AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Jenta mi sliter veldig psykisk og må legges inn på ungdomspsykiatrisk avdeling. Har du eller din ungdom vært innlagt? Hvor lenge? Får jeg som mor være med? Hun er 15 år. Anonymkode: 742f1...a04 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Har du som mor fått noe informasjon ved innleggelsen fra de som jobber på avd? Jeg tror du kan be om en samtale og få svar på de spørsmålene du har Anonymkode: 80a65...5a4 1
Ariam Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Min har vært tre ganger pga suicidale tanker. 2-3 dager pr. gang. Var ikke plass til å overnatte for alle foreldrene da det kun var en familie leilighet der, ellers kun enkelt rom. Men jeg kunne være der så mye ungdommen min hadde behov for. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Ja, hun er heldigvis bare 15. Frem til hun er 16 år, får du innsyn i journalen og kan dermed støtte henne best mulig. Da min var 17 år, ble hun innlagt fordi hun var suicidale. Hun valgte å ikke inkludere noen av oss foreldrene, det ble noen svært tøffe år for henne. I ettertid har hun sagt at ting hadde vært mye lettere om vi hadde fått innblikk. Anonymkode: 73173...ccd 1
Sunnys Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 (endret) Stakkars mammahjertet ditt ❤️ Dette var vondt å lese. Ønsker hun selv å legges inn? Du kan helt sikkert binder du også. Barn skal jo ikke legges inn alene på sykehus lengre. Kanskje det er annerledes på en psykiatrisk Avd? Da min 12 åring ble syk og lagt inn var begge oss foreldre med. Han hadde kyssesyken, men allikevel. Barn er barn. ta kontakt med sykehuset og spør. Endret 19. juni 2022 av Sunnys 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Veldig vondt å høre. Hvordan går det med henne nå? Sender dere noen varme tanker. Anonymkode: ff224...658 1
Jordbærkake34532 Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Jeg var innlagt som 16 åring i flere måneder. Når det gjelder kontakt med foreldre, fikk jeg ha besøk når det var behov og reise hjem i helgene 😊 Endret 23. juni 2022 av Jordbærkake34532 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Jeg var mye innlagt i tenårene. Mamma og pappa fikk være på besøk så lenge de og jeg ønsket, men måtte sove et annet sted. Anonymkode: eccda...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #9 Skrevet 22. juni 2022 Da jeg var innlagt på ungdomspsyk. hadde begge foreldrene lov til å være der så mye jeg/vi hadde behov for, men bare én kunne overnatte. Den forelderen sov på reiseseng inne på rommet mitt. De hadde også en familieleilighet, men den ble gjerne brukt som en overgang til å bo hjemme som en familie etter lange innleggelser, så var ikke aktuell som overnattingssted for foreldre. Foreldrene hadde sin egen stue (tror de kalte det Familierommet) hvor de kunne trekke seg tilbake. Var der i perioder på alt fra én natt til to og et halvt år. Dette var på Ahus (UK) fra 2012 til 2017, så ikke griselenge siden. Av det jeg har hørt fra andre, praktiserer de likt nå. Anonymkode: 74800...fc1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Du kan overnatte på avdelingen hvis det er plass,de kan ta en ekstra seng på rommet i nødstilfelle. Ellers kan de ordne hotellrom har du lang reisevei. De ønsker at foreldrene er mest mulig tilstede. Min har vært innlagt fra noen dager til flere uker, er det utredning og kartlegging tar det ofte noen uker. Hatt permisjoner i helgene. Anonymkode: 75eca...84b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 Jeg jobber ved ungdomspsykiatrisk akuttavdeling og ser du har fått flere svar som er dekkende for vanlig praksis. Innleggende lege vil som regel også snakke med deg ved innskriving. Oppfordrer deg til å ta kontakt med personalet om du har spørsmål, bedre å spørre enn å gå å lure og anta ting som kanskje ikke stemmer. Det er også mulig at barnet ditt har behov for ro og alenetid, det kan være tøft og uvant for foreldre. Ønsker dere lykke til ❤️ Anonymkode: 920ca...fb6 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Tror du også skal være forberedt på at barnet ditt ønsker å være i fred♥️ Tror det siste jeg ønsket var å ha noen tett på hele tiden, som var i familie. En ting er helsepersonell som skal passe på deg, men et familiemedlem har man gjerne mye dårlig samvittighet ovenfor etc. Anonymkode: 45cd5...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå