AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Noen som vet råd om ekstremt stinkende føtter? Det har brått oppstått og er uutholdelig.. Jeg måtte nylig kaste flere par sko fordi dem stinket og kjøpt nye som allerede er stinket ut.. Jeg vasker føttene flere ganger for dagen for å få bort lukta, prøver å gå med føttene bare for å ikke svette.. De har en veldig skarp lukt, nesten som råtten melk... Passer på negler og hygiene Anonymkode: 88771...967
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Lag fotbad med en god klunk hvit eddik oppi og sitt der i 30-60 min. Ikke skyll føttene etterpå. Gjør dette hver dag og se om det hjelper. Bakterier liker ikke eddik. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Just now, Djungelvrål said: Lag fotbad med en god klunk hvit eddik oppi og sitt der i 30-60 min. Ikke skyll føttene etterpå. Gjør dette hver dag og se om det hjelper. Bakterier liker ikke eddik. Takk for tips, skal prøves ut 😊 Anonymkode: 88771...967
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Hva spiser du? Matinntak har mye å si for hvilken kroppslukt du har. Anonymkode: d3bb2...e13
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva spiser du? Matinntak har mye å si for hvilken kroppslukt du har. Anonymkode: d3bb2...e13 Jeg spiser helt vanlig mat, sån ca sunt og variert 😅 kan spise pepperoni pizza en dag, salat neste og blomkålsuppe med bacon den tredje dagen f.eks, har iblandt dilla på diverse matretter som pasta eller bakt potet, men vil ikke si det går utfor normalen.. Akkurat nå i det siste har jeg drukket mye Biola, kan det ha gjort utslaget.. Spiser også mye sterk mat, men det har jeg alltid gjort.. Ellers spises deg stort sett vanlig husmannskost og vann eller saft som tørstedrikk. Er ikke særlig aktiv av meg og har stillesittende kontorjobb Anonymkode: 88771...967
tio Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Har du sjekket mellom tærne, spesiellt de "ytterste" og under foten? Er du rød/flassete så kan det være fotsopp. Det kan lukte fælt. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Som det sies oppi her, eddik hjelper. Vil du ha sterkere lut, bruk klorin, det dreper all lukt. Bruk ca 5 - 10 spiseskjeer i et vaskevannsfat, varmt vann opp til anklene og gjerne litt såpe. Sitt ca tjue minutter, tørk føttene godt, husk å tørke mellom tærne også. Bruk et gammelt håndkle fordi klorinen kan bleke det litt. Smør deg med masse fotkrem (eller håndkrem) og ta på et par strømper som du sover med den natta. Gjenta ved behov, behovet blir sjeldnere og sjeldnere, jeg lover! Anonymkode: 2dbb0...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 2 minutter siden, tio said: Har du sjekket mellom tærne, spesiellt de "ytterste" og under foten? Er du rød/flassete så kan det være fotsopp. Det kan lukte fælt. Har gått gjennom hver minste lille millimeter på føttene uten å finne noe, jeg renser under neglene ofte, tar fotbad og veksler mellom luftorke og håndkle tørk.. Finner ingen tegn til fotsopp, men har lurt på om lukta kan likevel være et første symptom? Anonymkode: 88771...967 1
Jentegutt Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Gå uten sokker så ofte som mulig, føttene har ikke godt av å være innestengt.Gå jevnlig til fotpleie, og stell godt med føttene flere ganger i uka.Ikke bruk syntetiske tette sko.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 9 minutter siden, Jentegutt said: Gå uten sokker så ofte som mulig, føttene har ikke godt av å være innestengt.Gå jevnlig til fotpleie, og stell godt med føttene flere ganger i uka.Ikke bruk syntetiske tette sko. Tør ikke å gå til fotpleier med denne stanken 🙈 -går ofte uten sikker for tiden, vet ikke helt med skoene, men de nye er lette og luftige (løpesko) Anonymkode: 88771...967
