Gå til innhold

Dere som har tenåringer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får tenåringen din være oppe så lenge han/hun vil i sommerferien?

Anonymkode: 87ecd...aa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, med mindre vi skal noe dagen etter tidlig alle sammen, som tur eller ferie. Og det er med forbehold om å være helt stille så resten av huset får sove. Vi har en gutt på 15 år. 

Anonymkode: eff7a...c81

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei og ja.. De får være oppe lengre, men ikke bråke og spille med skrik og hoi. Det må være stille fra 21. (Pga småsøsken). Vi andre i huset skal jo opp tidlig for jobb og bhg.

Anonymkode: 08a1d...182

AnonymBruker
Skrevet

Får være oppe lenge, men må i seng før midnatt👍🏼

Anonymkode: ae300...8db

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 88d69...8db

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i år er de 16, og jeg orker ikke å holde på å regulere de mer. Heldigvis kan det virke som de endelig selv har innsett at det er greit å få noe ut av dagen også, og at å legge seg til ok tid egentlig er ganske deilig. 

Anonymkode: 1bfe5...1e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolut.

Så lenge de ikke snur døgnet blander jeg meg ikke i når de legger seg.

Anonymkode: 894a9...794

• Nyttig 1
Skrevet

Min er 15, han regulerer det fint selv legger seg ofte 22 da han selv vet han trenger nok søvn. Legger meg da selv og 😊nå fikk jeg med meg han la seg nå. Liten leilighet  så jeg hører det. På fredag når det var siste skoledag satt han å skravlet med kompiser lenge hørte jeg. Bare koselig det. Har en såpass fornuftig sønn at jeg blander meg ikke😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor i tenårene barnet/barna er da. 
mine er 13 og 15, og jeg tenker at så lenge det er hverdag og jobb for oss voksne har den yngste regel med å gå på badet kl 00, og eldste ha lyset av til kl 01.  Sent, men døgnet blir ikke heeeeelt snudd.  
tidligere leggetid om vi merker behov for mer ordentlig natt med søvn. 

Anonymkode: 42939...555

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine klarer fint å regulere seg selv. Men ingen av dem er av typen til å game lenge, eller være ute om kveldene til langt på natt. Tror det seneste de har vært oppe er ca 1, men det har vært sjelden. De vet de må tidlig opp hvis vi har planer, men utover det får de sove frempå. Men etter 12 er jeg ikke forsiktig med bråk lenger. Da støvsuger jeg om jeg trenger å støvsuge.

Hadde jeg hatt ungdommer som hadde ønsket å være oppe halve natta hadde jeg skrudd av nettet ved midnatt tenker jeg. De kjeder seg fort uten nett.

Det med å selvregulere dette på en noenlunde fornuftig måte er en del av det å bli voksen. De har allerede gått glipp av et par ting de ville bli med på fordi de ikke klarte å stå opp, se de vet hva konsekvensene er.

Anonymkode: 6dd7f...ea8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er greit å være litt pragmatisk på dette området. 

Anonymkode: 2d729...0c8

AnonymBruker
Skrevet

For å være med venner: ja. For å game: nei. 

Anonymkode: 22195...9ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 21.47):

Får tenåringen din være oppe så lenge han/hun vil i sommerferien?

Anonymkode: 87ecd...aa0

ikke yngste som nettopp har fylt 13, da hun er oppe 8-9 uansett om det helger og ferier, oppe kl 6 i hverdagen av egen vilje, så hun legger seg 21-22 tiden på sommeren ,så litt lengre oppe,men i hverdagen legger hun seg 20-21 tiden.

brødrene er snart 18 og 20 så de styrer helt selv

Anonymkode: d90dc...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...