Gå til innhold

Livmortapp langt nede i skjeden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Medkvinner hjelp!

Kan du enkelt kjenne livmortappen din? Når jeg står rett kjenner jeg tappen helt innenfor skjedeåpningen, mens hvis jeg bøyer meg fremover kjenner jeg at den trekker seg oppover noe. Fastlegen mente alt var normalt, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det.. 🥺 

Anonymkode: 127e6...d12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kan ikke kjenne den uansett hva jeg gjør. Men jeg har veldig dyp skjede da. 

Anonymkode: d26c0...a0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Medkvinner hjelp!

Kan du enkelt kjenne livmortappen din? Når jeg står rett kjenner jeg tappen helt innenfor skjedeåpningen, mens hvis jeg bøyer meg fremover kjenner jeg at den trekker seg oppover noe. Fastlegen mente alt var normalt, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det.. 🥺 

Når tappen er langt nede hos meg så betyr det at mensen ikke er så langt unna. 

Anonymkode: 1924b...498

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor jeg er i syklusen.

Anonymkode: 1ea6c...fef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner den bare når jeg har mensen og stikker fingrene langt inn. Men det er meningen at den skal bevege seg rundt iløpet av syklus, så kanskje den trekker seg opp igjen senere. 

Anonymkode: fb34d...2dd

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Har mensen nå så er kanskje derfor den er såå langt nede, men er bare noen cm inne når jeg ikke har mensen. Veldig redd for at det er fremfall av livmor etter fødsel 🙄 tenkte aldri over hvordan ting var der før fødsel og slikt så aner jo ikke om ting har endret seg eller ikke men..🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når tappen er langt nede hos meg så betyr det at mensen ikke er så langt unna. 

Anonymkode: 1924b...498

Det samme her.

Anonymkode: 95964...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Langt nede her og rundt mensen. Om du er bekymret hadde jeg tatt en sjekk hos gynekolog. Jeg synes det er mer betryggende enn fastlegen :) 

Anonymkode: dfa0e...2b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Langt nede her og rundt mensen. Om du er bekymret hadde jeg tatt en sjekk hos gynekolog. Jeg synes det er mer betryggende enn fastlegen :) 

Ja jeg ba fastlegen om henvisning men hun ville se selv først og så ikke noe galt. Så tenkte å prøve igjen senere hvis ikke jeg føler endring

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg ba fastlegen om henvisning men hun ville se selv først og så ikke noe galt. Så tenkte å prøve igjen senere hvis ikke jeg føler endring

Da hadde jeg heller brukt en tusenlapp hos privat gyn. Får tatt celleprøve og sjekke tilstanden med UL etter fødsel også. :) synes private gyn er dyktigere og mer nøye enn de fastlegen henviser til. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS her

Har mensen nå så er kanskje derfor den er såå langt nede, men er bare noen cm inne når jeg ikke har mensen. Veldig redd for at det er fremfall av livmor etter fødsel 🙄 tenkte aldri over hvordan ting var der før fødsel og slikt så aner jo ikke om ting har endret seg eller ikke men..🤦‍♀️

Høres ut som min kone, når hun sto så fikk jeg nesten ikke fingra mine inni, trakk seg en del tilbake når hun lå, men kunne kjenne at penis gikk under eller over livmortappen da vi hadde sex, hun hadde fremfall av livmor, valgte å operere den ut.

Anonymkode: 5a658...7b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som min kone, når hun sto så fikk jeg nesten ikke fingra mine inni, trakk seg en del tilbake når hun lå, men kunne kjenne at penis gikk under eller over livmortappen da vi hadde sex, hun hadde fremfall av livmor, valgte å operere den ut.

Anonymkode: 5a658...7b9

Redd det er det her og. Er 8 mnd siden fødsel så håper kniping kan hjelpe🤞selv om jeg ikke har helt troen på det! ble alt bra etter operasjon?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det samme her.

Anonymkode: 95964...0ed

Men hva mener dere med langt nede? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Redd det er det her og. Er 8 mnd siden fødsel så håper kniping kan hjelpe🤞selv om jeg ikke har helt troen på det! ble alt bra etter operasjon?

8mnd er fortsatt nokså tidlig, ammer du fortsatt?

Anonymkode: b2e11...d50

AnonymBruker
Skrevet

8mnd er fortsatt nokså tidlig, ammer du fortsatt?

Nei, aldri ammet..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, aldri ammet..

Ok, er bare det at ammehormoner spiller inn og noen opplever bedring når ammingen avsluttes. Men da er ikke det en faktor.

Hvordan knipetrener du? Er du sikker på at du gjør det riktig?

AnonymBruker
Skrevet

Ok, er bare det at ammehormoner spiller inn og noen opplever bedring når ammingen avsluttes. Men da er ikke det en faktor.

Hvordan knipetrener du? Er du sikker på at du gjør det riktig?

Tror det, men kan vel ikke vite sikkert. Klarer fint å stoppe strålen ved toalettbesøk, så gjør samme knip sånn 10x2 ganger daglig ca. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...