Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har intervju i morgen og på onsdag. Har nå mest lyst til å trekke meg da jeg innser at jeg ikke har lyst på jobbene likevel. 

Er det veldig ille? Hvordan bør jeg gjøre det? 

Anonymkode: 11c32...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en (hyggelig) mail så fort som mulig hvor du informerer om at du trekker deg fra prosessen.

Det finnes ingenting som er mer irriterende enn kandidater som ikke dukker opp uten beskjed. Eller kaster bort både egen og vår tid på å dukke opp på et intervju på en jobb de ikke kommer til å ta.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gjorde det nylig. Magefølelsen to dager etter at jeg hadde akseptert innkalling til 2.gangsintervjuet var at denne jobben vil jeg nok innerst inne ikke trives i. Sendte en mail der jeg takket for et hyggelig førstegangsintervju, men jeg har nå valgt å takke ja til et annet tilbud og ønsket dem lykke til videre i ansettelsesprosessen. (En liten hvit løgn, men jeg var i tre parallelle prosesser)

AnonymBruker
Skrevet

Bare gjør det. Jeg gjorde det selv en gang to dager før intervju. Helt fair å si fra på en ryddig måte. 

Anonymkode: c51ae...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det flere ganger. Ringer først sånn at jeg vet at beskjeden blir mottatt, sender mail dersom de ikke tar telefonen. Skylder alltid på et annet jobbtilbud dersom de har vært hyggelige og ikke fortjener kritisk tilbakemelding. Husk at de intervjuer deg i arbeidstiden og får betalt, så det er ingen krise.

Anonymkode: 8b1aa...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...