevet 19. juni 2022 Fornebu har ekstremt merkepress😅 Anonymkode: 510de...beb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Del Skrevet 19. juni 2022 Lillestrøm? Anonymkode: 468f1...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. juni 2022 #7 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har sett på Nøtterøy, Fornebu, Fredrikstad, Halden, Langesund, Sandefjord, Hvaler osv. Mulig Arendal hadde vært noe og. Gjerne andre forslag og 😊 Anonymkode: e8c92...0c2 Hvis du ville bo i kort avstand fra fjellet, så er dette de stedene på Østlandet med lengst vei til fjellet. På Vestlandet er det kort vei til både sjø og fjell, men på Østlandet blir det enten eller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Del Skrevet 19. juni 2022 Det er og veldig vanskelig å svare på, for det kan raskt skifte på en skole. Her bor vi et sted vi trives utrolig godt, skoler med godt rykte på seg, og godt miljø for barna og vokse opp i. Men i år, så har de problemer med 8. klasse, der har de blitt tatt flere ganger på skolen hvor de røyker hasj ute. Nå går mitt barn i 9. klasse, og mitt eldre barn gikk det for noen år siden. Og der er miljøet bra, ingen som ruser seg, drikker osv. Det startet ikke før på videregående med eldste, og da litt alkohol. 10. klasse på denne skolen, har de heller ingen problemer med. Anonymkode: a695f...5aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De trygge områdene på Østlandet er markert i rødt: PS. Arendal er ikke på Østlandet. Anonymkode: 3005f...65b Vet at Arendal ikke er på Østlandet derfor skrev jeg at Arendal kan også være aktuelt etter at jeg skrev de andre stedene! Anonymkode: e8c92...0c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fornebu har ekstremt merkepress😅 Anonymkode: 510de...beb Har de? Anonymkode: e8c92...0c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Del Skrevet 19. juni 2022 Grüner skrev (11 minutter siden): Hvis du ville bo i kort avstand fra fjellet, så er dette de stedene på Østlandet med lengst vei til fjellet. På Vestlandet er det kort vei til både sjø og fjell, men på Østlandet blir det enten eller. Bor på Vestlandet men lei været. Og må flytte av div grunner Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er og veldig vanskelig å svare på, for det kan raskt skifte på en skole. Her bor vi et sted vi trives utrolig godt, skoler med godt rykte på seg, og godt miljø for barna og vokse opp i. Men i år, så har de problemer med 8. klasse, der har de blitt tatt flere ganger på skolen hvor de røyker hasj ute. Nå går mitt barn i 9. klasse, og mitt eldre barn gikk det for noen år siden. Og der er miljøet bra, ingen som ruser seg, drikker osv. Det startet ikke før på videregående med eldste, og da litt alkohol. 10. klasse på denne skolen, har de heller ingen problemer med. Anonymkode: a695f...5aa Ja veldig forskjellig fra år til år og og skole til skole. Men sånn generelt er det noen steder det alltid vil være litt verre enn andre. Greit å prøve å unngå Greit å undersøke litt før vi flytter. Må være noen plasser som er ok? Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Del Skrevet 19. juni 2022 Budsjettet er det jo vesentlig at du legger frem. Anonymkode: 479fc...8e2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Del Skrevet 19. juni 2022 Hva med Nittedal kommune. Nært nok til Oslo og alle tilbud der, men man bør helt oppi marka. Fin dal! Jeg er fra vestlandet og liker fjell, men etter mange år på østlandet har jeg også blitt veldig glad i "marka" - altså skog og hei Vi bor i Lillestrøm kommune med barn og trives veldig godt! Eneste er at jeg kunne ønske jeg bodde litt nærmere enten Nordmarka, Østmarka eller Romeriksåsen enn det jeg gjør nå. Anonymkode: 012ff...d92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva med Nittedal kommune. Nært nok til Oslo og alle tilbud der, men man bør helt oppi marka. Fin dal! Jeg er fra vestlandet og liker fjell, men etter mange år på østlandet har jeg også blitt veldig glad i "marka" - altså skog og hei Vi bor i Lillestrøm kommune med barn og trives veldig godt! Eneste er at jeg kunne ønske jeg bodde litt nærmere enten Nordmarka, Østmarka eller Romeriksåsen enn det jeg gjør nå. Anonymkode: 012ff...d92 Takk for tips. Skal sjekke det ut. Hvordan er miljøet og bli kjent med folk? Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #16 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Budsjettet er det jo vesentlig at du legger frem. Anonymkode: 479fc...8e2 3-7mill. Men gjerne ikke mer enn. Minst mulig lån hadde vært fint, men en ok plass så betaler vi gjerne mer Anonymkode: e8c92...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Del Skrevet 19. juni 2022 Haha de som skrev at "hele østlandet" er trygt, samt Moss, tror ikke dere kjøper den løgnen selv engang! Områdene du nevnte selv TS; er stort sett ålreite steder. Noe merkepress vil det være på noen av disse stedene, legger du til f.eks hyggelige steder som Tønsberg, Son, Stavern, Drøbak har du jo mange steder å se etter et fint hus. Personlig hadde jeg lett nedover mot Halden og svenskegrensa, der får du fortsatt mye for pengene og det er mye triveligere og mindre utflytting fra Oslo (som ærlig talt forsurer veldig der jeg bor nå) jo lenger ut du kommer! Anonymkode: 22da4...754 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har de? Anonymkode: e8c92...0c2 Nei det har vi ikke..har bodd her i åtte år og tenåringene har aldri nevnt merker. Anonymkode: 45691...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #19 Del Skrevet 19. juni 2022 Hold dere unna Oslo øst, og de harry-skadde delene av indre østfold, så går det nok bra. Anonymkode: 8a192...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #20 Del Skrevet 19. juni 2022 Har vokst opp i Moss, er nok litt dop og en del robuste boliger😅 Kan anbefale innlandet/landlig som feks Lismarka/Åsmarka utenfor Lillehammer. Men det kan bli litt øde. Men jo flere mennesker, jo mer koselige mennesker, like mennesker og mer av det negative også😅 Kanskje Våler i Østfold eller Missingmyr i Råde? Eller Kirkebygden i Rygge? Anonymkode: 7094a...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå