Gjest Albbas Skrevet 20. juni 2022 #21 Del Skrevet 20. juni 2022 7 hours ago, - Brian said: Den store vanskeligheten i år 2022: Å koke opp vann. Hjelpe meg. Hvis denne utviklingen fortsetter der alt må automatiseres og forenkles, er jeg redd for at menneskeheten går en vanskelig fremtid i møte; i år 2040 vil man antagelig få full panikk når det begynner å regne, og den fjernstyrte paraplyen ikke lar seg åpne uansett hvor mye man enn trykker på paraplyappen på mobilen eller den kinesiske hjelpeappen i tilfelle paraplyåpningskrise. I tilfelle må man vel ringe kundesupport eller google "Hvordan åpner man en paraply?" Føler du det samme om vannkokere og induksjonstopper? Hvorfor ikke bare tenne et bål, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #22 Del Skrevet 20. juni 2022 Sikkert kjekt, men jeg synes det blir for dyrt i anskaffelse, og så er det enda en duppeditt som kan gå i stykker. Jeg ønsker heller å legge de pengene i noe annet på det nye kjøkkenet. Jeg er heldigvis ikke så travel at jeg ikke kan vente de minuttene det tar å koke opp vann. 😊 Anonymkode: dae86...e85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 20. juni 2022 #23 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man koker seg vann til kaffe/te kanskje 3-5 ganger om dagen. Koker opp vann til havregrøt. Koker vann til å dampe grønnsaker. Koke poteter. Koker egg. Pasta. Tenker at det er ganske mange ganger om dagen man bruker å koke vann. Anonymkode: c5b5a...263 Til koking av egg er en eggkoker sterkt å anbefale. Den bruker vesentlig mindre energi og tid siden den dampkoker eggene med lite vann. Det er også meget lett å få eggene korrekt kokt. Koster en slikk og ingenting, tror vi ga 149,- for vår på Kjell&Co. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #24 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har. Helt genial for oss som koker vann flere ganger om dagen til kaffe, te, grøt, matlaging osv. Ja, den er dyr (og egentlig unødvendig), og du kommer aldri til til å tjene den inn, men den gjør ting mer lettvint og kjapt. Den har barnesikring, så selv voksne kan slite med å få den på om du ikke har lært deg teknikken. Et barn har større sjans for å kunne brenne seg ved å velte en vannkoker, enn at det klarer å få til en Quooker. Det er ikke akkurat slik at du starter Quooker’n ved en feiltagelse, du må virkelig gå inn for å få den til. Anonymkode: 22696...6fc Barn er mye smartere enn en skal tro, så jeg tenker at barn som har sett hvordan barnesikringen fungerer raskt lærer det. Så ikke undervurder barn. Anonymkode: d02e8...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #25 Del Skrevet 20. juni 2022 -jk- skrev (57 minutter siden): Til koking av egg er en eggkoker sterkt å anbefale. Den bruker vesentlig mindre energi og tid siden den dampkoker eggene med lite vann. Det er også meget lett å få eggene korrekt kokt. Koster en slikk og ingenting, tror vi ga 149,- for vår på Kjell&Co. Enda en ting som er totalt unødvendig her sammen med vannkoker og kjøkkenkran med kokende vann. En kasserolle med vann kokes raskt opp på induksjonstoppen. Anonymkode: d02e8...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 20. juni 2022 #26 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Enda en ting som er totalt unødvendig her sammen med vannkoker og kjøkkenkran med kokende vann. En kasserolle med vann kokes raskt opp på induksjonstoppen. Anonymkode: d02e8...d85 Jada, fungerer fint med kjele. Men man sparer både mye vann og strøm med eggkoker. For oss som koker egg daglig er det definitivt verdt det. Sparer fort inn prisen på eggkokeren på få år kun på lavere vannforbruk. Så kommer lavere strømforbruk som en ren bonus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #27 Del Skrevet 20. juni 2022 Vi har en og har hatt den i 7-8 år. Jeg er egentlig ikke opptatt av unødvendig luksus (det var mannen, som har hatt restaurant, som absolutt ville ha det), men elsker den. Jeg bruker den mange ganger i løpet av dagen og synes det er veldig praktisk at man alltid har kokende vann for hånden. Den har en slags barnesikring (man skal vri på en bestemt måte for å få kokende vann) og vi har aldri hatt uhell med den. Anonymkode: 89088...3ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #28 Del Skrevet 20. juni 2022 Vi har med både kokende vann og kullsyre. Helt fantastisk! Dyrt, men verdt det for meg. Anonymkode: 8041c...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #29 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg synes ikke prisen er så ille. Men valgte det likevel bort. Det tar noe plass under benken som jeg ønsket å bruke til andre ting, samt risikoen for brannskader. Jeg har ikke savnet det. Med dampovn kokes jo aldri grønnsaker lenger. Varmt vann til te og slikt fikser kaffemaskinen. Og med induksjon koker vann i gryte på få minutter. Jeg angrer imidlertid på at vi ikke monterte opplegg for vann med kullsyre. For sodastream er i bruk mange ganger daglig. Anonymkode: 810d6...