Gå til innhold

Hva betyr å være ikke-binær cis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du egentlig lurte på dette så ville du jo bare spurt den det gjaldt, ikke sant. 

Anonymkode: fffab...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du definerer deg som kjønnet du er født med, hvorfor da bruke et pronomen som ikke hører til ditt kjønn?

Altså, ette blir for meget. Om 10 år ser vi tilbake til dette med grøss.

Anonymkode: 52c90...36a

Husker du da folk gikk rundt og definerte seg som flere personer, uten å bli medisinert og innlagt, det var tider det. 

Anonymkode: 5471c...a1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo ikke en reell problemstilling. Det er konstruert for å gjøre narr av en sårbar gruppe. Kvalmt.

Anonymkode: fffab...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er jo direkte motsigende. Du kan ikke på en og samme tid identifisere deg som kjønnet du er født med, samtidig som du ikke identifiserer deg med noe kjønn. 

Anonymkode: 3d7c4...073

Ikke vær intolerant nå. 

Anonymkode: 710fb...8c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er et samme. Følg litt flere queer-folk på twitter, så skjønner du hva det dreier seg om.

Anonymkode: 6a55c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Cis og ikke-binær er gjensidig utelukkende (cis = føler seg som kjønnet de er født som, ikke binær = føler seg hverken som kvinne eller mann). Personen er derfor enten veldig forvirra, eller han/hun kødder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 18.34):

Chatter med en på tinder som definerer seg som dette. Men hva betyr det?

Anonymkode: c0d95...d5e

Det betyr at du skal holde deg unna. 

Anonymkode: 0c8b7...835

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 15.18):

Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner.

Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå.

Anonymkode: cedd8...

Endret av Minna1654
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 15.18):

Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, 

Anonymkode: cedd8...1db

Må innrømme at jeg ikke skjønner dette. Hvis du går under flertallspronomenet "They", hvorfor bruker du ikke flertallspronomenet "Vi" om deg selv? "Jeg" er entall, mens "They" er flertall.

Og må det være på engelsk? Hvorfor går du ikke under pronomenet "de/dem", altså på norsk?

Anonymkode: 4fe46...e78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minna1654 skrev (3 minutter siden):

Them? 

shizofren kanskje? 

Jeg har rapportert alle hatefulle ytringer som blir gjort her i denne tråden, håper administrator kan fjerne det.

They/them er mitt pronomenet som beskriver det kjønnet jeg føler meg som, Jeg er ikkebinær å har en flytende kjønnsidentitet, They/them er den enkleste måten og holde styr på dette.

Det burde bli lovpålagt når man møter nye personer å spørre om deres pronomen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 15.43):

Nei, å være cis og ikke-binær ekskluderer jo hverandre. 

Anonymkode: 46894...445

Nei. Bruken av cis alene, handler om at nå vet du ikke hvilket kjønnsorgan jeg har, og ikke-binær betyr at jeg ikke bryr meg om kjønnsorganet ditt.

Hvis jeg sier cis mann, forteller jeg at jeg er mann, men kan godt primært leve i kjønnsidentiteten kvinne. 

Begge disse er til hjelp, siden Trans handler om over tid skifte kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har rapportert alle hatefulle ytringer som blir gjort her i denne tråden, håper administrator kan fjerne det.

They/them er mitt pronomenet som beskriver det kjønnet jeg føler meg som, Jeg er ikkebinær å har en flytende kjønnsidentitet, They/them er den enkleste måten og holde styr på dette.

Det burde bli lovpålagt at sånne folk opplyser om sine særheter når man møter dem som nye personer, så man kan skygge unna dette tullet. Jeg blir FORVIRRET! Hvorfor i alle dager går du rundt og kaller deg et flertallspronomen... og i tillegg på engelsk?!? Hvor sær og spesiell vil du egentlig prøve å føle deg, og konstruere opp deg selv? Eller skal jeg si dere selv? Du er jo i flertall, sier du. 

Anonymkode: b9f6e...742

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det burde bli lovpålagt at sånne folk opplyser om sine særheter når man møter dem som nye personer, så man kan skygge unna dette tullet. Jeg blir FORVIRRET! Hvorfor i alle dager går du rundt og kaller deg et flertallspronomen... og i tillegg på engelsk?!? Hvor sær og spesiell vil du egentlig prøve å føle deg, og konstruere opp deg selv? Eller skal jeg si dere selv? Du er jo i flertall, sier du. 

Anonymkode: b9f6e...742

Hvorfor har du så mye hat inne i deg?

Du fremstår som at du hater de som ikke er som deg, hvorfor kan du ikke bare akseptere at ikke alle faller under hva du kaller "normal". Ja jeg bruker pronomenet They/them og mange andre gjør også det, hvis du faktisk hadde satt deg inn i det hele så kanskje det hadde hjulpet med forvirringen din. Men isteden sprer du hat mot minoritetsgrupper, jeg har rapportert deg til en administrator, men jeg ber deg som som et felles menneske: Opplys deg selv!.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 17.11):

Anonymkode: 

Endret av Minna1654
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det betyr en ting: Løp motsatt vei. Det finnes to kjønn, mann og kvinne. Hvis du ikke kan "identifisere" deg som et av de, er det på tide med en runde hos psykologen. 

Anonymkode: bcc7e...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det enkleste er å spørre den det faktisk angår 😊

Anonymkode: 24397...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...