Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan gi meg noen lette studier? Anvendt filosofi, historie, pedagogikk eller noe slikt? Er dette vanskelige studier? 

Anonymkode: a59dd...9fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som er lett for noen er vanskelig for andre. Slik er det med det meste, inkludert studier. Ulike mennesker har anlegg for ulike ting. 

Jeg vet ikke så mye om filosofi og pedagogikk, men fra de jeg kjenner som har hatt historiefag vet jeg at det er helt enormt mye pensum. 

Uansett bør du velge noe du interesser deg for. Dersom du tar et studie som du er totalt uinteressert i kun fordi du tror det er lett, kan det vise seg å bli ganske tungt likevel. Husk også at målet med utdanningen er å bruke den til noe etterpå. Derfor bør du ta et studie som ligger i et krysningspunkt mellom det du interesser deg for og noe som er nyttig.

Anonymkode: 5ad95...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du god til å skrive? Det bør du være før de studiene du nevner kan kalles «lette». Ser for meg at historie har vesentlig mer/tyngre pensum enn de to andre du nevner. Jeg har noe pedagogikk (ikke et helt studium), og det var enkelt - men drepende kjedelig. Bare namedropping av folk som hadde skrevet om ganske selvfølgelige ting og «refleksjon». Jeg er god til å skrive bullshit og late som jeg reflekterer, så jeg gled glatt gjennom. Men jeg ville aldri tatt en bachelor i det, for det var skikkelig kjedelig (syntes jeg, her er jo selvsagt alle forskjellige).

Anonymkode: bf66b...608

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste er vernepleie. Barnehagelærer er også enkelt. 

Anonymkode: f2efa...95e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sosionom er lett.

Anonymkode: dac37...af7

• Liker 1
Skrevet

Det meste innen humaniora er lett, og diverse pedagogiske utdanninger inkl lærerutdanning. 

Vernepleier eller sykepleier er heller ikke spesielt tøffe utdanninger, men som andre har nevnt handler det også om interesser og motivasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Historie er langt ifra lett. 

Anonymkode: abc11...7c6

AnonymBruker
Skrevet

Alt er relativt.

Fikk C og D i en rekke historieemner av å lese et par dager før eksamen, A og B i pedagogiske fag av å jobbe jevnt og trutt gjennom studieløpet.

Anonymkode: 19423...76d

Skrevet

Tja.. Hvorfor spør du? Hva er poenget med en lett utdannelse, hvis du utdanner deg til arbeidsledighet? Da kan du jo liksågodt spare masse tid og søke dagpenger med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...