AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Hva er best å lage wrap av? Er fullkorns tacolefser et greit valg, eller finnes der noe som er et bedre alternativ? Anonymkode: b5a28...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Del Skrevet 19. juni 2022 Mitt personlige valg når jeg har slanket meg er speltlomper. Egentlig til alt slikt. Til wrap, til taco, til pizzabunn osv. Kan også steke de i ovnen med krydder, da blir de gode og sprø, deler de i biter først. Så spiser jeg de til satsa f eks ved siden av tacosalaten. For jeg syns tacolefser ta for mye av kcal budsjettet, å gi meg egentlig ingenting. Anonymkode: 7a7b6...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mitt personlige valg når jeg har slanket meg er speltlomper. Egentlig til alt slikt. Til wrap, til taco, til pizzabunn osv. Kan også steke de i ovnen med krydder, da blir de gode og sprø, deler de i biter først. Så spiser jeg de til satsa f eks ved siden av tacosalaten. For jeg syns tacolefser ta for mye av kcal budsjettet, å gi meg egentlig ingenting. Anonymkode: 7a7b6...c80 Hvilket merke speltlomper? Anonymkode: b5a28...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg bruker fullkorns tortilla-lefser. Digg! Anonymkode: c864c...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 19. juni 2022 #5 Del Skrevet 19. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva er best å lage wrap av? Er fullkorns tacolefser et greit valg, eller finnes der noe som er et bedre alternativ? Anonymkode: b5a28...ac5 Hva mener du bedre alternativ? Slanker du deg? Dropp tortilla helt, taco feks er like godt i en skål som salat. Da sparer du fort 400kcal. Det selges lavkarbo/low kcal tortillas på div nettsider også, vet ikke om de er gode. Det er ikke så veldig stor forskjell på tortillaene du får i butikk, «fullkorn» er mørkere på fargen men spesielt sunnere er de ikke. Endret 19. juni 2022 av Mamajune11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 19. juni 2022 #6 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mitt personlige valg når jeg har slanket meg er speltlomper. Egentlig til alt slikt. Til wrap, til taco, til pizzabunn osv. Kan også steke de i ovnen med krydder, da blir de gode og sprø, deler de i biter først. Så spiser jeg de til satsa f eks ved siden av tacosalaten. For jeg syns tacolefser ta for mye av kcal budsjettet, å gi meg egentlig ingenting. Anonymkode: 7a7b6...c80 Helt helt enig. Det er egentlig ikke verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19. juni 2022 #7 Del Skrevet 19. juni 2022 Mamajune11 skrev (2 minutter siden): Hva mener du bedre alternativ? Slanker du deg? Dropp tortilla helt, taco feks er like godt i en skål som salat. Da sparer du fort 400kcal. Det selges lavkarbo/low kcal tortillas på div nettsider også, vet ikke om de er gode. Det er ikke så veldig stor forskjell på tortillaene du får i butikk, «fullkorn» er mørkere på fargen men spesielt sunnere er de ikke. Sjølvsagt er dei grove tacolefsene sunnare! Dei inneheld meir uprosessert korn og fiber og mettar lengre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg elsker å lage taco i blad av hjertesalat. Da bruker jeg kjøttdeig, rømme, pico de gallo, mais, salsa og ost. Legger alt i et blad av hjertesalat. Syns det er mye bedre. Anonymkode: 805f2...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg lager min egen wrap. Har f eks 200 havregryn og 2 dl vann,kjører det i en blender. Står en time og så steker jeg i stekepanne. Anonymkode: c5ff3...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Del Skrevet 19. juni 2022 Man kan lage wraps av potet. Kok poteten, mos det i en bolle med en gaffel, add litt salt, pepper og mel og kjevle det ut. Stek i panne eller i ovn. Anonymkode: 78a8c...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #11 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg lager min egen wrap. Har f eks 200 havregryn og 2 dl vann,kjører det i en blender. Står en time og så steker jeg i stekepanne. Anonymkode: c5ff3...84c Takk for tips, skal forsøke 🙂 Anonymkode: b5a28...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Del Skrevet 20. juni 2022 Hva er egentlig forskjellen på speltlomper og vanlige lomper i denne sammenhengen? Anonymkode: be064...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 20. juni 2022 #13 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er egentlig forskjellen på speltlomper og vanlige lomper i denne sammenhengen? Anonymkode: be064...ff6 Det lurer jeg på også Ser kcal innholdet ikke har store forskjellen pr 100 gram vare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg lager egne tortilla lefser med kun linser og vann. Linser er såpass protein rikt at jeg synes de metter mer enn butikk kjøpte. 2 desiliter gule eller røde tørre linser 3 desiliter pluss 2 spiseskjeer vann (Man kan også spicy de opp med for eksempel salt, spisskummen, ingefærpulver, chilipulver, revet hvitløk eller løk) 1. Ha linsene i en sil og skyll grundig under kaldt rennende vann. 2. Ha linsene og alt vannet i en blender eller bolle og la stå i to-tre timer. 3. Kjør linsene og vannet i blenderen til en glatt røre. 4. Stek på begge sider på middels pluss varm panne. (Det trengs ikke fett til stekingen om du bruker nonstick.) 5. Rør av og til i røra under stekingen, ellers vil den være tynnest nederst. 6. Ikke løft og snu før de er ordentlig stekt på undersiden, da løsner de lettere fra pannen. Anonymkode: d896d...046 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er egentlig forskjellen på speltlomper og vanlige lomper i denne sammenhengen? Anonymkode: be064...ff6 Jeg spiser speltlompene fordi jeg syns de er så mye bedre enn de andre, de er myke. De andre syns jeg er så tørre, å så sprekker de så fort opp. Men når jeg først ble introdusert for dem så sa de at de var sunnere pga. spelt. Men jeg vet ikke om det er tilfelle. Men lomper er nå bedre kcalmessig enn tortillalomper uansett hvilken variant du velger 😊 Anonymkode: 7a7b6...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå