AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Kom over Quooker nylig og synes det ser helt genialt ut. Kjøkkenkran som man kan få normalt kaldt og varmt vann ut fra, pluss kokende vann (100 grader). Noen som har erfaringer med en sånn? Koster en god del men er det verdt det? Blir de brukt? Salgsargumentet er at man kun bruker det vannet man trenger og da sparer man penger siden man ikke koker opp mer vann enn nødvendig. I tillegg er det sparing av tid selvfølgelig. En vannkoker bruker jo fort 1-3 minutt på å koke opp vann. Her får man 3 eller 7 liter på direkten. Vurderer denne på et nytt kjøkken men det er jo fort en 25k for en slik... https://quooker.no Tenke tenke. Anonymkode: 4dc5c...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Del Skrevet 19. juni 2022 Hvor mye vann koker du da? Jeg drikker verken kaffe eller te, har en vannkoker i et skap som jeg tar frem ca like ofte som vaffeljernet… Anonymkode: 95266...711 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg tror vi koker normalt mye? Minst 5-6 ganger i uken. På noen dager flere ganger til dagen (koke egg, vann til pasta/grønnsaker, te, kaffi etc). Det de og trekker frem er at du kan helle kokende vann oppi for eks ei gryte med pasta eller grønnsaker og så sette de på koking. Da spares den lille tiden induksjonstoppen bruker for å varme vannet. Frem i tid kan det bli mer med en potensiell baby i hus og.... Anonymkode: 4dc5c...aa9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Del Skrevet 19. juni 2022 Både min søster og en venninne har Quooker. De er fornøyd. For meg er det ikke pengene verd. Jeg hadde ikke giddet å bruke så mange penger på å få kokt vann fortere enn ellers. Tenk på det slik at om du bruker kokt vann en gang om dagen så etter 68 år så har hver "kokt vann" fra Quookeren kostet deg 1 kr om en Quooker koster 25.000,- Lite sannsynlig den holder 68 år.. Si den holder 25 år- da blir det 1.000,- året. Om du bruker den 1 gang om dagen blir det knapt 3,- pr gang... Er det det verd? Anonymkode: 4c138...071 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Del Skrevet 19. juni 2022 Høres veldig unødvendig ut. Og potensialet for å skade seg selv øker vel ca 1000 ganger? Vet ikke helt hvordan det fungerer teknisk, men ser for meg at man kan glemme at krana står på koke-innstilling, trykke på feil knapp osv. Barn er vel verst utsatt for sånne uhell, men alle kan røre og glemme. Men hovedsakelig høres det unødvendig ut. Anonymkode: 96a6d...f04 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres veldig unødvendig ut. Og potensialet for å skade seg selv øker vel ca 1000 ganger? Vet ikke helt hvordan det fungerer teknisk, men ser for meg at man kan glemme at krana står på koke-innstilling, trykke på feil knapp osv. Barn er vel verst utsatt for sånne uhell, men alle kan røre og glemme. Men hovedsakelig høres det unødvendig ut. Anonymkode: 96a6d...f04 Den har sikkerhetsinnstilling for at det ikke skal skje.. Anonymkode: 8e300...42a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Del Skrevet 19. juni 2022 Synes det er unødvendig luksus og en hinsides pris. Skal ha nytt kjøkken og sett litt på den, men holder meg til vanlig vannkoker. Såpass med ekstraarbeid får jeg tåle. Anonymkode: 3aeef...ce8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Del Skrevet 19. juni 2022 Som sunnmøring så vil jeg tro at dette er noe av det mest nytteløse en kan bruke masse penger på. Behold vannkokeren og bruk pengene på noe annet. En kollega kom og fortalte at han hadde bestilt en sånn kran til det nye kjøkkenet ditt. Vi bare så på hverandre og lurte på hva han skulle med det ? Tenk etter hvor ofte du trenger kokt vann .. Anonymkode: fd157...50b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Både min søster og en venninne har Quooker. De er fornøyd. For meg er det ikke pengene verd. Jeg hadde ikke giddet å bruke så mange penger på å få kokt vann fortere enn ellers. Tenk på det slik at om du bruker kokt vann en gang om dagen så etter 68 år så har hver "kokt vann" fra Quookeren kostet deg 1 kr om en Quooker koster 25.000,- Lite sannsynlig den holder 68 år.. Si den holder 25 år- da blir det 1.000,- året. Om du bruker den 1 gang om dagen blir det knapt 3,- pr gang... Er det det verd? Anonymkode: 4c138...071 Om vi skal se på kostnadsbildet så er det mer komplisert. Og en må ta høyde for at du bruker mindre energi på oppvarming av samme mengde vann, samtidig som du varmer kun opp det vannet du trenger. Anonymkode: 4dc5c...aa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den har sikkerhetsinnstilling for at det ikke skal skje.. Anonymkode: 8e300...42a Ja, regnet med det, men ingenting er 100% sikkert uansett, mennesker gjør feil og skader seg på tross av sikkerhetsinstillinger. Sier ikke at det er verdens farligste ting, men at risikoen for å skade seg øker, virker åpenbart. Men som sagt, mest av alt virker det høyst unødvendig. Anonymkode: 96a6d...f04 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. juni 2022 #11 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres veldig unødvendig ut. Og potensialet for å skade seg selv øker vel ca 1000 ganger? Vet ikke helt hvordan det fungerer teknisk, men ser for meg at man kan glemme at krana står på koke-innstilling, trykke på feil knapp osv. Barn er vel verst utsatt for sånne uhell, men alle kan røre og glemme. Men hovedsakelig høres det unødvendig ut. Anonymkode: 96a6d...f04 Disse jævlene har barnesikring. Jeg var på besøk hos en kompis og skulle lage meg en kopp kaffe. Jeg fikk faen ikke ut en dråpe varmtvann. Selv etter forklaringen skjønte jeg ingenting. Jeg måtte få noen til å vise meg. Dessuten er det oksygen i vannet, så det skjolder ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Del Skrevet 19. juni 2022 Grohe har en rimeligere variant: https://www.elkjop.no/brand/grohe/grohe-red-vannkran Anonymkode: 4a301...