Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før det blir lønnstrekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen min har lønnstrekk. Han viste meg kravet. Det skal bli trukket 5000 kr for en mobil regning på 80 kr i 2014… altså 8 år!! Det var nytt for meg. Kan det altså ta så lang tid?? Noen som har andre erfaringer? 

Han sier han ikke betalte noen regninger fra 2011 til 2014 og han regner med at det kommer mer 

Hvor raskt kan en regning gå til lønnstrekk og hvor tregt kan det gå også?

Anonymkode: b23c1...244

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få lønnstrekk på 30 år gamle krav, så lenge kravet blir sendt til namsfogden for utleggsforretning hvert tiende år for å bryte foreldelsen. Om man får lønnstrekk eller ikke, kommer an på om den som skylder penger har høy nok inntekt til at det kan legges ned trekk. 

Anonymkode: 2de29...18d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan få lønnstrekk på 30 år gamle krav, så lenge kravet blir sendt til namsfogden for utleggsforretning hvert tiende år for å bryte foreldelsen. Om man får lønnstrekk eller ikke, kommer an på om den som skylder penger har høy nok inntekt til at det kan legges ned trekk. 

Anonymkode: 2de29...18d

Såpass ja! Herlighet, dette er helt nytt for meg. Jeg trodde at lønnstrekk kom direkte etter purring nr 2 jeg 😅 og at det var standard. Jeg trodde lønnstrekk kom typ 2-3 måneder etter man ignorerte første regning. Er det moren min fortalte meg, så jeg har jo vært helt hysterisk med å få betalt alle regninger i tide 😂 

Men det kan ta såpass lang tid ja. Skjønner jo også at de kan vente og fortsette å prøve til skyldneren faktisk har lønn. Tror du det kan ha skjedd i typen min sitt tilfelle? Jeg vet at han hadde en røff tid før, men han ønsker helst å prate minst mulig om den tiden…

ts

Anonymkode: b23c1...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...