Jentegutt Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tør ikke å gå til fotpleier med denne stanken 🙈 -går ofte uten sikker for tiden, vet ikke helt med skoene, men de nye er lette og luftige (løpesko) Anonymkode: 88771...967 Huff jeg føler med deg, hvor gammel er du, har du gjerne kommet i pubertet, da vil sånne ting kunne skje, men gir seg etterhvert.Ikke vær redd for fotpleie, de er vant til det meste, bare vask føttene rett før du går, dropp sokker og gå i sandaler. Masse lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Første jeg ville gjort, er å TS et fotbad og løsne huden litt. Skrap så forsiktig gammel hud av mellom tærne og rett bakom og litt nedover fotbladet. Tørk alltid hud mellom tærne godt. Mye lukt kan forsvinne ved å refreshe huden. Jeg pleier i tillegg å smøre litt munnskyllevann mellom tærne og fotbladet med litt bomull - hjelper i flere dager for de som svetter mye på bena. I tillegg bruker jeg engangssåler i skoene som jeg går med over flere timer. Anonymkode: 9bcd5...0b5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Jentegutt skrev (7 minutter siden): Huff jeg føler med deg, hvor gammel er du, har du gjerne kommet i pubertet, da vil sånne ting kunne skje, men gir seg etterhvert.Ikke vær redd for fotpleie, de er vant til det meste, bare vask føttene rett før du går, dropp sokker og gå i sandaler. Masse lykke til❤️ Når man vasker tærne, er det viktig å tørke skikkelig mellom tærne før man ta sokker/sko på, ellers ligger fuktigheten og «godter» seg. Anonymkode: 9bcd5...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 Djungelvrål skrev (59 minutter siden): Lag fotbad med en god klunk hvit eddik oppi og sitt der i 30-60 min. Ikke skyll føttene etterpå. Gjør dette hver dag og se om det hjelper. Bakterier liker ikke eddik. Fil føttene rens under neglene klipp dem godt. Og ta antibakterielle fotbad med for eks masse salt og essensielle oljer hver kveld Da skal det gå vekk! Det er som oftest noe bakterielt da! Anonymkode: af372...67f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 24 minutter siden, Jentegutt said: Huff jeg føler med deg, hvor gammel er du, har du gjerne kommet i pubertet, da vil sånne ting kunne skje, men gir seg etterhvert.Ikke vær redd for fotpleie, de er vant til det meste, bare vask føttene rett før du går, dropp sokker og gå i sandaler. Masse lykke til❤️ 😅 jeg er 34 Anonymkode: 88771...967
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): 😅 jeg er 34 Anonymkode: 88771...967 Gravid? Ville kanskje ha hørt med lege, hvis det kom sånn plutselig. Bruk sånn sko-deodorant. Og varier mellom forskjellige skopar, så skoene får puste litt mellom hvert bruk. Prøv med sånn Stop 24 antiperspirant, kjøpes på apoteket. Men mener du at du har kastet skoene dine?😲 De kan jo vaskes! Finnes mange tips på nett, for å fjerne lukten skikkelig. Høres litt dyrt ut😅 Anonymkode: b2d78...326 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gravid? Ville kanskje ha hørt med lege, hvis det kom sånn plutselig. Bruk sånn sko-deodorant. Og varier mellom forskjellige skopar, så skoene får puste litt mellom hvert bruk. Prøv med sånn Stop 24 antiperspirant, kjøpes på apoteket. Men mener du at du har kastet skoene dine?😲 De kan jo vaskes! Finnes mange tips på nett, for å fjerne lukten skikkelig. Høres litt dyrt ut😅 Anonymkode: b2d78...326 Er ikke gravid, måtte kaste skoene fordi dem stinket, to par luktet rett og slett og slett blanding av sur melk og kattepiss 😬 vi har ikke katt.. Vet ikke hvordan sko kan vaskes annet enn i maskin, men har ødelagt sko i maskin før, så giddet ikke å prøve engang.. Anonymkode: 88771...967
Jentegutt Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man vasker tærne, er det viktig å tørke skikkelig mellom tærne før man ta sokker/sko på, ellers ligger fuktigheten og «godter» seg. Anonymkode: 9bcd5...0b5 Hvorfor sier du dette til meg ?
Blåjojo Skrevet 20. juni 2022 #19 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke gravid, måtte kaste skoene fordi dem stinket, to par luktet rett og slett og slett blanding av sur melk og kattepiss 😬 vi har ikke katt.. Vet ikke hvordan sko kan vaskes annet enn i maskin, men har ødelagt sko i maskin før, så giddet ikke å prøve engang.. Anonymkode: 88771...967 Har skoene vært våte av regn el.l?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #20 Skrevet 20. juni 2022 Skifter du sokker daglig? Anonymkode: 7bd64...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå