Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg skal tilbake til skolebenken for videreutdanning. Det er svært lenge siden sist.
Nå har pensumlisten kommet ut, og jeg ser at det er fryktelig mange bøker som man kun trenger å lese 2-3 kapitler i. Er det vanlig å måtte kjøpe ALLE bøkene på listen? Det blir fryktelig dyrt pr fag (emne) Det er også listet opp flere artikler på listen. Noen av disse fant jeg ved google-søk. 
Tar gjerne imot tips fra drevne studenter. Kan legge til at alle emnene har hjemmeeksamen.

Anonymkode: 8093d...44e

Videoannonse
Annonse
Gjest Celina holmkold
Skrevet

Man trenger alle bøkene ja

AnonymBruker
Skrevet

Det legges ofte ut av foreleser når semesteret starter. Du kan eventuelt låne bøkene på biblioteket. 

Anonymkode: b1111...642

AnonymBruker
Skrevet
Celina holmkold skrev (Akkurat nå):

Man trenger alle bøkene ja

Nei. 

På et emne hadde min pensumliste fra 17 bøker!

Jeg kjøpte selvfølgelig bare den vi skulle lese 11 kapitler av. Flere bøker var det kun 4-5 sider som var pensum. 

Foreleseren la ut alle disse korte kapitlene på canvas. 

Anonymkode: b1111...642

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp nå. Foreleser kan legge ut kapitler, det kan bli laget et kompendium, eller du kan låne dem på biblioteket i løpet av semesteret (scan/ta kopi av kapitlene, du kan ikke regne med å låne dem helt fram til eksamen).

Anonymkode: fe12c...7df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, som regel trenger man bare noen hovedbøker, ofte fagbøker som kan være nyttig under hele studiet. Bøker med 1-3 kapitler kan man les på biblioteket som dagslån, eller låne med seg. 

Anonymkode: 6b7b9...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vent til oppstart og hør hvilke bøker du trenger. De jeg bare har trengt noen få kapitler av har jeg lånt på biblioteket :) 

Anonymkode: 1ad0e...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Her legger foreleserne ut kapitler i Canvas, eller så er kapitlene tilgjengelig online via Leganto. 

Anonymkode: b19cd...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...