Gå til innhold

Pris kattepass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tantebarnet mitt skal passe katten min i to uker når jeg er bortreist i sommer. Hun skal komme innom huset daglig, fylle på mat og vann, skifte i kattekassen og kose/leke litt. Tantebarnet er 15 år og bor 10 min sykkelturer unna meg. Antar at hvert besøk vil ta henne ca 1 time tilsammen. Er det greit å betale 100kr per gang? 

Anonymkode: 6d920...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker 100 kr pr gang er greit? 

Anonymkode: 95831...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gitt 750 kr per uke og noe fint fra turen, et smykke feks. 

Anonymkode: fb8ef...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn under 16 år skal ikke ha ansvar for dyr.

Anonymkode: e3e04...470

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

750,- pr uke høres bra ut, jeg regner jo med at du kjenner henne og vet at hun kan ta det ansvaret det er å passe på et dyr?

Jeg ville også kjøpt inn litt brus og is eller noe annet hun liker, så hun har noe å kose seg med hvis hun skal være litt hos katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100 kr i timen er vel litt lite eller? Hva med 150, hun bruker sin fritid som hun kunne ha brukt på noe annet, som skole, venner og fritidsaktiviteter? Min mening

Anonymkode: fa40f...ee5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

100 kr i timen er vel litt lite eller? Hva med 150, hun bruker sin fritid som hun kunne ha brukt på noe annet, som skole, venner og fritidsaktiviteter? Min mening

Anonymkode: fa40f...ee5

Sommerskole, da, eller? ;)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Niesen din er for ung og dere bryter derfor dyrevelferdsloven bioing

Anonymkode: 219b9...2eb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og folk på kg er som vanlig helt forbanna hysteriske. En 15-åring klarer fint å passe på en katt en uke. Hjelpes. 
Hadde tenkt rundt 1000-lappen. Vi skal selv ha noen som passer katten vår en uke, og hun skal få det. 

Anonymkode: 9a161...a8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og folk på kg er som vanlig helt forbanna hysteriske. En 15-åring klarer fint å passe på en katt en uke. Hjelpes. 
Hadde tenkt rundt 1000-lappen. Vi skal selv ha noen som passer katten vår en uke, og hun skal få det. 

Vi snakker om å være hysterisk, men et lovverk er et lovverk. Eller mener du at 17 åringer burde jo få lov til å kjøpe øl fordi blir jo tross alt snart 18 eller slippe inn 19 åringer på 20 steder  for de blir jo tross alt 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at tanteungen din er kjempeglad for å ha fått en sommerjobb. Du hadde ikke gitt henne jobben om du ikke mente hun kunne takle den. Betalingen er helt innafor. I tillegg, du viser henne tillit. 

Noen er hysteriske ang lovverk. Jeg var fast barnevakt da jeg var 15 år. Ja, kunne passe barna og kunne nødnr. Var ansvarlig. 

Tror mange i dag ikke har tiltro til våre unge. Gi dem tillit. De er kjempeflinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi snakker om å være hysterisk, men et lovverk er et lovverk. Eller mener du at 17 åringer burde jo få lov til å kjøpe øl fordi blir jo tross alt snart 18 eller slippe inn 19 åringer på 20 steder  for de blir jo tross alt 20.

Det er jo bare å alliere seg med jentas foreldre, så kan de være formelt ansvarlige. Femtenåringer får barn, det er ikke ideelt, men vi tar ikke barna fra dem. Da klarer de å passe en katt! 

Anonymkode: 3de31...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før, i et borettslag , hentet inn en ungdom for Kattepass. Hun hadde 4 småsøsken, og hund og katt. Bodde rett nedi gaten. Hun var skikkelig ansvarlig. Tror hun var 14 år første gangen. Tror jeg betalte 100 kr pr dag, 3 katter. I tillegg, fri tilgang til huset. For henne, paradis. Se tv. Ingen småsøsken. Full tilgang. Det var en vinn vinn situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo bare å alliere seg med jentas foreldre, så kan de være formelt ansvarlige. Femtenåringer får barn, det er ikke ideelt, men vi tar ikke barna fra dem. Da klarer de å passe en katt! 

Anonymkode: 3de31...4b0

Da må foreldrene være med på hvert besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og du forstår ikke forskjellen på å kjøpe alkohol og det å passe en katt? 
Noen 15-åringer er mødre, noen har flytta ut, noen eier til og med dyr selv. Hjelpes så forbanna hysteriske folk er her inne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 16.08):

Tantebarnet mitt skal passe katten min i to uker når jeg er bortreist i sommer. Hun skal komme innom huset daglig, fylle på mat og vann, skifte i kattekassen og kose/leke litt. Tantebarnet er 15 år og bor 10 min sykkelturer unna meg. Antar at hvert besøk vil ta henne ca 1 time tilsammen. Er det greit å betale 100kr per gang? 

Anonymkode: 6d920...522

Som en annen også nevnte, jeg ville gitt henne 150. Da er du også mer sikker på at hun virkelig følger opp. Brunhilde nevnte at du kunne ha litt snacks og brus tilgjengelig, så er det også en faktor som gjør det ok å møte opp.

Jeg ville ringt annenhver dag (eventuelt sendt melding) og forsikret meg om at alt var i orden. Kanskje foreldrene hennes kan bli med et par ganger i løpet av de to ukene, slik at de ser at katten har det bra.

Anonymkode: 30826...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

En normal oppegående femtenåring kan selvfølgelig passe en katt et par uker 😂😂 Sykt å mene noe annet.

Anonymkode: 4137c...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En normal oppegående femtenåring kan selvfølgelig passe en katt et par uker 😂😂 Sykt å mene noe annet.

Anonymkode: 4137c...885

Det er sykt å følge loven? Okei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sykt å følge loven? Okei...

Men 16 åringen har jo ikke eierskap over katten, hun bare passer den mens eierne er på ferie. Loven skal sikre at barn ikke har eierskap over dyr, uten at voksne har et overordnet ansvar. Ansvaret her ligger på eierne, så loven er ikke brutt.

Anonymkode: e1aea...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bedre ut om du sier 1500 for to uker. 100 per gang/dag høres kjipt ut.

Tenker at du for kattens del estimerer for lite tid med menneskelig kontakt. 1 time er lite. Hvis du høyner "lønnen" litt, kan hun kanskje sykle bortom et par ganger for dagen noen av dagene? F eks 2000? Hadde du hatt katten på kennelen, hadde det kostet deg mye mer. Så ta med i regnestykket hva du sparer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...