Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har bestilt blodprøve fra utlandet for å sjekke kjønn på foster? Jeg leker litt med tanken pga min historikk😥 Jeg har mistet så mange ganger og har fått påvist et syndrom som gjør at jeg har lettere for å miste enn andre. Jeg tenker ofte på hvem de Jeg har mistet var. Om det var gutt/jente og at det hadde vært interessant å vite om de alle har vært samme kjønn (om det kan være en sammenheng) eller om det har vært av begge kjønn. Og så er det litt med det å kunne kalle det en han eller hun når det snakkes om.

Sist jeg mistet (ganske nylig) var jeg rett over 10 uker. Begravde fosteret og pynter og steller ofte der. Skulle så gjerne visst kjønnet så jeg kunne gitt den et navn og gravert inn i en stein eller noe. Eller bare det å kalle det han heller henne og ikke den/det

Er gravid igjen nå og leker derfor med tanken på en slik blodprøve, men jeg aner ikke om hvem som tilbyr eller hva jeg skal søke på for å finne en klinikk engang😏

Anonymkode: 53c65...5c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nipt tatt i utlandet gir deg info om kjønn. Kan bestilles i post og tas fra uke 9/10

Håper alt går bra med svangerskap denne gang❤️

Anonymkode: 129e0...7d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nipt tatt i utlandet gir deg info om kjønn. Kan bestilles i post og tas fra uke 9/10

Håper alt går bra med svangerskap denne gang❤️

Anonymkode: 129e0...7d3

Takk for svar❤ Vet du hvor jeg kan bestille en slik prøve? 

• Liker 1
Skrevet

Har du vært utredet for habituell abort? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har bestilt blodprøve fra utlandet for å sjekke kjønn på foster? Jeg leker litt med tanken pga min historikk😥 Jeg har mistet så mange ganger og har fått påvist et syndrom som gjør at jeg har lettere for å miste enn andre. Jeg tenker ofte på hvem de Jeg har mistet var. Om det var gutt/jente og at det hadde vært interessant å vite om de alle har vært samme kjønn (om det kan være en sammenheng) eller om det har vært av begge kjønn. Og så er det litt med det å kunne kalle det en han eller hun når det snakkes om.

Sist jeg mistet (ganske nylig) var jeg rett over 10 uker. Begravde fosteret og pynter og steller ofte der. Skulle så gjerne visst kjønnet så jeg kunne gitt den et navn og gravert inn i en stein eller noe. Eller bare det å kalle det han heller henne og ikke den/det

Er gravid igjen nå og leker derfor med tanken på en slik blodprøve, men jeg aner ikke om hvem som tilbyr eller hva jeg skal søke på for å finne en klinikk engang😏

Jeg føler meg deg, ifjor mistet jeg 12 uker på vei og var ganske vant med den babyen som plutselig ble ingenting. 

Et navn, minnestund noe å tenke tilbake på hadde gjort det litt lettere vil jeg tro..

Er gravid igjen, og er så spent hva som er i magen og håper først og fremst på frisk baby. 

Vil gjerne ha svar også. 

Anonymkode: 460a9...743

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (20 timer siden):

Har du vært utredet for habituell abort? 

Har fått utredning, ja😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sykelig 😳

Anonymkode: 11ca1...f66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er sykelig 😳

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 09748...89e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du gjerne vil vite kjønnet. Jeg vet ingenting om hvirdan du kan gjøre det, men det er det sikkert andre her som gjør! Lykke til

Anonymkode: 3ec67...25d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte Edda Labs i Sverige f.eks. Det er en norsk lege som jobber der, veldig god oppfølgelig. Du får tilsendt et blodprøve kit, så må du få tatt en blodprøve som du sender tilbake til dem med DHL. Jeg fikk ta denne blodprøven hos fastlegen, men vet ikke om alle fastleger gjør det. Koster litt da.

Anonymkode: 33417...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta NIPT. 

Jeg forstår deg litt. Jeg har mistet mange ganger, men har også fått to friske barn som er av samme kjønn. Hodet mitt tror at jeg ikke kan bære fram det andre kjønnet. 

Anonymkode: 1fd1d...72b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 09748...89e

Grav til et foster på 10 uker er sykelig, jo. Og jeg har selv hatt to spontanaborter, i uke 11 og 8.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grav til et foster på 10 uker er sykelig, jo. Og jeg har selv hatt to spontanaborter, i uke 11 og 8.

Det betyr ikke at du sitter med fasiten. Det blir like empatiløst som hvis jeg sa "Har du ikke grav til babyene du mistet? Det er sykelig!". Respekter at andre har ulike meninger og behov enn deg. 

Anonymkode: adfd7...f76

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow kan du ikke unne folk å få trøst og sørge slik de selv ønsker uten å komme med slikt? Ufølsomt av deg. Støtter forslaget om NIPT :) Eller tidlig ultralyd med nub-theory, noen er veldig gode på det (mener facebook sida hadde veldig god % riktig men husker ikke hva den het).

Anonymkode: aa50c...207

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke alle sørger på samme måte. Din sorg er ikke mer riktig enn andres.

Anonymkode: 41772...af7

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ufattelig kynisk og respektløst

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det betyr ikke at du sitter med fasiten. Det blir like empatiløst som hvis jeg sa "Har du ikke grav til babyene du mistet? Det er sykelig!". Respekter at andre har ulike meninger og behov enn deg. 

Anonymkode: adfd7...f76

Det er ikke en baby på det stadiet, men et embryo. 

Anonymkode: d7234...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke en baby på det stadiet, men et embryo. 

Nei, det er ikke lenger et embryo i uke 10, det er et foster. Det heter foster helt fram til fødselen, men det er vanlig å si baby. 

Anonymkode: 016f4...7eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ett firma i Norge som tilbyr kjønnstest i graviditeten, prøv å Google dna Norge så skal du muligens finne det. Har en venninne som har gjennomført en slik test. 

Anonymkode: e8362...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes ett firma i Norge som tilbyr kjønnstest i graviditeten, prøv å Google dna Norge så skal du muligens finne det. Har en venninne som har gjennomført en slik test. 

Anonymkode: e8362...ba1

Er det lov? Hvor mye koste det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...