Gå til innhold

Er det mulig å få ereksjon og "komme" selv om man ikke har sæd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man pga av cellegift behandling har nedsatt sædproduksjon eller ingen sæd, kan man likevel få ereksjon, orgasme og "komme"?

Spør for en venn😉

Anonymkode: 0ef23...dcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Orasme og ejakulasjon er ikke nødvendigvis det samme. Selv om de ofte opptrer samtidig. Man kan også ejakulere uten sæd, det er da sekret fra prostata som kommer ut.

Om denne aktuelle cellegiften påvirker lyst/ereksjon er vanskelig å svare på uten å vite navn på den, men på generelt grunnlag skal det gå greit. 

Husk kondom, cellegift kan påvirke den væsken som kommer ut

Anonymkode: cf03b...31f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Orasme og ejakulasjon er ikke nødvendigvis det samme. Selv om de ofte opptrer samtidig. Man kan også ejakulere uten sæd, det er da sekret fra prostata som kommer ut.

Om denne aktuelle cellegiften påvirker lyst/ereksjon er vanskelig å svare på uten å vite navn på den, men på generelt grunnlag skal det gå greit. 

Husk kondom, cellegift kan påvirke den væsken som kommer ut

Ja vi bruker kondom de første 3 dagene etter behandling, hvis vi har sex da. Han mener at han må ha sex daglig for å holde produksjonen i gang, siden han har merket nedgang i det som kommer ut. Nå klarer han sex "kun" en gang daglig, mens før cellegift klarte han mange ganger pr dag.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja vi bruker kondom de første 3 dagene etter behandling, hvis vi har sex da. Han mener at han må ha sex daglig for å holde produksjonen i gang, siden han har merket nedgang i det som kommer ut. Nå klarer han sex "kun" en gang daglig, mens før cellegift klarte han mange ganger pr dag.

ts

3 første dagene? Høres veldig lite ut! Er du sikker på at dere har forstått det riktig. Hos oss er det anbefalt 3 mnd etter siste cellegift, og da kontinuerlig prevensjon under behandling 

Anonymkode: 83110...09b

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Så lenge du går på annen prevensjon skal det være greit, den største risikoen er skader/misdannelser på et eventuelt foster.

Innledningsvis spør du om en cellegift-pasient kan få ereksjon, orgasme og utløsning, mens her skriver du jo rett ut at dette er noe dere har gjort (en stund?), så jeg er litt usikker på hva du egentlig lurer på?

At han nå «bare» orker en runde om dagen høres helt naturlig ut, mange cellegifter kan være tunge for kroppen.

De fleste kreftavdelinger har dyktige ansatte som også kan svare på sex-relaterte spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

3 første dagene? Høres veldig lite ut! Er du sikker på at dere har forstått det riktig. Hos oss er det anbefalt 3 mnd etter siste cellegift, og da kontinuerlig prevensjon under behandling 

På Kreftforeningen sine sider står det 3-4 dager, og at det er liten risiko for å få bivirkninger av cellegiften for partner, men leser litt forskjellig i brosjyrene som omhandler kreftbehandling og sex.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så lenge du går på annen prevensjon skal det være greit, den største risikoen er skader/misdannelser på et eventuelt foster.

Innledningsvis spør du om en cellegift-pasient kan få ereksjon, orgasme og utløsning, mens her skriver du jo rett ut at dette er noe dere har gjort (en stund?), så jeg er litt usikker på hva du egentlig lurer på?

At han nå «bare» orker en runde om dagen høres helt naturlig ut, mange cellegifter kan være tunge for kroppen.

De fleste kreftavdelinger har dyktige ansatte som også kan svare på sex-relaterte spørsmål.

Han merker at det kommer mindre ut ved ejakulering enn før oppstart av cellegift, og at det blir mindre og mindre sæd for hver behandling, derfor er han redd han ender opp uten sexlyst og evne til å få han opp hvis sædproduksjonen opphører.

Jeg mener at man fint kan få orgasme og utløsning selv om det ikke kommer noe sæd ut. 

Har noen erfaringer?

ts

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Han merker at det kommer mindre ut ved ejakulering enn før oppstart av cellegift, og at det blir mindre og mindre sæd for hver behandling, derfor er han redd han ender opp uten sexlyst og evne til å få han opp hvis sædproduksjonen opphører.

Jeg mener at man fint kan få orgasme og utløsning selv om det ikke kommer noe sæd ut. 

Har noen erfaringer?

ts

Det begynner å bli så lenge siden jeg selv gikk til behandling at jeg ikke husker helt, men tenker det er naturlig at sædproduksjonen påvirkes. Derimot tror jeg også den tar seg opp igjen ganske fort, det gjorden det hvertfall for meg (har normal mengde nå). For mer konkrete svar bør han ta det opp med lege, de vet hva som gjelder for hans cellegifttyper. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man kutter sædlederne som ved sterilisering, får man jo fortsatt ereksjon, orgasme og ejakulasjon.

Anonymkode: 901e8...fee

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har noen erfaringer?

ts

Det er for øvrig ikke nødvendigvis sammenheng mellom sædproduksjon og lyst. Lyst/libido kommer fra testosteron. Du trenger ikke engang testikler, men vil i de tilfellene trenge tilskudd av testosteron.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er bare nødvendig med beskyttelse mot stoffene i selve cytostatikaen de tre første dagene etter kur. Men viktig med sikker prevensjon under hele behandlingen. 

Skrevet

Tror han bør snakke med legen sin. Her trengs det noen oppklaringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...