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #30 Del Skrevet 20. juni 2022 Har Quooker og elsker den. Det var mannen som ønsket seg den da vi byttet kjøkken og jeg var usikker men nå som den er der vil jeg aldri tilbake til vannkoker og kjele. Bruker en del varmt vann i husholdningen men uansett om den hadde vært litt dyrere enn vannkoker så er det vært hver krone. Jeg oppfatter den som tryggere i bruk enn kjele eller vannkoker hva gjelder barn. Her er det aldri en ubevoktet rest med kokende vann som står igjen eller en nesten kokende vannkoker som man går fra fordi de tar noen minutter før den er klar. Eneste jeg angrer på er at vi ikke valgte boblevann samtidig. Anonymkode: 0467f...cc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #31 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg synes ikke prisen er så ille. Men valgte det likevel bort. Det tar noe plass under benken som jeg ønsket å bruke til andre ting, samt risikoen for brannskader. Jeg har ikke savnet det. Med dampovn kokes jo aldri grønnsaker lenger. Varmt vann til te og slikt fikser kaffemaskinen. Og med induksjon koker vann i gryte på få minutter. Jeg angrer imidlertid på at vi ikke monterte opplegg for vann med kullsyre. For sodastream er i bruk mange ganger daglig. Anonymkode: 810d6...398 Sodastream er mer praktisk da. Vi bruker den f.eks til å "redde " alle de dovne skvettene i bunnen av Cola Zero 1,5L flaskene. Etter tilsetning av ny kullsyre er det ingen forskjell i forhold til nyåpnet flaske. Men ikke prøv dette trikset på drikke som inneholder sukker... Anonymkode: c8819...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 20. juni 2022 #32 Del Skrevet 20. juni 2022 Digger den vi har! Bruker den til å lage instant coffe, te, havregrøt, forvelle grønnsaker, koke grønnsaker, pasta og ris litt kjappere. Den har god barnesikring. Vi hadde også grei plass under skapet så den passet perfekt inn. Også var det et lite interiørmessig pluss med å ha et kjøkkenapparat mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. juni 2022 #33 Del Skrevet 20. juni 2022 Det må da gå en del strøm for å opprettholde kokende nivå på det vannet i beholderen? Hvis det hele tiden, konstant, skal stå og koke fordi man når som helst kan få behov for å tappe kokende vann, så drar det jo strøm døgnet rundt. Jeg hadde ikke giddet å betale strøm for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 20. juni 2022 #34 Del Skrevet 20. juni 2022 Million skrev (Akkurat nå): Det må da gå en del strøm for å opprettholde kokende nivå på det vannet i beholderen? Hvis det hele tiden, konstant, skal stå og koke fordi man når som helst kan få behov for å tappe kokende vann, så drar det jo strøm døgnet rundt. Jeg hadde ikke giddet å betale strøm for det. Holder den vann kokende hele tiden? Jeg trodde det var en slik sak som varmet opp vannet ved behov (og dermed krevde en svært kraftig strømtilkobling). Om den holder det varmt hele tiden blir det en del varmetap ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. juni 2022 #35 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) -jk- skrev (1 minutt siden): Holder den vann kokende hele tiden? Jeg trodde det var en slik sak som varmet opp vannet ved behov (og dermed krevde en svært kraftig strømtilkobling). Om den holder det varmt hele tiden blir det en del varmetap ja. Det er jo kokende vann som kommer ut av krana i det man skrur på vannet, ja. Man trenger ikke stå og vente. Det er kokende hele tiden. Iflg reklamen jeg har sett i alle fall. Endret 20. juni 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. juni 2022 #36 Del Skrevet 20. juni 2022 Lurte virkelig på om dette var noe tull da jeg så reklamen med han fra homsepatruljen som prøvde å selge Kukker. Nei, jeg har B funksjon på induksjonsovnen, altså boil, og da kuker vannet på ett minutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #37 Del Skrevet 20. juni 2022 Helt unødvendig i vår husholdning, i alle fall. 🤷♀️ Koker bare vann dersom vi skal ha ris/pasta, og har ikke behov for vannkoker en gang siden vannet koker på et øyeblikk (mens vi gjør andre ting) på induksjonstoppen. Da tenker jeg at kullsyreholdig vann er minst like praktisk, for de som drikker dette (det gjør ikke vi, og Soda Stream’en har ligget brakk i et kjøkkenskap i årevis 🙈) Anonymkode: 5a200...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #38 Del Skrevet 20. juni 2022 Ifølge Invitas reklame for Quooker koster det 45 øre (danske) om dagen i strøm å ha kokende vann tilgjengelig hele tiden. Nå har jo strømprisene endret seg, men kanskje ikke så voldsomt at de 45 ørene er blitt til mange kroner. Anonymkode: 89088...3ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #39 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sodastream er mer praktisk da. Vi bruker den f.eks til å "redde " alle de dovne skvettene i bunnen av Cola Zero 1,5L flaskene. Etter tilsetning av ny kullsyre er det ingen forskjell i forhold til nyåpnet flaske. Men ikke prøv dette trikset på drikke som inneholder sukker... Anonymkode: c8819...197 Vi drikker ikke brus eller saft. Kun vann, alltid med kullsyre. Anonymkode: 810d6...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. juni 2022 #40 Del Skrevet 20. juni 2022 40 minutter siden, Million said: Det må da gå en del strøm for å opprettholde kokende nivå på det vannet i beholderen? Hvis det hele tiden, konstant, skal stå og koke fordi man når som helst kan få behov for å tappe kokende vann, så drar det jo strøm døgnet rundt. Jeg hadde ikke giddet å betale strøm for det. Går ikke så mye strøm, står at den bruker like mye strøm som en wifi-router. Og det må veies opp mot strømbruken ved å stadig koke opp "større" mengder med vann i vannkoker eller på induksjon. Det er først og fremst innkjøp som koster. Vi har det ikke, men savner det innimellom. Men innkjøp ble altfor dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå