Gå til innhold

Hårtap etter abort. Er fortvilt.

Annetteand

Anbefalte innlegg

Hei damer. 

Jeg har gått gjennom en tung prosess med ivf og for nesten tre måneder siden hadde jeg en abort (MA) For noen uker siden begynte jeg å miste veldig mye hår. Så mye at jeg har fått viker og at jeg blir kvalm når jeg skal dusje fordi det er så mye som faller av. Er så redd for å miste alt.  

Har noen andre opplevd dette? Hvor lenge varte det? Spurte gynekologen, men hun hadde ikke hørt om det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt enormt med mitt hår også! Har trodd det var pga stimulering, men har hatt nok av aborter også så kanskje det er derfor. For meg funker rosa kerastene bra, pluss å passe på at jeg har noi av vitaminer.

Alt dette er skikkelig krevende for kroppen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hårtapet er nok ikke pga aborten, men kanskje infertilitet  abort og hårtap har rn felles årsak? 

Anonymkode: 9c834...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hårtapet er nok ikke pga aborten, men kanskje infertilitet  abort og hårtap har rn felles årsak? 

Anonymkode: 9c834...2ae

Jeg leste at man kan få hårtap etter abort på samme måte som noen får hårtap etter fødsel, men kan kanskje også være noen av medisinene jeg tar? Det er ikke noe "galt" med meg som skulle tilsi at jeg er infertil. Hos oss ligge årsaken hos mannen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Annetteand skrev (1 time siden):

Hei damer. 

Jeg har gått gjennom en tung prosess med ivf og for nesten tre måneder siden hadde jeg en abort (MA) For noen uker siden begynte jeg å miste veldig mye hår. Så mye at jeg har fått viker og at jeg blir kvalm når jeg skal dusje fordi det er så mye som faller av. Er så redd for å miste alt.  

Har noen andre opplevd dette? Hvor lenge varte det? Spurte gynekologen, men hun hadde ikke hørt om det før. 

Hadde fødsel i midten av et år og en abort i slutten av samme året. Da forsvant mitt hår og jeg fikk viker. Jeg begynte med sjampo og spray fra N.A.E og det har blitt skikkelig bra. Jeg fikk endel gråe hår i den tiden også, men nå finner jeg ikke så mange. Det har hjulpet å spise sunnere og å sove mer også  

Anonymkode: f9b40...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårtap er i dette tilfelle sannsynligvis hormonelt betinget. Det er dessverre ikke noe du kan forhindre, men det vil bli bedre når kroppen din normaliserer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Røyter Masse jeg og men dette startet etter jeg hadde hatt corona og er et kjent problem i frisør verden. Vaksinene gjør det samme. Men er ufarlig og går over…

Anonymkode: 7e9ab...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...