Gå til innhold

Er 3 roms på 40 kvm for lite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leiligheten ser større ut enn 40 kvadratmeter i salgsoppgaven, men det er vel brukt vidvinkel ved fotografering.

Lurer på om jeg i det hele tatt skal gidde å gå på visning, selv om jeg er desperat.

Anonymkode: 2dc52...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres smått ut, men det skader jo ikke å dra på visning.

Anonymkode: 791bb...97f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 rom på 40 kvadrat? Jeg bodde på 45kvm en gang, men den var bygget sånn at det utnyttet absolutt all plass,kjøkken og stue i ett, satt på sofaryggen og rørte i grytene, et lite men pent bad, soverom og bod langs veggen.

Det er virkelig lite altså 

Anonymkode: a1183...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to rom og 50 kvadrat, det er trangt nok…

Anonymkode: 049f8...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

3 rom på 40 kvadrat? Jeg bodde på 45kvm en gang, men den var bygget sånn at det utnyttet absolutt all plass,kjøkken og stue i ett, satt på sofaryggen og rørte i grytene, et lite men pent bad, soverom og bod langs veggen.

Det er virkelig lite altså 

Har faktisk sett på finn at de selger 3 roms på 30 kvm😮

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har faktisk sett på finn at de selger 3 roms på 30 kvm😮

Ts

Det er jo sjukt.... har du link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo sjukt.... har du link? 

Den er solgt

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Det hørtes lite ut. Jeg bor i toroms på 40 kvm og det er ikke akkurat stort det heller, men det blir nok enda mindre med en treroms. Mye av plassen går nok med på vegger så det blir små rom sikkert.

Jeg synes det er greit om det er en toroms siden det passer bra til en person, men treroms virker som at det er dårlig utnyttelse av plassen man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ghostface skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg har tre roms på 66 kvm.

Det er jo noe helt annet. Min forrige leilighet var 3 roms på 65 kvm og stor nok.

Pga prisstigning i boligmarkedet prøver jeg å finne 3 roms leilighet jeg har mulighet til å få kjøpe.

Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett 4-roms på 65,3 kvm. (Bra)

Samt 4-roms på 66.6 kvm (Bra)

Her

(man må laste ned prospekt og se prislisten, der er areal oppgitt)

Anonymkode: 220f8...a78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man betaler jo flesk for takterrassen da.

Ts

Ja 4 mill for den, 500.000 for leiligheten som kommer til å gi nakkeproblemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja 4 mill for den, 500.000 for leiligheten som kommer til å gi nakkeproblemer. 

Eller passer for en kortvokst eller lav person.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man betaler jo flesk for takterrassen da.

Ts

Da har man i alle fall noe å hoppe fra når det begynner å brenne.

I forhold til brannsikkerhet er disse gamle bygårdene med tregulv og murvegger som en skorstein når det først tar fyr; hjørnegården i Fredensborgveien (ovenfor Damstredet) ble en brannruin for en del år tilbake, og en person mistet livet etter fall.

Å bo i noe som opprinnelig var et loft i en gammel, "sjarmerende" bygård med tregulv er livsfarlig uansett hvor mye den er blitt pusset opp på overflaten.

Anonymkode: 32881...47d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å søke på Finn etter små treromsleiligheter, jeg klarte ikke se for meg hvordan det ville være (bor i Nord-Norge, og her er jo ikke boligmarkedet så jævlig som feks i Oslo, så vi er vant med mer plass). 

Altså, MÅ du såpass ned i størrelse så er det bare å gjøre det beste ut av det! Ville sett på om det var lagringsplass på loft/i kjeller i tillegg. Så vet jeg ikke hvor store barna dine er og om du ser for deg å kjøpe noe større om feks fem år. Små barn kan klare seg med mindre soverom enn tenåringer tenker jeg. 

Er det liten plass i stue/kjøkkenrommet ville jeg gått for å kjøpe en god spisestuesofa, gjerne vinkelsofa. Med puter slik som i en vanlig sofa. Da kan du sitte godt både og spise og å se på tv. Da trenger du ikke skvise inn både kjøkkenbord og sofagruppe.

Og ellers bare tenke at de fleste møbler skal være med oppbevaring. Kanskje vil balkong/markterasse hjelpe på romfølelse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eneri skrev (6 minutter siden):

Jeg prøvde å søke på Finn etter små treromsleiligheter, jeg klarte ikke se for meg hvordan det ville være (bor i Nord-Norge, og her er jo ikke boligmarkedet så jævlig som feks i Oslo, så vi er vant med mer plass). 

Altså, MÅ du såpass ned i størrelse så er det bare å gjøre det beste ut av det! Ville sett på om det var lagringsplass på loft/i kjeller i tillegg. Så vet jeg ikke hvor store barna dine er og om du ser for deg å kjøpe noe større om feks fem år. Små barn kan klare seg med mindre soverom enn tenåringer tenker jeg. 

Er det liten plass i stue/kjøkkenrommet ville jeg gått for å kjøpe en god spisestuesofa, gjerne vinkelsofa. Med puter slik som i en vanlig sofa. Da kan du sitte godt både og spise og å se på tv. Da trenger du ikke skvise inn både kjøkkenbord og sofagruppe.

Og ellers bare tenke at de fleste møbler skal være med oppbevaring. Kanskje vil balkong/markterasse hjelpe på romfølelse. 

Det er terrasse utenfor og da får man jo et ekstra rom faktisk.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...