Gå til innhold

Hvor mange har du (anonymt) anmeldt til barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg anmeldt to. Begge ganger naboer her vi bor. Ene er et par søsken som ofte var ute uten tilsyn. Så ofte skitne ut på klær og ganske tynne.

Andre gangen var en jente som bodde med et par fra øst europa. Bodde vegg-i-vegg. Hørte ganske ofte gråt og skriking.

Anonymkode: 8686d...e21

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg har aldri anmeldt noen til barnevernet, har ikke hatt noen grunn til det. :)

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: f0c75...7d7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

En gang, men ikke anonymt, en gutt i klassen til sønnen min som fortalte meg at stefaren var slem mot han. Gutten kom gående til oss på vinteren uten sko, og det var mye som var "off" i det hjemmet. I dag bor han hos faren sin og har det veldig fint heldigvis. 

Anonymkode: 121e0...5fb

• Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri anmeldt noen verken til Politi eller barnevern...

Anonymkode: 1feba...314

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1

Anonymkode: c5488...762

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selv har jeg anmeldt to. Begge ganger naboer her vi bor. Ene er et par søsken som ofte var ute uten tilsyn. Så ofte skitne ut på klær og ganske tynne.

Andre gangen var en jente som bodde med et par fra øst europa. Bodde vegg-i-vegg. Hørte ganske ofte gråt og skriking.

Anonymkode: 8686d...e21

Meldt to forskjellige med fullt navn. 

Anonymkode: 4b098...9bd

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Har aldri meldt anonymt. Jeg har meldt bekymring til barnevernet noen ganger og står for det. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

1 som privatperson. 

Anonymkode: 619e5...a30

AnonymBruker
Skrevet

Anmeldt?

Anonymkode: 61f65...036

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ringt barnevakttelefonen med flere bekymringer, men har ikke sendt inn på ordentlig. Har barna i nabolaget og prøver å være en ressursperson istedet. 

Anonymkode: d679a...922

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun én gang.. En familie vi traff i syden som var fra samme by som oss,de hadde to barn på der eldste deres var gjevngammel med vår yngste.. Vi ble kjented dem en av de første dagene da de hadde samme tur som oss. To uker på hotell i Tyrkia.. Jeg og samboer reagerte raskt på mengdene alkohol de drakk og de var ofte ganske beruset på kveldene, vi tilbydd å ha barna hos oss så de kunne ta seg en tur alene (vi tenkte barna hadde godt av det) og de kom ikke tilbake før langt ut på dagen neste dag, såpass beruset at de knapt kunne stå på beina.. Barna som var under 10 år var veldig lei seg og bekymret for foreldrene sine, de drakk hver dag og ødela ferien for barna sine, så valget om å ringe barnevern var ikke vanskelig.. Jeg var anonym, men regner med hun skjønte hvem som hadde meldt dem.. Har ikke sett dem igjen eller hørt noe om dem, men lurer veldig på hvordan det gikk med barna.. 

Anonymkode: ef9a3...e79

• Liker 14
  • Hjerte 19
AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 0cdcc...0c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kun én gang.. En familie vi traff i syden som var fra samme by som oss,de hadde to barn på der eldste deres var gjevngammel med vår yngste.. Vi ble kjented dem en av de første dagene da de hadde samme tur som oss. To uker på hotell i Tyrkia.. Jeg og samboer reagerte raskt på mengdene alkohol de drakk og de var ofte ganske beruset på kveldene, vi tilbydd å ha barna hos oss så de kunne ta seg en tur alene (vi tenkte barna hadde godt av det) og de kom ikke tilbake før langt ut på dagen neste dag, såpass beruset at de knapt kunne stå på beina.. Barna som var under 10 år var veldig lei seg og bekymret for foreldrene sine, de drakk hver dag og ødela ferien for barna sine, så valget om å ringe barnevern var ikke vanskelig.. Jeg var anonym, men regner med hun skjønte hvem som hadde meldt dem.. Har ikke sett dem igjen eller hørt noe om dem, men lurer veldig på hvordan det gikk med barna.. 

Jeg skulle ønske du fantes da jeg trengte noen som kunne ringe barnevernet, jeg hadde foreldre som drakk slik ved hver helg, ferie etc.. Får så vondt av å lese dette. Jeg må bare si at det er meget godt og modig gjort av deg å kontakte barnevernet. Jeg håper at de hjalp den familien.

Anonymkode: bfe45...2dd

• Liker 20
  • Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle ønske du fantes da jeg trengte noen som kunne ringe barnevernet, jeg hadde foreldre som drakk slik ved hver helg, ferie etc.. Får så vondt av å lese dette. Jeg må bare si at det er meget godt og modig gjort av deg å kontakte barnevernet. Jeg håper at de hjalp den familien.

Anonymkode: bfe45...2dd

Synes sånt er utrolig trist.. Når man reiser med familien er ferien for alle som er med..håper det går bra med deg nå tiltross for foreldre som ikke klarte å være ansvarlige den gang 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig betenkelig om man faktisk har meldt inn bekymringsmeldinger på mer enn én familie. Da mistenker jeg at man kanskje er litt vel sensasjonslysten og i overkant flittig med å legge nesa si inn i andres saker. 

Anonymkode: df587...1d7

• Liker 23
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. 

Har man "skryterett" når tallet er høyt eller lavt?

Anonymkode: 84708...f59

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...