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, regnet med det, men ingenting er 100% sikkert uansett, mennesker gjør feil og skader seg på tross av sikkerhetsinstillinger. Sier ikke at det er verdens farligste ting, men at risikoen for å skade seg øker, virker åpenbart. Men som sagt, mest av alt virker det høyst unødvendig. Anonymkode: 96a6d...f04 Kan skade deg på vannkokeren/kjelen også 🤷♀️ Anonymkode: 8e300...42a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Del Skrevet 19. juni 2022 Man koker seg vann til kaffe/te kanskje 3-5 ganger om dagen. Koker opp vann til havregrøt. Koker vann til å dampe grønnsaker. Koke poteter. Koker egg. Pasta. Tenker at det er ganske mange ganger om dagen man bruker å koke vann. Anonymkode: c5b5a...263 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, regnet med det, men ingenting er 100% sikkert uansett, mennesker gjør feil og skader seg på tross av sikkerhetsinstillinger. Sier ikke at det er verdens farligste ting, men at risikoen for å skade seg øker, virker åpenbart. Men som sagt, mest av alt virker det høyst unødvendig. Anonymkode: 96a6d...f04 Sikkerhet er viktig. Men sett i forhold til sikkerhet vil faktisk denne øke sikkerheten. Den har barnesikring (og @ajarRun-sikring) som må aktiveres først (trykk to ganger og så hold) og i tillegg er det blandet luft inn i vannet som kommer ut så temperaturen direkte under krana er lavere enn når det er i beholderen du tømmer det oppi igjen. Men skal vi begynne å gå igjennom sikkerheten så er det mye på kjøkkenet man skal passe seg for 🤷♂️ Anonymkode: 4dc5c...aa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #16 Del Skrevet 19. juni 2022 Vi har. Helt genial for oss som koker vann flere ganger om dagen til kaffe, te, grøt, matlaging osv. Ja, den er dyr (og egentlig unødvendig), og du kommer aldri til til å tjene den inn, men den gjør ting mer lettvint og kjapt. Den har barnesikring, så selv voksne kan slite med å få den på om du ikke har lært deg teknikken. Et barn har større sjans for å kunne brenne seg ved å velte en vannkoker, enn at det klarer å få til en Quooker. Det er ikke akkurat slik at du starter Quooker’n ved en feiltagelse, du må virkelig gå inn for å få den til. Anonymkode: 22696...6fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 19. juni 2022 #17 Del Skrevet 19. juni 2022 Den store vanskeligheten i år 2022: Å koke opp vann. Hjelpe meg. Hvis denne utviklingen fortsetter der alt må automatiseres og forenkles, er jeg redd for at menneskeheten går en vanskelig fremtid i møte; i år 2040 vil man antagelig få full panikk når det begynner å regne, og den fjernstyrte paraplyen ikke lar seg åpne uansett hvor mye man enn trykker på paraplyappen på mobilen eller den kinesiske hjelpeappen i tilfelle paraplyåpningskrise. I tilfelle må man vel ringe kundesupport eller google "Hvordan åpner man en paraply?" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grohe har en rimeligere variant: https://www.elkjop.no/brand/grohe/grohe-red-vannkran Anonymkode: 4a301...1e9 Takk for tipset! Anonymkode: 4dc5c...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #19 Del Skrevet 19. juni 2022 - Brian skrev (Akkurat nå): Den store vanskeligheten i år 2022: Å koke opp vann. Hjelpe meg. Hvis denne utviklingen fortsetter der alt må automatiseres og forenkles, er jeg redd for at menneskeheten går en vanskelig fremtid i møte; i år 2040 vil man antagelig få full panikk når det begynner å regne, og den fjernstyrte paraplyen ikke lar seg åpne uansett hvor mye man enn trykker på paraplyappen på mobilen eller den kinesiske hjelpeappen i tilfelle paraplyåpningskrise. I tilfelle må man vel ringe kundesupport eller google "Hvordan åpner man en paraply?" Da antar jeg at du sitter med hest og kjerre fortsatt? Bil får deg bare fortere frem så du sparer tid - altså helt unødvendig... Anonymkode: 4dc5c...aa9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. juni 2022 #20 Del Skrevet 19. juni 2022 - Brian skrev (2 minutter siden): Den store vanskeligheten i år 2022: Å koke opp vann. Hjelpe meg. Hvis denne utviklingen fortsetter der alt må automatiseres og forenkles, er jeg redd for at menneskeheten går en vanskelig fremtid i møte; i år 2040 vil man antagelig få full panikk når det begynner å regne, og den fjernstyrte paraplyen ikke lar seg åpne uansett hvor mye man enn trykker på paraplyappen på mobilen eller den kinesiske hjelpeappen i tilfelle paraplyåpningskrise. I tilfelle må man vel ringe kundesupport eller google "Hvordan åpner man en paraply?" Du høres ut som noen som kunne designet den nye Coop appen. Det viktigste med interaksjonsdesign er å få så få klikk som mulig. Min Mercedes kan viske når det regner, da kan en paraply slå seg selv opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå