Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Hei, noen som har erfaring med hhv. ladyshave og epilator? Hva er forskjellen mellom de to, og hva gjør at du foretrekker den ene eller andre? Spør fordi jeg vurderer å skaffe meg noe sånt, men vet ikke hva som er lurest....
Gjest HB Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Jeg vil helt klart si epilator. Men min Braun Silkepil epilator har også ladyshavehode, så da får du to i ett. Du kan like gjene bruke høvel som å bruke ladyshave, for hårene er tilbake like fort. En epilator fjerner hårene for en lenger periode (selv om du må epilere litt ofte i første pga. ulik vekstfase hos hårene). Det gjør jo litt vondt, men jeg synes det er overkommelig. MEN jeg må innrømme at jeg bruker høvelen nå, for det tar så lang tid å gå over leggene skikkelig med epilatoren. Hilsen Lille meg
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Takk for innspill! noen flere erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Jeg bruker IKKE epilator, prøvde det en gang, tok en cm og la den vekk, for fy F som det gjorde vondt!!!! Bruker skum og høvelen jeg:)
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Ladyshave er bare en barbermaskin, ville ikke kjøpt det. Klarer ikke å barbere helt tett engang. Jeg har Braun epilator, og kunne ikke vært mer fornøyd Synes ikke det er så veldig vondt heller (men har vokset legger en årrekke, så det kan skyldes det). Særlig nå om vinteren er det kjempegreit. Fjerner hår ca en gang i uka nå, ta ikke SÅ lang tid synes jeg. Har aldri likt barbering noe særlig, synes leggene blir så skjeggete av det. Har forresten vokset leggene på salong en gang. Hun som vokset sa hun kunne se at jeg ikke barberte meg, siden mange får åpne hårsekker av det (ser ut som store porer). Vet ikke om det var et salgstriks dog
Gjest Virvel Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Hvis jeg først skulle kjøpe noe, ville jeg valgt en epilator som også har barbermaskin.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Jeg bruker epilator, gjorde litt vondt første gangen, men det er helt vanlig. Nå gjør det ikke vondt i det hele tatt. Min er fra Braun, og har ingen barberingsfunksjon. Jeg bruker jo høvel under armene uansett, så da trenger man ikke barberingsfunksjon.
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Nei, det var mest for at det ikke skulle være fullstendig bortkastede penger om man ikke klarer epileringen.
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 Og inngrodde hår? Ingen problemer? Pris?
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #11 Skrevet 15. november 2005 Og inngrodde hår? Ingen problemer? Pris? ← Jeg opplever ingen inngrodde hår Synes det bare er fordeler med epilator. I motsetning til voks, så tar den selv de korteste hårene. Jeg har en fra Braun, tror den kostet ca 500 (men var den på salg tro..?). La forresten merke til at min modell faktisk har ladyshave-funksjon også (har aldri prøvd den). I tillegg fulgte det med en nybegynner-epilatorhode..men den synes jeg var ubrukelig. Ja, også har den to forskjellige hoder for epilator også.
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2005 #12 Skrevet 15. november 2005 Hmm, og hvor korte hår tar den? Jeg har barbert i lange tider, men har i det siste begynt å reagere på en eller annen måte (samme hva jeg gjør ang. høvel, skum osv). Så det er derfor jeg lurer. Mine to forsøk på å vokse selv har resultert i inngrodde hår.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. november 2005 #13 Skrevet 15. november 2005 Ingen inngrodde hår hittil i alle fall. Jeg har en med bare epilatorfunksjon, kostet 449,- tror jeg det var. Den kombinerte kosta 798,-
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #14 Skrevet 15. november 2005 Tja..er neimen ikke sikker på hvor korte hår den tar, men etter epilering så kjennes lårene helt glatte i hvertfall Jeg har forresten aldri fått inngrodde hår av voksing, så kan ikke garantere at epilator fungerer for deg...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. november 2005 #15 Skrevet 15. november 2005 Mener det står i bruksanvisningen at hårene bør være minst 5 mm lange, mulig jeg er på bærtur. Jeg har ikke levd etter denne regelen for å si det sånn, og hårene har blitt borte uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #16 Skrevet 15. november 2005 Mener det står i bruksanvisningen at hårene bør være minst 5 mm lange, mulig jeg er på bærtur. Jeg har ikke levd etter denne regelen for å si det sånn, og hårene har blitt borte uansett. ← Søkte litt på nettet. If you are epilating for the first time or if you haven't epilated for a longer period of time, it is a good idea to shave or pre-cut the longer hairs first (with the shaver head). The ideal length of hair for epilating is between 2 and 5 mm. Jeg synes det fungerer å epilere når som helst jeg da.. Her er min epilator.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 16. november 2005 #17 Skrevet 16. november 2005 Her var det mange innspill - tusen takk! Vet ikke helt om avgjørelsen blir noe enklere, men alle erfaringer etc. mottas med stor takk!
Gjest Virvel Skrevet 17. november 2005 #18 Skrevet 17. november 2005 Har tenkt på å kjøpe epilator lenge, men budsjettet tillater det liksom ikke helt. Hm, tannlegen eller epilator... Nå er det snart jul, da. Får godsnakke med nissen.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #19 Skrevet 17. november 2005 Hm, tannlegen eller epilator... ← ...Pest eller Kolera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå