Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Har tenkt å klippe meg kort til sommaren (har langt hår no), men har lyst å gjee noko gøy med det lange håret før eg kvittar med det, og vurderer dreads. Nokon som veit kor eg kunne fått det, og kva det eventuelt hadde kosta? Kor lenge kan ein gå med dreads? Vaskar ein håret på vanleg måte og slikt? *nysgjerrig*
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Ok, for å ta det første først; jeg aner ikke noen verdens ting om dreads; men du skal gå til anskaffelse av dette ETTER bryllupet ikk sant???
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Ok, for å ta det første først; jeg aner ikke noen verdens ting om dreads; men du skal gå til anskaffelse av dette ETTER bryllupet ikk sant??? ← Det kunne nok vore kult med dreads til kjolen min faktisk, men det blir nok etter bryllupet ja..
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Nei, nei, der tror jeg du blir fin med noe ala på de kjoleprøvingsbildene. Kjolen din er jo litt nymfe/alveaktig
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Nei, nei, der tror jeg du blir fin med noe ala på de kjoleprøvingsbildene. Kjolen din er jo litt nymfe/alveaktig ← Hehe.. Blir nok noko liknande slik som på kjoleprøvings-bildene ja... Men etterpå blir det dreads og pinnkort
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Jeg har dreads som er 1-2 måneder gamle (måtte lage på nytt etter de andre møkka seg) eneste jeg trengte var en veldig god venn, noe nedsløvende så hjernen ikke oppfattet smerten, og en metallkam fra dyrebutikken til 70 kr. Tok 6 dager, men det er fordi han er en treig (MEN SNILL) person Jeg er iallfall dødsfornøyd!
Gjest Gamle Alex Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Sorry og måtte si det men dreads er ikke pent på hvite mennesker. Men det er mange steder på grønland som gjør det
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 Sorry og måtte si det men dreads er ikke pent på hvite mennesker. Men det er mange steder på grønland som gjør det ← Deg om det ok om jeg kan få lov til å si, uten at jeg har noe imot deg som person og det skal bli noe kvinnefight her, ingen spurte om meningen til hvorvidt dreads kler hvite eller svarte folk! Min venn har dreads og jeg sprer gjerne beina for han! Usaklige sannheter STOPP. Sånn!
Gjest Gamle Alex Skrevet 14. november 2005 #9 Skrevet 14. november 2005 Vet at ingen spurte meg tok meg friheten til og si det allikevel.Dere kan jo bare blåse i min menig. At du åpner beina for en mann med dreads er meg rivene likegyldig foruten at jeg håper du også gjør det for personligheten hans også
Gjest Jenteutendreads Skrevet 14. november 2005 #10 Skrevet 14. november 2005 Alltid noen som må komme med sånt tull i tråder som dette. Hvis du ser en tråd der det står "Er dreads stygt??????" kan du svare sånn. Hvis ikke kan du vel bare holde kjeft. Hva gir det deg å si noe sånt? Synes du den kommentaren har noe å tilføre samtalen?
Gjest Milah Skrevet 14. november 2005 #11 Skrevet 14. november 2005 (endret) Oooosaaah.. Herregud, la nå dette gå.. Hadde hun kun kommet med kommentaren hadde jeg skjønt det, men hun ga jo faktisk et tips om hvor man evt kunne fått det gjort.. Forøvrig helt enig med deg Gamle Alex.. Endret 14. november 2005 av Milah
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. november 2005 #12 Skrevet 14. november 2005 Jeg tror det er mest vanlig å få noen man kjenner til å lage dem - de jeg kjenner som har hatt det har i alle fall gjort det. Men da kan kvaliteten bli så som så avhengig av hårtypen din. Hvis du har stritt hår vil det være vanskelig å få dem til å sitte når en tilfeldig venn gjør det. Uansett må man bruke en form for voks for å få dem til å sitte godt. Når det gjelder rensing av dem har jeg hørt flere ting. Noen sier at du aldri skal vaske dem, for da vil de råtne innvendig fordi de har vanskeligheter med å tørke. Ellers vil en erfaren dreads-frisør kunne fortelle om hvilke rensemidler man må bruke på dreads. Etter det jeg forstår bor du på Vestlandet (Bergen?)? Tidligere var det en afrikansk dreadsfrisør i Nygårdsgaten, på andre siden av gaten ved Kardemommehuset. Vet ikke om den eksisterer enda. Ellers er det et godt tips å ta en tur på Witchy Bitchy i Nikolaikirkealmenningen - om ikke de kan lage på deg, så vet de hvertfall hvor du evt kan få gjort det.
Gjest Gamle Alex Skrevet 14. november 2005 #13 Skrevet 14. november 2005 Alltid noen som må komme med sånt tull i tråder som dette. Hvis du ser en tråd der det står "Er dreads stygt??????" kan du svare sånn. Hvis ikke kan du vel bare holde kjeft. Hva gir det deg å si noe sånt? Synes du den kommentaren har noe å tilføre samtalen? ← Herremin- også så sinna da Jeg skrev jo hvor Veslo kan se etter og få det gjort jo. Hvis du hadde skrevet - hvor ka njeg få tak i en spy grønn kjole med rosa og blå/oransje fryneser hadde jeg nok kanskje sagt til deg qat jeg ikke trodde en sånn kjole ville være noe fin
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #14 Skrevet 14. november 2005 Tynne dreads kan være stilig, da:) Ellers mener jeg å ha hørt at du skal bruke produkter med bivoks?, men mer vet jeg heller ikke.
Brunhilde Skrevet 14. november 2005 #15 Skrevet 14. november 2005 Det finnes en egen type (bi)voks, ja, som dreadsene skal smøres inn med. Det er ikke lett å lage dreads i europeisk hår, men det lar seg gjøre. Jeg vil anbefale deg å finne en frisør som kan gjøre det. Det er mye arbeid og jeg mener å ha hørt at prisen er mellom 1200,- og 1500,- (15åringen her i huset satte i gang prosessen, men etter 3 uker luktet håret så vondt at jeg satte hardt mot hardt og børstet dem ut. Alle putene var dessuten ødelagt av voksen - med andre ord ingen stor suksess her hos oss.)
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #16 Skrevet 14. november 2005 Jeg vasker mine 1 gang i uka med dreadshampo fra dreadheadhq.com. Det stivner og knytter dem mer sammen Hvorfor så sinna forresten, gamle alex? Skrev jeg ikke jeg IKKE GADD Å HA NOEN KVINNEKRANGEL OM DETTE? Gud bedre min skjel på himmel og på jord og engler bevare HIMMELEN >:--O FAEN
Gjest Gamle Alex Skrevet 14. november 2005 #17 Skrevet 14. november 2005 (endret) er ikke sinna, svarte deg bare- sånn som du svarte meg. Sorry - veslo skal ikke spore av tråden din mer, som sagt, mange steder på grønland. Er et sted rett ovenfor H&M ved oslo city Endret 14. november 2005 av Gamle Alex
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #18 Skrevet 14. november 2005 Tøøøv :O Jeg skrev jo at jeg ikke ville lage bråk jo! Men når du har lov å uttale deg om en uttalelse, har ikke jeg lov å uttale meg om din uttalelse? Skal vi ta en øks og begrave den? Jeg beklager hvis jeg var kvass, og dreadgutten er jo bestevennen min så det ligger mer under enn håret! NÅH! Tilbake til tråden ja, jeg vil iallfall ikke anbefale å lage for hånd om det hjelper, gjorde det første gang, og da ble håret fullt av looper og drit, og de dreadet seg ikke innerst! Anbefaler også dreadvoks fra www.knottyboy.com, da bygger de seg mye finere opp, selv om du får en fettsleik verre enn skauta.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #19 Skrevet 14. november 2005 ... selv om du får en fettsleik verre enn skauta. ← Du får nå sagt det Towelie!
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #20 Skrevet 14. november 2005 Tusen takk for svar alle sammen! (slutt å krangle i tråden min! hehe...) Eg veit eg hadde blitt rå-fin med tynne dreads... Hihi.. Så no er det berre å vente til sommaren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå