Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann noen ganger, og nå har vi hatt sex. I dag har jeg dødsangst, fordi vi hadde ubeskyttet sex. Jeg spurte om han hadde testet seg for kjønnssykdommer og han sa ja. Han er fra et østeuropeisk lang, men har bodd i Norge de siste ti årene. Han har likevel fortalt med at han jobbet litt som stripper før, og det bekymrer meg. Ser det går an å ta en medisinkur som gjør at hiv-virus ikke går inn i kroppen hvis du tar den før det er gått 48 timer. Er det veldig nevrotisk av meg? 🙈

Anonymkode: c8ee1...c9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nevrotisk av deg. HIV er lite utbredt og langt mindre smittsomt enn de fleste andre seksuelt overførbare sykdommer. Hvis han i tillegg har testet seg skjønner jeg ikke helt hvorfor du bekymrer. HIV-smittede som får behandling kan heller ikke overføre smitte.

Er det første gangen du har ubeskyttet sex? Hvis nei, hvordan har du håndtert dette tidligere?

Anonymkode: 6a2cb...401

• Liker 11
Skrevet

Som du ser under, er sjansen for å bli smittet ved vanlig samleie SVÆRT LAV. 0,1 % bare. Det vil si at du må ligge med en mann som har ubehandlet HIV tusen ganger for å bli smittet én gang. I tillegg så er det jo forsvinnende liten sjanse for at denne mannen i det hele tatt har HIV. Så risikoen din for å ha blitt smittet er forsvinnende liten - mikroskopisk faktisk. Så stress ned 😊image.thumb.png.4d3d07470a1656ad74fc3d028695193b.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type sex hadde dere? Vaginalt eller analt?

Og hvis dere hadde analsex, var det rolig eller røft?

Selvfølgelig burde du ha beskyttet deg, men gjort er gjort!

Anonymkode: f0040...6f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, det er nevrotisk av deg. HIV er lite utbredt og langt mindre smittsomt enn de fleste andre seksuelt overførbare sykdommer. Hvis han i tillegg har testet seg skjønner jeg ikke helt hvorfor du bekymrer. HIV-smittede som får behandling kan heller ikke overføre smitte.

Er det første gangen du har ubeskyttet sex? Hvis nei, hvordan har du håndtert dette tidligere?

Anonymkode: 6a2cb...401

Jeg pleier normalt sett ikke ha ubeskyttet sex, nei. Var bare faktorene med at han er utenlandsk og sa han tidligere hadde vært stripper. Men skal prøve å stresse ned. Takk for svar 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva slags type sex hadde dere? Vaginalt eller analt?

Og hvis dere hadde analsex, var det rolig eller røft?

Selvfølgelig burde du ha beskyttet deg, men gjort er gjort!

Vaginalt, ikke så røft. Men har vært sår i dag og vondt nederst i magen. Har virkelig lært nå 😭

AnonymBruker
Skrevet

Du bør selvsagt beskytte deg, samme om du ligger med menn fra Norge eller Øst-Europa, men det er jo land i Afrika og ikke Øst-Europa som har mye hiv-smitte da?

Anonymkode: 764d8...3ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (29 minutter siden):

Som du ser under, er sjansen for å bli smittet ved vanlig samleie SVÆRT LAV. 0,1 % bare. Det vil si at du må ligge med en mann som har ubehandlet HIV tusen ganger for å bli smittet én gang. I tillegg så er det jo forsvinnende liten sjanse for at denne mannen i det hele tatt har HIV. Så risikoen din for å ha blitt smittet er forsvinnende liten - mikroskopisk faktisk. Så stress ned 😊image.thumb.png.4d3d07470a1656ad74fc3d028695193b.png

Takk for svar. Dette beroliget meg faktisk litt 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør selvsagt beskytte deg, samme om du ligger med menn fra Norge eller Øst-Europa, men det er jo land i Afrika og ikke Øst-Europa som har mye hiv-smitte da?

Når jeg googlet det, var det visst stor økning av dette i Øst-Europa. Men han har bodd i Norge de siste ti årene.

Gjest Celina holmkold
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp

AnonymBruker
Skrevet

Snakk heller med helsepersonell istedenfor kg i sånne alvorlige saker.

Man kødder ikke med hiv, det er ikke klamydia liksom.

Håper du har lært å beskytte deg fra nå av!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk jo en dokumentar i Norge for noen år siden om en som fikk HIV etter samleie med en hore uten kondom og med engang de gjorde det uten kondom, fikk han hiv, så det er mulig å bli smittet etter en gang. Selv om sjansen er liten.

Anonymkode: 6de80...576

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har møtt en mann noen ganger, og nå har vi hatt sex. I dag har jeg dødsangst, fordi vi hadde ubeskyttet sex. Jeg spurte om han hadde testet seg for kjønnssykdommer og han sa ja. Han er fra et østeuropeisk lang, men har bodd i Norge de siste ti årene. Han har likevel fortalt med at han jobbet litt som stripper før, og det bekymrer meg. Ser det går an å ta en medisinkur som gjør at hiv-virus ikke går inn i kroppen hvis du tar den før det er gått 48 timer. Er det veldig nevrotisk av meg? 🙈

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke brukte kondom når du har truffet denne mannen flere ganger, og sex lå i kortene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo ikke spørre folk du knapt kjenner og tro du kan gi svaret deres noe som helst verdi. Det er jo bare å si at ubeskyttet sex først er aktuelt etter begge har vært å testet seg - så ser du lett på ansiktsuttrykket til den andre om det er noe han/henne er vant til eller ikke. Så har man ikke ubeskyttet sex før begge VET de er friske. Det er den eneste måten å unngå at alle hans tidligere partnere blir dine partnere. 

Fort har karen aldri i hele sitt liv tatt så mye som en hiv-test. Det hjelper heller ikke om han har testet seg for kjønnssykdommer, da har han uansett ikke blitt testet for hiv, som er en infeksjonssykdom. 

Det er langt høyere forekomst av hiv i en del øst europeiske land enn i Norge. Men generelt så er vel sannsynligheten lav, så sant karen ikke også har / har hatt sex med menn. 

Du har sikkert ikke fått hiv, men det er akkurat slik du har gjort som en god del folk får hiv av. Du kan gjøre det med 100 ulike og det kan gå bra, men andre møtte feil person gang nr.2 og fikk hiv. Det jeg ikke fatter er at oppegående folk ønsker å ta den risikoen. Det hjelper deg null prosent hvis du får hiv at sannsynligheten for å få det var lav. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ikke den medisinen hvis du ikke må. Jeg stod på den en lengre tid grunnet ubeskyttet samleie i Afrika og jeg følte meg jævlig og dritings hver gang jeg tok den. Endte opp med å måtte ta den når jeg skulle legge meg for å sove gjennom bivirkningene 

Anonymkode: 0b775...a83

AnonymBruker
Skrevet

Ta en test.

Anonymkode: cce05...644

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta en test.

:ler: det tar laaaang tid før det slår ut på test

AnonymBruker
Skrevet

Kan du stole på at han har tatt en test etter siste sexpartner og før deg?

Anonymkode: c869c...e51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

:ler: det tar laaaang tid før det slår ut på test

Å gruble hjelper ingenting. Eneste måten å finne ut om man har fått hiv på, er å teste for det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det var dumt, og hadde dette vært «naboen» hadde jeg nok ikke vært så engstelig. Men tenkte på det at han har vært stripper og kanskje vært borti mye rart 😭 men han sa han hadde testet seg nylig, håper det var sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...