Gå til innhold

I et forhold og har følelser for en venn. Hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Jeg kjenner nå at jeg har satt meg selv i en litt forvirrende og vanskelig situasjon. Har samboer og dette forholdet har egentlig gått i en nedadgående spiral over lengre tid. Han jobber veldig mye borte og har aldri prioritert forholdet noe særlig, jeg har vært mye ensom og slitt en del med mental helsa så nå prøver jeg og få på plass en bolig for meg selv så jeg kan flytte ut og prøve meg litt på egenhånd igjen. 
Har en barndomsvenn jeg har fått opp igjen kontakten med som jeg har snakket med over lang tid nå, mest over meldinger og fysisk møttes to ganger (ikke noe seksuelt ) 

Denne vennen snakker jeg om alt mulig med, sex og alt, og han spør meg om sexlivet til samboeren som aldri har vært så veldig tilfredsstillende og jeg er som en åpen bok og bretter ut om alt, så han påpeker at jeg kan få mye bedre og må komme meg ut av dette forholdet. 
Han deler også hva han har pleid og gjøre med sine tidligere partnere og jeg kjenner at dette skrur på alle knappene mine og det blir full fyr innvendig, liksom alt hva jeg ønsker meg. Problemet er at jeg finner han ikke fysisk tiltrekkende i det hele tatt og den andre gangen jeg traff han fysisk så fikk jeg fullstendig angstanfall. Han maser mye om og treffe meg nå, men jeg får totalt sperrer og klarer det bare ikke. 
Er jeg virkelig interessert i denne personen eller er det bare en greie fordi jeg har kjedet meg lenge i forholdet som jeg vil ut av ? 

Denne vennen har aldri sagt direkte at han er ute etter noe mer med meg, men jeg går rundt med en sterk magefølelse på det og det stresser meg og jeg må si et eller annet til han snart. Tips om hvordan jeg kan gå frem tas i mot med stor takk <3 

Anonymkode: 7c4fe...afa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig illojalt av deg å brette ut detaljer om sexlivet til deg og samboeren 😳

Anonymkode: 3c5cf...b19

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du bør flytte, men ikke involvere deg med han andre. Han virker som fishy mann som utnytter at kvinner som normalt sier nei til han, er i en vanskelig livssituasjon. 

Anonymkode: df26b...1ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han singel? Ikke hopp på første og beste. Finn deg selv først.

Anonymkode: ac957...4fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok bare betatt av oppmerksomheten han viser deg og tanken om at et annet liv er mulig. 

Anonymkode: 24305...26b

• Liker 2
Skrevet

Sitte og brette ut om sexlivet til deg og partner med en annen fyr som er keen på deg? Seriøst? Snakk om råtten og illojal oppførsel

• Liker 2
Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Sitte og brette ut om sexlivet til deg og partner med en annen fyr som er keen på deg? Seriøst? Snakk om råtten og illojal oppførsel

Ja den tar jeg, føler meg ikke akkurat så veldig bra over dette. 
Dette er en barndomsvenn som jeg har fått opp igjen kontakt med så jeg så først på han som en venn jeg kunne dele alt mulig med, men skjønner at dette nå har gått alt for langt og sitter med en sterk følelse på at han faktisk er interessert i meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Treningsfru89 skrev (Akkurat nå):

Ja den tar jeg, føler meg ikke akkurat så veldig bra over dette. 
Dette er en barndomsvenn som jeg har fått opp igjen kontakt med så jeg så først på han som en venn jeg kunne dele alt mulig med, men skjønner at dette nå har gått alt for langt og sitter med en sterk følelse på at han faktisk er interessert i meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er han singel? Ikke hopp på første og beste. Finn deg selv først.

Anonymkode: ac957...4fa

Nei han er egentlig ikke det. Han er i et litt turbulent avstandsforhold som står litt på pause nå. 
Ja jeg tror nok du har rett i det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du er nok bare betatt av oppmerksomheten han viser deg og tanken om at et annet liv er mulig. 

Anonymkode: 24305...26b

Ja kan nok godt hende jeg blir sugd rett inn i det fordi det andre står helt på kanten nå. Skal tenke meg godt om her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker som du bør flytte, men ikke involvere deg med han andre. Han virker som fishy mann som utnytter at kvinner som normalt sier nei til han, er i en vanskelig livssituasjon. 

Anonymkode: df26b...1ea

Jeg tror du har et poeng der, den vonde angstfølelsen jeg fikk prøver nok og fortelle meg noe så jeg kommer nok til og ta avstand fra dette. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.
Jeg kjenner nå at jeg har satt meg selv i en litt forvirrende og vanskelig situasjon. Har samboer og dette forholdet har egentlig gått i en nedadgående spiral over lengre tid. Han jobber veldig mye borte og har aldri prioritert forholdet noe særlig, jeg har vært mye ensom og slitt en del med mental helsa så nå prøver jeg og få på plass en bolig for meg selv så jeg kan flytte ut og prøve meg litt på egenhånd igjen. 
Har en barndomsvenn jeg har fått opp igjen kontakten med som jeg har snakket med over lang tid nå, mest over meldinger og fysisk møttes to ganger (ikke noe seksuelt ) 

Denne vennen snakker jeg om alt mulig med, sex og alt, og han spør meg om sexlivet til samboeren som aldri har vært så veldig tilfredsstillende og jeg er som en åpen bok og bretter ut om alt, så han påpeker at jeg kan få mye bedre og må komme meg ut av dette forholdet. 
Han deler også hva han har pleid og gjøre med sine tidligere partnere og jeg kjenner at dette skrur på alle knappene mine og det blir full fyr innvendig, liksom alt hva jeg ønsker meg. Problemet er at jeg finner han ikke fysisk tiltrekkende i det hele tatt og den andre gangen jeg traff han fysisk så fikk jeg fullstendig angstanfall. Han maser mye om og treffe meg nå, men jeg får totalt sperrer og klarer det bare ikke. 
Er jeg virkelig interessert i denne personen eller er det bare en greie fordi jeg har kjedet meg lenge i forholdet som jeg vil ut av ? 

Denne vennen har aldri sagt direkte at han er ute etter noe mer med meg, men jeg går rundt med en sterk magefølelse på det og det stresser meg og jeg må si et eller annet til han snart. Tips om hvordan jeg kan gå frem tas i mot med stor takk ❤️

dette er grunnen til at det er et stort rødt flagg når kvinner har "mannevenner"

de er ikke venn med deg fordi du er kul, der har de komiser, de er venn med deg så de kan få noe ut av deg, sex eller tilgang til andre venniner

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så utrolig illojalt av deg å brette ut detaljer om sexlivet til deg og samboeren 😳

Anonymkode: 3c5cf...b19

Er det så illojalt om jeg hadde gjort dette til en venninne feks om det er mye problemer i samlivet ? 
Denne ‘’vennen’’ vet verken navnet eller hvordan samboeren ser ut heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det så illojalt om jeg hadde gjort dette til en venninne feks om det er mye problemer i samlivet ? 
Denne ‘’vennen’’ vet verken navnet eller hvordan samboeren ser ut heller. 

Du kan nok regne med at denne "vennen" både vet navn og utseende på din samboer.

Det er din samboer som er den eneste som har kompetanse til å vurdere om dette er illojalt. Det du kan gjøre er å spørre han om han syns det er greit at du snakker negativt om deres sexliv til andre menn. Hvis han syns det er greit så er det ikke Illojalt. Da det er uvanlig at menn vil synnes at det er greit, så er det illojalt frem til du har spurt han.

- Ordne opp i ditt samboerskap

- Gjør det slutt

Er de to ryddige veiene videre. Skal du ordne opp i samboerskap så bør denne "vennen" bort. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...